خانهاخبار
سرویس پرداخت از طریق USSD از 15 بهمن غیرفعال می‌‏شود

سرویس پرداخت از طریق USSD از 15 بهمن غیرفعال می‌‏شود

بانک مرکزی با حذف سرویس USSD انجام تمام تراکنش‌های مالی به جز پرداخت قبوض عمومی در تمام مسیرهایی که به جای فیزیک کارت از اطلاعات آن استفاده می‌شود، را منوط به رمزنگاری مبدأ تا مقصد تراکنش کرد.
۱۳۹۶/۱۱/۱۱
image

بانک مرکزی در دوم بهمن‌ماه با ابلاغ بخش‌نامه‌ای فروش شارژ و قبوض ویژه در بستر USSD را متوقف و از هفتم همین ماه مجوز مانده‌گیری برای اپلیکیشن‌های موبایلی را صادر کرد. این  تصمیم باهدف صیانت از اطلاعات دارندگان کارت، ارتقا امنیت و بهبود خدمات بدون حضور کارت گرفته شده است.

در اطلاعیه‌ای که بانک مرکزی منتشر کرده آمده است:

به منظور ارتقای سطح امنیت مبادلات کارتی مردم و پیشگیری از سوء استفاده احتمالی از اطلاعات حساس کارت در مبادلات الکترونیکی بدون حضور کارت، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، طی بخشنامه‌ای از نیمه بهمن سال جاری، انجام تمام تراکنش های مالی، به جز پرداخت قبوض عمومی، در تمام مسیرهایی که به جای فیزیک کارت از اطلاعات آن استفاده می شود، را منوط به رمزنگاری مبدا تا مقصد تراکنش كرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، مطابق این بخشنامه، اطلاعات حساس کارت مردم، نظیر رمز دوم آنها، نباید از مسیرهایی که فاقد رمزنگاری مناسب بوده و امکان ذخیره‌سازی یا مشاهده آن توسط عواملی غیر از بانک یا ارایه دهنده خدمات پرداخت وجود دارد، مبادله شوند.
این بخشنامه اولین گام برای ارتقای سطح امنیتی بسترهای موجود مبادلات پولی مردم بوده و بر این اساس حرکت به سمت استفاده از سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی بانک‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت، برای انجام مبادلات کارتی بدون حضور فیزیک کارت به عنوان راه حل ایمن توصیه می‌شود.

در همین راستا رئیس کمیته مخابرات مجلس تصمیم بانک مرکزی را عجولانه دانست و گفت:

انجام عجولانه این کار توسط مسئولان بانک مرکزی ظن ما را به وجود دستهای پشت پرده و سوءاستفاده‌های احتمالی بعدی تقویت کرده است. در حالیکه مسئولان این بانک برای پیاده کردن چنین ایده‌ای که میلیون‌ها نفر از مالکان سیم‌کارت اعتباری در اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل درگیر می کند باید با تدبیر بیشتری انجام شود و تا وقتی که سرویس یا سرویس‌های جایگزین بهتری ارائه نشود نباید سرویس USSD قطع شود. در غیر این صورت مقامات مسئول را به مجلس فراخواهیم خواند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

fb

۱۳۹۶/۱۱/۱۱
داریم برمیگردیم به عصر حجر