خانهاخبار
منتظر iPhone SE 2 نباشید!

منتظر iPhone SE 2 نباشید!

انتظار می‌رود اپل امسال هم 3 آیفون تازه را معرفی کند. برخی خبرگزاری‌ها شایعه کردند که این غول تکنولوژی قصد دارد نسل تازه iPhone SE را هم در نیمه دوم سال 2018 روانه بازار کند اما تحلیل‌گران معتقدند که اپل منابع کافی برای این منظور را در دسترس ندارد.
۱۳۹۶/۱۱/۱۰

مینگ چی کو، تحلیل گر مشهور مؤسسه امنیتی KGI، چند منبع موثق در زنجیره تأمین اپل در آسیا دارد و دائما در حال فاش کردن تصمیمات تازه اپل است. این تحلیل‌گر امروز یکی از یادداشت‌های تحقیقات خود را درباره iPhone SE 2 اپل منتشر کرده و احتمال معرفی آن را در نیمه دوم سال 2018 زیر سؤال برده است.

مینگ چی کو معتقد است که اپل 3 آیفون دیگر را هم امسال معرفی می‌کند و دیگر منابع کافی برای توسعه این آیفون کوچک و ساده را در اختیار ندارد. این سه آیفون که تولیدشان تقریبا قطعی به نظر می‌رسد، نسل دوم آیفون 10 با طراحی داخلی متفاوت، آیفون 10 پلاس 6.5 اینچی و آیفون 6.1 اینچی ارزان مجهز به ویژگی Face ID با صفحه نمایش LCD هستند.

image

در ادامه می‌توانید متن یادداشت مینگ چی کو را بخوانید:

اپل سال 2017 برای اولین بار در اقدامی عجیب سه آیفون متفاوت را هم‌زمان در یک فصل و در نیمه دوم سال میلادی رسما معرفی کرد. ما معتقدیم عرضه آیفون 10 با آن طراحی بسیار پیچیده به این خاطر با تأخیر مواجه شد که اپل همچنان منابع کافی را برای توسعه گوشی‌هایش در دسترس ندارد.

حالا که این کمپانی قرار است امسال هم همان روند را در پیش بگیرد و 3 آیفون اصلی دیگر را توسعه دهد، معتقدیم که منابع موجودش صرف ساخت همین مدل‌ها خواهد شد. همچنین معتقد هستیم که این کمپانی  امسال هر آنچه در توان دارد را به کار می‌گیرد تا اشتباه سال گذشته را در ارتباط با تأخیر در عرضه آیفون‌هایش، تکرار نکند. به همین خاطر است که می‌گوییم منابع اپل کاملا در اختیار سه آیفون دیگر قرار می‌گیرند و این غول تکنولوژی دیگر قادر به توسعه و معرفی چهارمین آیفون در سال 2018 نخواهد بود.

اگر توسعه و طراحی نسل دوم این آیفون کوچک 4 اینچی به نام iPhone SE 2 واقعا در برنامه اپل وجود داشته باشد، مینگ چی کو انتظار دارد که حتما تغییرات چشم‌گیری در آن اعمال شود. او پیش بینی کرده است که این آیفون احتمالا به پردازنده سریع‌تری مجهز می‌شود و قیمت کمتری خواهد داشت. درواقع او انتظار دارد که iPhone SE 2 از برخی ویژگی‌های مشابه آیفون 10 مانند صفحه نمایش تقریبا بدون حاشیه، حسگر سه بعدی Face ID یا شارژ بی سیم پشتیبانی کند.

در روزهای اخیر شاهد انتشار شایعه‌های متعددی مبنی بر احتمال معرفی نسل دوم iPhone SE 2 در سال 2018 بودیم. بسیاری از منابع آسیایی مانند مؤسسه تحقیقاتی TrendForce و همچنین خبرگزاری‌ Economics daily News این خبر جالب را پوشش دادند. تازه‌ترین گزارش مرتبط هم پیش بینی کرده بود که این نسل تازه احتمالا در ماه مه یا ژوئن معرفی می‌شود.

iPhone SE موجود بیش از هر مدل دیگری شبیه iPhone 5s به نظر می‌رسد. این گوشی مانند 5s صفحه نمایش 4 اینچی دارد و بسیاری از کاربران هم آن را به همین خاطر می‌پسندند. iPhone SE مانند iPhone 6 و iPhone 6s از پردازنده A9 اپل قدرت می‌گیرد و 2 گیگابایت رم دارد. دوربین اصلی آن 12 مگا پیکسلی تکی است و از جک هدفون 3.5 میلی متری بهره می‌برد. همچنین دکمه فیزیکی محبوب کاربران اپل (Touch ID) در این آیفون هم در حاشیه پایین صفحه قرار گرفته است.

اپل iPhone SE را در مارس سال 2016 رسما عرضه کرد و از آن زمان تا به حال نسخه جایگزین آن را معرفی نکرده است؛ البته باید بدانید که این غول تکنولوژی در مارس سال 2017 دو نسخه دیگر را از این آیفون کوچک با حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت روانه بازار کرد. اپل همچنین قیمت پایه فروش این آیفون را در ماه سپتامبر گذشته به 349 دلار کاهش داد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

رضا

۱۳۹۶/۱۲/۷
اپل به طرز وحشتناکی افت کرده. وضعیت اپل فاجعست. اون از آپدیتا که رسما کل زحمات استیو جابزو نابود کردند و هر دفعه بدتر میشه اونم از گوشیای (آیپدای) ۵.۸ اینچی و ۶.۲ اینچی اینم از این ضربه ی آخر که کلا میخواد آیفون اس ایو حذف کنه احتمالا.

zhakopaeez

۱۳۹۶/۱۱/۱۳
قطعا رونمایی میشه اواخر اردیبهشت یا خرداد.دوستان وعاشقان این گوشی منتظرباشین

P.H

۱۳۹۶/۱۱/۱۲
SEواقعا گوشی زیبا و خوش دستی بود براحتی داخل دست جا میشد
همچنین اینکه فضای زیادی رو نمیگرف و دوربین خیلی خوبی داشت
طراحیش که عالی بود و امیدوارم به بازار بیاد
حالا با حاشیه و بی حاشیه فرقی نداره البته بی حاشیه قشنگ تره
یا حق

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۱/۱۱
گوشی خوبیه برای کودک‌ونوجوان

یوسف

۱۳۹۶/۱۱/۱۱
چشم منتظر نمیمونیم البته چنذان آش دهن سوزی هم نیست