تست همراه اول

سرویس خبر
7 بهمن 1396 ساعت 13:20
1 نظر

با 440 اسب بخار قدرت و پویایی برجسته، ماکان توربو بدون شک شایسته تاج‌داری پورشه است

نگاهی به پورشه ماکان 2018 توربو؛ خودروی اسپرت اما بلند قامت

در این مطلب به بررسی جدیدترین محصول پورشه می‌پردازیم. شما به ماکان توربو 2018 چه امتیازی می دهید؟

نظر کلی

چه باور کنید چه نه، هنوز افرادی هستند که از ایده ماکان خوششان نمی‌آید. این یک پورشه نیست!! بدون شک شما هم این جمله را قبلا شنیده اید. اما به نظر می‌رسد تنها با 15 دقیقه سواری با این خودرو پی می‌بریم که نه تنها اینطور نیست بلکه متوجه می‌شویم ماکان از بهترین‌های پورشه است.

ماکان توربو آماده نبرد است. پیشرانه توانمند بای توربو 6 سیلندر با قدرتی خارق العاده، و در زیر این بدنه کارا، یک شاسی بی‌نظیر، به نحوی عالی در کنار هم قرار گرفته‌اند تا یکی از بهترین CUV‌ های امروز دنیا را با لذت رانندگی فراوان به وجود آورند. همچنین برای این نسخه، پکیج عملکردی قابل ارائه است، که همان ماکان توربو S و یک الماس کمیاب است.

البته این خودرو بدون نقص هم نیست. شما در ادامه متن خواهید دید که نسخه‌های پرفورمنس و لاکچری ماکان بسیار گران‌قیمت هستند. در واقع این خودرو لایق نمره ۹ از ۱۰ است، اما با توجه به سایر CUV‌های بازار، حتی در نسخه لاکچری آن‌ها، ماکان توربو حتی با این عمل کرد و ویژگی‌های فوق‌العاده هم نمی‌تواند قیمت گزاف و مصرف بالای سوخت خود را توجیه نماید.

نمره 7 از 10

قیمت گذاری

عجیب و شگفت انگیز؛ پورشه بسیار بسیار گران. مدل‌های ماکان در نسخه‌های پایه از قیمت‌‌های 47.800 و 55.400 دلار شروع می‌شوند که در بخش کراس اور‌های لاکچری بازار قابلیت رقابت خوبی دارند. اما برای خرید و تصاحب یک نسخه توربو شما حداقل باید 77.200 دلار بپردازید و اگر قصد اضافه کردن پکیج عملکردی را نیز دارید این مبلغ به 87.700 دلار می‌رسد. البته این‌ها همه قبل از ورود به بخش آپشن‌های اضافی خودرو است. لیست آپشن‌ها به این صورت است که کالیپرهای ترمز از جنس کربن-‌سرامیک 8150 دلار، سیستم ارتقای گشتاور پلاس پورشه 1490 دلار، رنگ زیبای قرمز کارمین 3120 دلار و چیزهای دیگر. در نهایت در نسخه فول مبلغ این غول آلمانی به عدد وحشتناک 114.840 دلار می‌رسد.

نمره 3 از 10

طراحی خارجی

خیلی از افراد عقیده دارند که طراحی ماکان بسیار شبیه به کاین‌های ۷۸ است. اما آیا این واقعاً چیز بدی است؟! شیب دوست داشتنی در قسمت انتهایی سقف، طراحی پوزه صاف و تراشیده، طراحی بسیار ساده و بی‌نظیر قسمت عقب( که با آپشن حذف نوشته‌ها و مارک‌ها بسیار بهتر می‌شود) همگی جذاب هستند. این خودرو یک پکیج طراحی خارجی به قیمت 7920 دلار دارد که شامل رینگ‌های ۲۱ اینچی، چراغ‌های LED، مکنده‌های هوای مشکی رنگ، اسپویلر عقب هم‌رنگ بدنه، زه‌های کناری و خروجی‌های اگزوز اسپرت سیاه رنگ و موارد دیگر. با این کیت گران‌قیمت صادقانه باید بگوییم ظاهر ماکان توربو بسیار زیبا خواهد شد و به نظر می‌رسد این کراس اور(CUV) در مقایسه با مرسدس GLC و آئودیQ5 زیباتر باشد.

نمره 9 از 10

طراحی داخلی و راحتی

وجود دکمه‌های بسیار زیاد در کنسول وسط ماکان توربو در ابتدا بسیار غافلگیر کننده است. اما ظرف یک هفته رانندگی با این خودرو می‌توان به آن‌ها عادت نمود. اما همین موضوع نیز بسیار لذت‌بخش است، زیرا تمام امکانات موجود به صورت فیزیکی قابل کنترل هستند و هیچ منویی به صورت مخفی و خارج از دسترس وجود ندارد. درون کابین ماکان شما به راحتی می‌توانید مسیریابی را با استفاده از صفحه نمایش موجود فعال نمایید و همچنین سیستم کنترلی هم به صورت لمسی در خدمت شماست و فقط بخش اندکی از امکانات توسط ابزار کنترل دایره شکل در وسط کنسول مدیریت می‌شود. درون کابین ماکان جای بسیار خوبی برای گذر زمان است. صندلی‌های جلو به صورت برقی در تمامی‌جهات قابل تنظیم هستند و همچنین انحناهای کناری و قسمت نشیمن صندلی به خوبی شما را در بر می‌گیرند. صندلی‌ها بسیار راحت و دربرگیرنده هستند و شما بعد از ساعت‌ها رانندگی با این آلمانی بلند قامت به هیچ وجه احساس خستگی نخواهید کرد. متاسفانه صندلی‌های ردیف عقب تنها به شما فضای کافی برای قد و جلوی پاها را می‌دهند و راحتی فوق‌العاده‌ای ندارند. صندوق عقب نیز در حالت صندلی‌های خوابیده دارای ظرفیت 1.5 متر مربع است که از میانگین کراس‌اورها کمتر است. قطعاً گزینه‌های بیشتری در جهت راحتی سرنشینان می‌توانست در کابین این خودرو وجود داشته باشد.

نمره 7 از 10

تکنولوژی و ارتباطات

سیستم اطلاعاتی و سرگرمی ‌ماکان از نظر رزولوشن بالای صفحه نمایش و رابط کاربری لذت بخش امتیاز بالایی را کسب می‌کند. تمامی ‌امکانات به خوبی قابل دسترس و مشخص هستند و به سرعت عکس العمل نشان می‌دهند و با یک حسگر مجاورت بسیار سریع، نزدیک شدن انگشتان شما را تشخیص میدهند. به علاوه با پرداخت مبلغ ۱۳۰۰ دلار سیستم ارتباطی پورشه می‌تواند به عنوان یک ‌هات اسپات وای‌فای عمل کند. این سیستم در ماکان با کار پلی اپل سازگار شده اما این اتفاق در مورد اندروید اتو رخ نداده است. تنها نکته که می‌تواند از کیفیت این سیستم بکاهد سایز کم صفحه نمایش است. صفحه نمایش 7 اینچی ماکان کنار صفحه آمپر قرار دارد و این در حالی است که صفحه نمایش‌های ۱۲ اینچی به یک آپشن عادی در خودروهای لاکچری امروز تبدیل شده اند که صفحه نمایش ۷ اینچی ماکان به شدت نا‌امید‌کننده است.

نمره 7 از 10

عملکرد و هندلینگ

همانطور که انتظار از هر خودرویی با نام پورشه و توربو بالا است، طبیعتا ماکان نیز یک فوق‌ستاره در جاده‌ها به حساب می‌آید. پکیج پرفورمنس ۴۰ اسب بخار به قدرت خودرو اضافه می‌کند. ماکان توربو در پرقدرت ترین نسخه توان تولید ۴۴۰ اسب بخار را دارد. اما این موضوع فقط در عدد و رقم خلاصه نمی‌شود( 0-96 ماکان 4.2 ثانیه). ماکان به خاطر وقار و تعادلش حتی در جاده‌های پر پیچ و خم لایق بالاترین تحسین‌هاست. فرمان‌پذیری بسیار دقیق و قابل کنترل است اما مقدار بسیار کمی‌ چرخش بدنه در پیچ‌ها مشاهده می‌شود. کیفیت رانندگی حتی با رینگ‌های ۲۱ اینچی نیز بسیار بالاست. این موارد حتی در نسخه GTS نیز قابل مشاهده هستند.  بنابراین ماکان توربو در جمع خودرو‌های کلاس‌ بالا رتبه بسیار خوبی کسب می‌کند.

نمره 6 از 10

ویژگی‌های ایمنی

ماکان توربو در نسخه پایه با ویژگی‌هایی از قبیل رادار نقاط کور، هشدار دهنده خروج از خطوط، و کروز کنترل تطبیق پذیر عرضه می‌شود. اما در آن کمبودهایی از جمله سیستم فعال جلوگیری از برخورد و یا سیستم‌های ایمنی نیمه مستقل نیز یافت می‌شود. البته پورشه وعده داده که به زودی سیستم جدید InnoDrive پورشه، کمکی بزرگ برای راننده خواهد بود، که در پانامرای ۲۰۱۸ و کاین ۲۰۱۹ به کار برده خواهد شد. این خبر بسیار امیدوارکننده است، چرا که ماکان کراس اور نسل آینده نیز احتمالا از آن بهره‌مند خواهد شد.

نمره 4 از 10

هزینه‌های نگهداری و مصرف سوخت

طبق رتبه بندی سازمان محیط زیست ایالات متحده آمریکا مصرف سوخت ماکان توربو در شهر 16.5، جاده 12.2،و در سیکل ترکیبی 14.8 لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است. باید بدانید که ماکان توربو فقط به سوخت با کیفیت بالا تمایل دارد که این هزینه زیادی را به راننده تحمیل می‌کند. البته این هزینه در مقابل لذت فوق العاده رانندگی ماکان توربو ناچیز به نظر می‌آید.

نمره 4 از 10



  7 بهمن 1396
1 نظر
4.60
  5 رای
نظرات کاربران

در حال بارگذاری