خانهاخبار
تصاویر رندر مدل 8.4 و 10.1 اینچی تبلت MediaPad M5 منتشر شد

تصاویر رندر مدل 8.4 و 10.1 اینچی تبلت MediaPad M5 منتشر شد

تصاویر فاش شده از MediaPad M5 هوآوی، این تبلت را با دکمه‌ی فیزیکی Home و یک دوربین به نمایش می‌گذارد.
۱۳۹۶/۱۱/۱۲

شرکت هوآوی در حال توسعه نسل جدید تبلت‌های اندرویدی خود است و تصمیم دارد تا MediaPad M5 را وارد بازار نماید. مدل 8.4 اینچی، به‌تازگی در وب‌سایت FCC رؤیت شده بود و اخیراً نیز، تصاویر رندر سه‌بعدی از مدل 10.1 اینچی و 8.4 اینچی به‌دست آمده است که ظاهر احتمالی تبلت‌های جدید هوآوی را به نمایش می‌گذارد.

مدل 8.4 اینچی تبلت MediaPad M5

image

در حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش تبلت 8.4 اینچی MediaPad M5، دکمه‌ی فیزیکی جای گرفته است؛ از این دکمه، می‌توانید برای بازگشت به منوی اصلی یا احراز هویت خود استفاده کنید زیرا گمان می‌رود سنسور اثرانگشت با دکمه‌ی Home ادغام شده باشد. در بالای صفحه‌نمایش نیز، دوربین سلفی جای خواهد گرفت.

با اینکه پنل جلوی تبلت MediaPad M5 نسبت به نسل قبل چندان تغییر پیدا نکرده، اما پنل پشتی آن دستخوش تغییر شده است. دوربین عقب، بیرون‌زدگی دارد و به بالا و سمت چپ پنل پشتی، منتقل شده است. ضمن اینکه برای پوشش‌دهی بهتر، از نوارهای پلاستیکی آنتن با طراحی آشنا U-شکل استفاده شده است؛ به همین جهت، جنس پنل پشتی از فلز خواهد بود.

image

در لبه‌ی سمت راست تبلت، دکمه‌ی پاور و کلید تنظیم صدا قرار دارد؛ در لبه‌ی سمت چپ نیز به اسلات سیم‌کارت دسترسی خواهید داشت. پورت USB-C در پایین تبلت جای گرفته است و در اطراف آن، بلندگوهای اصلی قرار دارد؛ در بالای تبلت نیز، بلندگوی دیگری جای خواهد گفت. لازم به‌ذکر است که تبلت جدید هوآوی، فاقد جک هدفون 3.5 میلی‌متری است؛ به همین جهت، باید از هدفون‌های بی‌سیم یا سازگار با اتصال USB Type-C استفاده نمایید.

مدل 10.1 اینچی تبلت MediaPad M5

نسخه بزرگ‌تر از میان تبلت‌های MediaPad M5 هوآوی در پنل جلوی خود، دستخوش تغییراتی شده است؛ هنگامی‌که تبلت را در حالت افقی در دست بگیرید، حسگر اثرانگشت در حاشیه‌ی سمت راست نمایشگر جای می‌گیرد. در نسل قبل، سنسور اثرانگشت در هنگام استفاده از تبلت به صورت عمودی، در پایین صفحه‌نمایش قرار داشت. گمان می‌رود این تغییر بدین جهت باشد که مدل 10.1 اینچی تبلت MediaPad M5 هوآوی به حسگر اثرانگشت مجهز شده است؛ از آنجایی‌که بسیاری از تبلت‌ها در حالت افقی برای مشاهده ویدیو یا محتوای دیگر استفاده می‌کنند، انگشتان دست در سمت راست تبلت قرار می‌گیرد و انتقال دکمه‌ی Home به سمت راست صفحه‌نمایش، باعث خواهد شد تا فرآیند آنلاک کردن دستگاه ساده‌تر از گذشته باشد.

image

در پنل پشتی تبلت نیز، شاهد تغییراتی هستیم؛ به جای استفاده از دو بلندگو در پایین تبلت، یک بلندگو در لبه‌ی بالایی تبلت 10.1 اینچی MediaPad M5 هوآوی قرار گرفته است. در پنل پشتی نیز، سه پین مشاهده می‌شود و دکمه‌ی پاور و کلید تنظیم حجم صدا، همچنان در سمت راست تبلت قرار دارد.

با اینکه تمامی لبه‌های تبلت به نمایش گذاشته شده است؛ مشخص نیست در لبه‌ی سمت چپ تبلت، جک هدفون 3.5 میلی‌متری قرار می‌گیرد یا خیر. همچنین مشخص نیست درگاه یواس‌بی تایپ سی در سمت راست تبلت، جای گرفته باشد. به‌نظر می‌رسد تصاویر رندر سه‌بعدی که از مدل 10.1 اینچی فاش شده است، کامل نیست. در بالای پنل پشتی، آنتن پلاستیکی با طراحی U-شکل دیده می‌شود.

image

انتظار می‌رود تبلت‌های جدید هوآوی از سری MediaPad M5 به صورت رسمی در کنگره جهانی موبایل MWC 2018 معرفی شود. مشخصات فاش شده، حاکی از آن است که این تبلت به تراشه Kirin 960 مجهز خواهد شد؛ البته مطمئن نیستیم مدل 10.1 اینچی نیز با همین تراشه عرضه شود. نسخه 10.1 اینچی از تبلت MediaPad M3 هوآوی که با پسوند «لایت» عرضه شد، از تراشه اسنپدراگون 435 کوالکام استفاده می‌کند؛ در حالی‌که نسخه 8.4 اینچی آن به تراشه Kirin 650 مجهز شده است. در صورت عرضه‌ی مدل 10.1 اینچی MediaPad M5 با مشخصات رده‌بالا، پسوند «لایت» از انتهای نام این تبلت حذف خواهد شد و کاربران می‌توانند تبلت جدید هوآوی را به عنوان یک مدل قدرت‌مند، خریداری کنند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)