خانهاخبار
اندروید اوریو به نوکیا 6 و نوکیا 5 رسید

اندروید اوریو به نوکیا 6 و نوکیا 5 رسید

HMD در ادامه‌ی انتشار جدیدترین نسخه‌ی اندروید برای گوشی‌هایش، اندروید اوریو را برای دو گوشی نوکیا 6 و نوکیا 5 هم منتشر کرد.
۱۳۹۶/۱۱/۱۱
image

جوهو سارویکاس (Juho Sarvikas) مدیر محصول شرکت HMD اعلام کرده که انتشار اندروید اوریو برای گوشیهای نوکیا 5 و نوکیا 6 آغاز شده است. به گفتهی او انتشار این بهروزرسانی به صورت مرحله به مرحله برنامهریزی شده و همهی کاربران همزمان آن را دریافت نمیکنند.

اچامدی در ماههای اخیر سخت مشغول انتشار جدیدترین نسخهی اندروید برای محصولاتش بوده است. بعد از نوکیا 8، نوکیا 7 و نسخهی 2018 نوکیا 6 حال نوبت به نسل اول نوکیا 6 و نوکیا 5 رسیده است.. این شرکت فنلاندی چندی پیش نسخهی بتای اندروید اوریو را برای نوکیا 6 منتشر کرده و قول داده بود که خیلی زود به صورت رسمی این نسخه را برای این گوشی منتشر میکند و حال به وعدهاش عمل کرده است.

جوهو سارویکاس در توییتی که خبر از انتشار اندروید اوریو برای دو گوشی میانردهی شرکت متبوعش داده، با افتخار اعلام کرده که این دو گوشی به لطف قابلیتهای اندروید اوریو اکنون «روانتر و دلنشینتر» شدهاند.

هرچند که نسخهی بتای اندروید اوریوی این گوشی در کشور چین در دسترس نبود، اما به نظر میرسد که انتشار نسخهی رسمی از این کشور آغاز شده است. اگر نوکیا 6 شما شماره مدل TA-1000 دارد، هماکنون بهروزرسانی برای آن در دسترس است. در غیر این صورت باید کمی دیگر صبر کنید تا HMD طبق برنامهی زمانبندیاش اندروید اوریو را برای کشورهای دیگر هم منتشر کند. هرچند که بعید است این انتظار چندان طول بکشد.

فایل این بهروزرسانی 1.6 گیگابایت حجم دارد و از قابلیتهای آن میتوان به حالت تصویر در تصویر، نوتیفیکشن دات و بهبودهای امنیتی اشاره کرد. همچنین این بهروزرسانی با بستهی امنیتی ماه ژانویه اندروید همراه است. به نظر میرسد HMD علاوه بر تغییرات اندروید 8، چند قابلیت هم خود به این نسخه اضافه کرده است.

شرکت HMD در زمینهی پشتیبانی نرمافزاری گوشیهایش فوقالعاده عمل کرده است. از بین محصولات این شرکت فقط دو گوشی هنوز اندروید اوریو را دریافت نکرده‌‌اند: نوکیا 3 که نوکیا اخیرا گفته چیزی به انتشار اندروید 8 برای آن باقی نمانده و گوشی پایینردهی نوکیا 2 که اچامدی قول داده به جای اندروید 8 مستقیما برایش اندروید 8.1 را منتشر کند. علاوه بر این نسخهی آزمایشی اندروید 8.1 نیز برای نوکیا 8، پرچمدار فعلی نوکیا، منتشر شده است. این در حالی است که بر اساس آخرین آمار گوگل سهم اندروید اوریو از بازار گوشیهای اندرویدی هنوز به یک درصد هم نرسیده است.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

پژمان

۱۳۹۷/۴/۳
به نظر من این کارو الان نکنی خیلی بهتره وایستا بزار حداقل یکی دو ماهی بگذره من زدم پشیمونم باگ زیاد داره

حسین

۱۳۹۶/۱۱/۲۰
سلام
من یک گوشی نوکیا۶ دارم ، آیا اندروید گوشی ور به نسخه اندروید اریو۸ ارتقا بدهم

امین

۱۳۹۶/۱۱/۱۱
چون خبر های اچ تی سی واسه کسی مهم نیست و مشتری هاش بسیار کم هست

Keyhan

۱۳۹۶/۱۱/۱۱
نزدیک یک ماهو نیمه که به اچ تی سی 10 رسیده حتی 10 روزه تو ایرانم همه دریافت کردن چرا اونموقع کسی چیزی نگفت؟!؟!؟ تا این حد با اچ تی سی بد؟