خانهاخبار
اپل به دنبال معرفی مک‎بوک 13 اینچی ارزان‌قیمت در سال 2018

اپل به دنبال معرفی مک‎بوک 13 اینچی ارزان‌قیمت در سال 2018

براساس اطلاعاتی که خبرگزاری دیجی‌تایمز منتشر کرده است، احتمال دارد اپل در سال جدید میلادی، مک‌بوک ارزان‌قیمت جدیدی را با نمایشگر 13 اینچی معرفی نماید.
۱۳۹۶/۱۱/۹

نشریه تایوانی دیجی‌تایمز در گزارش جدید خود به نقل از منابع مطلع در صنعت، به این موضوع اشاره کرده است که کوپرتینویی‌ها درنظر دارند تا در نیمه دوم سال 2018، یک مک‌بوک رده‌پایین 13 اینچی عرضه کنند. در این گزارش اشاره می‎شود که شرکت General Interface Solution (به‌طور مخفف، GIS)، سفارش بیشتری برای ماژول نمایشگرهای LCD از سوی اپل دریافت خواهد کرد تا بتواند بخشی از نیازهای اپل را برای توسعه مک‌بوک ارزان‌قیمت جدید این شرکت آمریکایی، تأمین نماید؛ لازم به‌‏ذکر است که در سه ماهه پایانی سال 2017، شرکت GIS موفق شده بود با اپل برای تأمین ماژول‌ نمایشگر مک‌بوک‌های فعلی وارد همکاری شود.

در همین رابطه، دیجی‎تایمز اعلام کرده است:

براساس ادعای منابع مطلع در صنعت، شرکت GIS که تولیدکننده پنل لمسی است، ماژول‌های LCD (یا LCM) بیشتری به اپل ارائه می‎دهد؛ این شرکت درنظر دارد تا در نیمه دوم سال 2018، یک مک‌بوک ارزان‌قیمت 13 اینچی عرضه نماید.

منابع مطلع مدعی هستند با دریافت سفارش برای مک‌بوک‌ها و دیگر محصولات اپل، GIS احتمالاً تا پایان سال 2018 نزدیک به 600 هزار واحد ماژول LCD در ماه عرضه خواهد کرد؛ این در حالی است که در حال‎‌حاضر، 300 هزار واحد پنل لمسی برای محصولات اپل تولید می‌شود.

image

با توجه به گزارشی که به‌تازگی توسط دیجی‌تایمز منتشر شده است، مک‎بوک ارزان‎قیمت اپل با مک‌بوک ایر 13 اینچی این شرکت جایگزین خواهد شد؛ مک‌بوک ایر، ارزان‎قیمت لپ‌تاپ اپل محسوب می‌شود و تنها 999 دلار قیمت دارد. اپل در بلند مدت، درنظر داشت تا مک‎بوک 12 اینچی را با مک‎بوک ایر 13 اینچی، جایگزین نماید؛ این مدل در سال 2008 معرفی شده است و از زمان معرفی رسمی آن، تقریباً نزدیک به 10 سال می‎گذرد. با این‌حال، همچنان سفارشات زیادی از سوی کاربران برای مک‎بوک ایر به دلیل قیمت مناسب آن، وجود داشت. در سال 2016 نیز، اپل تلاش نمود تا مک‎بوک پرو 13 اینچی خود را که فاقد تاچ‌بار است؛ به عنوان جایگزین مک‌بوک ایر ارائه دهد اما از آنجایی‌که این لپ‌تاپ نزدیک به 1299 دلار قیمت دارد (قیمت آن، 300 دلار از مدل پایه مک‌بوک ایر 13 اینچی بیشتر است)، همچنان مک‌بوک ایر گزینه مناسب‌تری برای علاقه‌مندان به رایانه‌های ساخت اپل محسوب می‌شود.

مک‌بوک ایر در حالی‌ در بازار به فروش می‌رسد که فاقد نمایشگر رتینا است؛ اپل در ماه ژوئن 2017، نسخه پایه مک‌بوک ایر را با پردازنده 1.8 گیگاهرتزی معرفی نمود که ارتقای نسبی نسبت به پردازنده 1.6 گیگاهرتزی مدل پیشین محسوب می‏شود. در مجموع، این لپ‌تاپ تغییرات چشمگیری را از مارس 2015 به خود ندیده است. مک‏بوک ایر 11 اینچی اپل نیز به هیچ‌عنوان تولید نخواهد شد؛ به همین جهت، بعید است در آینده، اپل لپ‌تاپ جدید با صفحه‌نمایش 11 اینچی ارائه دهد.

دیگر تغییراتی که اپل در لپ‌تاپ جدیدش اعمال خواهد کرد، هنوز مشخص نشده است اما انتظار داریم این شرکت، روش‌هایی را برای متمایز ساختن مک‌بوک پرو 13 اینچی از این مدل در پیش بگیرد؛ یکی از این تغییرات، احتمالاً استفاده از نمایشگر OLED در مدل‌های گران‌قیمت مک‌بوک‏های اپل خواهد بود. در همین حال، انتظار می‎رود مک‌بوک 13 اینچی جدید اپل به صفحه‌نمایش LCD مجهز شده باشد. اپل برای تشویق خریداران به انتخاب آیفون 10 با برچسب قیمت 1000 دلاری، این مدل را با نمایشگر اولد عرضه نمود؛ این در حالی است که دو مدل دیگر یعنی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس، طراحی قدیمی‌تری دارند و به نمایشگر LCD مجهز شده‌اند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

saeed

۱۳۹۶/۱۱/۹
خب اون همه تکنولوژی میده بهت که تو دنیای گوشی ها اپل استاندارد بازار هس از همه هم با کیفیت میده بیرون همم توسعه واقعی میده نه اینکه الکی بده

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۱/۹
اپل و ارزانی؟؟
شرکت طماع اپل را چه به ارزانی