خانهاخبار
تصاویر رندر شده پرچم‌دار نوکیا 10 فاش شد

تصاویر رندر شده پرچم‌دار نوکیا 10 فاش شد

نوکیا 10 یکی از پرچم‌داران احتمالی HMD در سال جاری است و انتظار می‌رود که در نیمه دوم معرفی شود. تصاویر رندر شده تازه از این گوشی، بار دیگر طراحی ظاهری فوق‌العاده‌اش را به نمایش گذاشته است.
۱۳۹۶/۱۱/۱۱

کمپانی HMD Global که مسئولیت تولید گوشی‌های برند نوکیا را برعهده دارد، قرار است تا ماه آینده چند گوشی هوشمند تازه را در خلال برگزاری نمایشگاه بین المللی MWC 2018 اسپانیا معرفی کند. از طرف دیگر مدتیست که شاهد انتشار گزارش‌ها و شایعه‌های مختلف درباره یک گوشی سطح بالای دیگر از این سازنده به نام نوکیا 10 هستیم و گفته می‌شود که این پرچم‌دار احتمالا چند ماه دیگر رونمایی خواهد شد. درواقع این گوشی در نمایشگاه MWC 2018 به نمایش درنمی‌آید اما به خاطر ویژگی‌های منحصر به فردش مانند دوربین اصلی 5 گانه در مرکز توجه قرار گرفته است.

image

امروز چند تصویر رندر شده تازه از این گوشی در فضای وب منتشر شده و آن را بهتر از گذشته در هر دو نمای روبرو و پشت به نمایش گذاشته است. طراحی کلی این تصاویر رندرشده در اغلب موارد با شایعه‌های قبلی در یک راستا قرار دارد اما برخی تفاوت‌های کلیدی در آن دیده می‌شود. برای مثال، پیش از این گفته شده بود که HMD قصد دارد نوکیا 10 را به دوربین اصلی 5 گانه مجهز کند و تصاویر شماتیک منسوب به این دوربین هم فاش شده بود. حالا در این تصاویر تازه شاهد هستیم که نوکیا 10 همچنان از ماژول بزرگ مدوّر برای دوربین اصلی بهره می‌برد اما دوربینش در اصل همچنان دوگانه طراحی شده است. این لنزهای اصلی به صورت عمودی در راستای قطر اصلی ماژول چینش شده‌اند و بسیار شبیه دوربین لومیا 1020 به نظر می‌رسند.

فلش LED سمت چپ لنزها قرار گرفته و یک حسگر دیگر هم سمت راست لنزها تعبیه شده است. لنز میانی احتمالا همان دوربین اصلی است و سایر لنزها در ماژول به صورت پنهان باقی می‌مانند. همچنین گفته می‌شود که ماژول با قابلیت چرخاندن و تنظیم فاصله کانونی تصویر طراحی شده است و لنزهای جانبی در این وضعیت به کمک لنز اصلی به ثبت تصاویر باکیفیت کمک می‌کنند.

image

حسگر اثرانگشت این گوشی درست زیر ماژول دوربین تعبیه شده است تا قفل بیومتریک امنیتی را برای نوکیا 10 تأمین کند. همچنین گفته می‌شود که نوکیا از لنزهای کارل زایس برای دوربین اصلی این پرچم‌دار بهره می‌برد. در نمای روبرو هم شاهد هستیم که نوکیا 10 از طراحی ترند محبوب بدون حاشیه بهره می‌برد و نسبت تصویرش هم 18:9 است. حاشیه‌های کناره صفحه بسیار باریک هستند و حاشیه‌های بالا و پایین پنل هم از حد معمول در گوشی‌های موجود، باریک‌تر شده‌اند. دوربین سلفی این گوشی ظاهرا دو لنز مجزا دارد و چند حسگر دیگر هم در کنار آن‌ها در حاشیه بالای صفحه به چشم می‌خورد.

گفته می‌شود که نوکیا 10 به صورت پیش فرض به سیستم عامل اندروید اوریو مجهز می‌شود و از پردازنده پرچم‌دار کوالکام اسنپ‌دراگون 845 با 8 هسته پردازشی قدرت می‌گیرد.

انتظار می‌رود که این پرچم‌دار همچنین صفحه نمایش 5.8 اینچی 4K Super AMOLED داشته باشد و در دو نسخه با کانفیگ رم 4 و 6 گیگابایت معرفی شود. حافظه داخلی این نسخه‌ها احتمالا به ترتیب 64 و 128 گیگابایت خواهد بود و از کارت حافظه جانبی هم تا 256 گیگابایت پشتیبانی می‌کنند. ظرفیت باتری غیرقابل تعویض نوکیا 10 معادل 3500 میلی آمپر ساعت تخمین زده شده است و از تکنولوژی شارژ سریع کوالکام نسخه 4.0 هم پشتیبانی می‌کند.

لازم به ذکر است که این تصاویر در حال حاضر تنها در حد شایعه و رندرهای مفهومی هستند و توسط مقامات HMD به تأیید نرسیده‌اند. از طرفی اگر این شایعه‌ها صحت داشته باشد، احتمالا در نیمه دوم سال 2018 شاهد معرفی این گوشی سطح بالا خواهیم بود. نوکیا ماه آینده احتمالا از پرچم‌دار نوکیا 9 رسما رونمایی می‌کند. با این وجود احتمال معرفی پرچم‌دار بعدی حداقل تا 6 ماه آینده منتفی به نظر می‌رسد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

mohammad

۱۳۹۷/۱۰/۳
خوشبختانه گوشی های هواوی و نوکیا و اچ تی سی و حتی شیائومی خیلی پیشرفت های چشمگیری داشتن.....بنده به شخصه nova 3e داشتم محشره

hadi

۱۳۹۶/۱۱/۱۴
مدتها بود دنبال همچین چیزی میگشتم ولی حیف قیمتش فضاییه

farhad

۱۳۹۶/۱۱/۱۲
گوشی بشدت ساده و دوربین فوق العاده زشت و روی اعصاب نمیدونم چرا نوکیا داره خود زنی میکنه

مهدی

۱۳۹۶/۱۱/۱۱
باریکلا به نوکیا گوشی خوشگلیه. این پرچمدارشه آیاااا؟؟؟

علی رنجبر

۱۳۹۶/۱۱/۱۱
اوووووووووووف ینی اگر صحت داشته باشه اولا قیمتش فضایی میشه بعد دیگه کی میره سامسونگ بخره