خانهاخبار
مشخصات پردازنده Surge S2 فاش شد؛ قلب تپنده Xiaomi Mi 6X

مشخصات پردازنده Surge S2 فاش شد؛ قلب تپنده Xiaomi Mi 6X

به‌تازگی، جزئیات جدیدی از تراشه Surge S2 شیائومی فاش شده است؛ به‎نظر می‌رسد پردازنده اختصاصی شیائومی، عملکردی قابل مقایسه با Kirin 960 هوآوی خواهد داشت.
۱۳۹۶/۱۱/۵

شرکت شیائومی در سال 2016، اولین تراشه اختصاصی خود را با نام Surge S1 معرفی کرد؛ این تراشه برای اوین‎بار در گوشی Xiaomi Mi 5c به‎کار گرفته شد. به‌تازگی، جزئیات جدیدی از نسل جدید تراشه اختصصای شیائومی با نام Surge S2 منتشر شده و گمان می‌رود که پردازنده مذکور در سه ماهه اول سال یا حتی ماه آینده میلادی، معرفی شود؛ علت این گمانه‌زنی، به دلیل معرفی Surge S1 در ماه فوریه است.

image

براساس اطلاعاتی که اخیراً به‎دست آمده است، پردازنده جدید Surge S2 در کنگره جهانی موبایل (MWC) بارسلون در ماه آینده میلادی خواهد شد؛ این پردازنده به میان‎‌رده Xiaomi Mi 6X قدرت می‎دهد. همچنین اعلام شده است که شیائومی از تراشه اختصاصی خود در گوشی Xiaomi Mi A2 استفاده خواهد کرد؛ نسل اول این گوشی، سال گذشته به عنوان یک گوشی مبتنی بر پروژه Android One معرفی شد و نسخه خالص (Stock) اندروید را بدون شخصی‌سازی اجرا می‌کند.

آن‌طور که پیداست، Surge S2 از فرآیند ساخت 16 نانومتری اختصاصی صنایع نیمه هادی تایوان (TSMC) استفاده می‌کند و به عنوان یک پردازنده میان‎رده معرفی خواهد شد. با توجه به اطلاعات به‌دست آمده، تراشه جدید شیائومی نسبت به Surge S1 از نظر مصرف انرژی، عملکرد بهتری خواهد داشت زیرا نسل قبل براساس فرآیند ساخت 28 نانومتری توسعه یافته بود.

در ادامه، نیز اعلام شده است که Surge S2 به هشت هسته پردازشی 64 بیتی مجهز خواهد بود؛ این تراشه رده‌بالا، چهار هسته قدرت‎مند از نوع Cortex A73 دارد و چهار هسته دیگر آن، مصرف انرژی کم‏تری خواهند داشت و از نوع Cortex A53 هستند. چهار هسته قدرت‎مند روی فرکانس 2.2 گیگاهرتز عمل خواهند کرد؛ این در حالی است که چهار هسته دیگر روی فرکانس 1.8 گیگاهرتز عمل می‎کنند. واحد پردازشگر گرافیکی Mali-G71 MP8 رندر محتوای گرافیکی را در تراشه جدید Surge S2 برعهده خواهد داشت؛ باید اشاره کرد که در نسل قبل، از واحد پردازش گرافیکی Mali-T860 MP4 استفاده شده بود.

image

در رابطه با تراشه جدید شیائومی، همچنین به این موضوع اشاره شده است که Surge S2 از حافظه رم از نوع LPDDR4 و حافظه فلش UFS 2.1 پشتیبانی می‎کند. در گزارش جدید، اشاره شده است که تراشه اختصاصی شیائومی از نظر عملکرد، با Kirin 960 قابل مقایسه است که به عنوان تراشه پرچم‎‌دار هوآوی در سال 2016 ارائه شده بود و از آن در محصولاتی نظیر Huawei P10 و Huawei P10 Plus استفاده می‎شود. با این‌حال، Kirin 970 اکنون به عنوان تراشه پرچم‌دار هوآوی به شمار می‌رود و به همراه سری میت 10 از آن رونمایی شده است.

با توجه به اطلاعات به‌دست آمده، تراشه اختصاصی Surge S2 قدرت‌مند خواهد بود و رقبایش را به چالش خواهد کشید. از آنجایی‌که اعلام شده است Mi 6X و Mi A2 به تراشه جدید شیائومی مجهز خواهند شد، به‌نظر می‎رسد نسل جدید Xiaomi Mi 5C هیچ‌گاه وارد بازار نخواهد شد؛ این در حالی است که گمان می‌رفت نسل جدید این گوشی با نام احتمالی Xiaomi Mi 6C و تراشه Surge S2 به صورت رسمی توسط شیائومی معرفی شود.

در حال‌حاضر، صحت این گمانه‌‏زنی‎ها به صورت رسمی تأیید نشده است؛ بنابراین، باید با دیده شک و تردید به شایعات منتشر شده پیرامون Surge S2 نگاه کنید.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Genuis Man

۱۳۹۶/۱۱/۵
امسال سال نوآوری است
من شخصا دوست دارم برای کوالکام و اینتل رقبای جدیدی پا به میدان نبرد بگذارن خصوصا برای تراشه اختصاصی اپل
فعلا که کایرین و اگزینوس خوب کار کردن اما اگزینوس در میانرده ها اصلا راضی کننده نیست
درکل از سامسونگ میانرده گرفتن اشتباه بزرگیه
به هرحال باید گفت:
هرسال بهتر از پارسال B-)