خانهاخبار
Vivo اولین گوشی با سنسور اثرانگشت یکپارچه را عرضه کرد

Vivo اولین گوشی با سنسور اثرانگشت یکپارچه را عرضه کرد

شرکت Vivo در نهایت، اولین گوشی را با سنسور اثرانگشت در زیر صفحه‌نمایش معرفی کرد. این مدل که X20 Plus نامیده می‎شود، صفحه‎نمایش اولد دارد.
۱۳۹۶/۱۱/۴

شرکت Vivo، به‎تازگی گوشی مورد انتظار Vivo X20 Plus UD را در چین معرفی کرده است. این مدل با برچسبت قیمتی 3589 یوآن (564 دلار یا 35956 روپیه) عرضه خواهد شد و در صورت تمایل، می‎توانید آن‎را در تاریخ 29 ژانویه خریداری کنید. ویژگی بارز گوشی جدید Vivo، تجهیز این مدل به سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر است و همین موضوع باعث شده تا نسخه جدید X20 Plus، اولین گوشی با این فناوری باشد.

شرکت Vivo اعلام نموده که این مدل را به سنسور اپتیکال زیر نمایشگر Clear ID 9500 شرکت سیناپتیکس مجهز کرده است. فبلت X20 Plus UD از فناوری انعکاس فتوالکتریک روی پنل اولد استفاده می‌‏کند و سنسور اثرانگشت، قادر است در طی 0.6 یا 0.7 ثانیه، هویت کاربران را مشخص نماید؛ نسبت به سنسورهای اثرانگشت معمول که در جلوی گوشی یا پشت گوشی به کار گرفته می‏‌شود، سرعت سنسور اثرانگشت سیناپتیکس کمی پایین‌‏تر است. جدا از اینکه سنسور جدید سیناپتیکس می‎تواند دستگاه را آنلاک نماید، این امکان برای کاربران فراهم شده است تا از حسگر اثرانگشت برای تأیید پرداخت‌‏ها از طریق سرویس Alipay یا WeChat استفاده نمایند.

image

در رابطه با مشخصات سخت‌افزاری، باید اشاره کرد که نسخه جدید Vivo X20 Plus از رام FunTouch OS برخوردار است؛ این رام بر مبنای سیستم‌عامل اندروید نوقا 7.1 است که از زمان عرضه آن، تقریباً یک سال می‎گذارد. شرکت Vivo، گوشی جدیدش را با نمایشگر 6.43 اینچی عرضه خواهد کرد؛ صفحه‎نمایش Full HD+ (1080 در 2160 پیکسل) از نوع اولد برای این مدل درنظر گرفته شده است که نسبت ابعاد 18 به 9 دارد. گوشی جدید Vivo با تراشه اسنپدراگون 660 کوالکام با هشت هسته پردازشی 2.2 گیگاهرتزی عرضه خواهد شد و چهار گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد. براساس اعلام شرکت Vivo، فضای ذخیره‏‌سازی به کمک یک کارت حافظه MicroSD تا 256 گیگابایت قابل ارتقا است.

image

با اینکه تمرکز شرکت Vivo در هنگام توسعه جدیدش روی ویژگی منحصر به فرد آن یعنی سنسور اثرانگشت درون نمایشگر، معطوف شده است؛ اما X20 Plus UD از نظر عکاسی، عملکرد خیره‎کننده‎ای دارد. این مدل به دوربین دوگانه مجهز شده است؛ دوربین اصلی، از دو سنسور 12 مگاپیکسلی با F1.8 و 5 مگاپیکسلی استفاده می‎کند و برای عکاسی، یک شاتر 12 مگاپیکسلی با F2.0 در جلوی گوشی جای گرفته است. دوربین اصلی به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز شده است. عکاسی در محیط‎های کم‌‏نور به کمک فلاش LED دوگانه در پنل پشتی، امکان‏پذیر خواهد بود.

شرکت Vivo مدعی است که این مدل، 183.1 گرم وزن دارد؛ طول، عرض و ضخامت گوشی جدید X20 Plus UD به ترتیب 165.2 در 80.02 در 7.35 میلی‏متر است. مدل مذکور با باتری 3905 میلی‎آمپر ساعت عرضه خواهد شد که از شارژ سریع پشتیبانی می‎کند. نسخه جدید X20 Plus با پشتیبانی از دو سیم‎کارت، بلوتوث، وای‎فای، GPS و پورت یواس‌بی تایپ سی عرضه خواهد شد.

image

براساس اعلام رسمی، این مدل تنها به سنسور اثرانگشت درون صفحه‌نمایش برای احراز هویت کاربران وابسته نیست و از سیستم تشخیص چهره نیز استفاده می‎کند؛ مانند دیگر گوشی‏‌های هوشمند اندرویدی، سیستم تشخیص چهره در Vivo X20 Plus UD به دوربین سلفی وابسته است. به همین جهت، اتکای اصلی گوشی به سیستم تشخیص چهره نیست. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

محمد رضا

۱۳۹۶/۱۱/۵
خندم میاد?
آره تا وقتی اولین گوشیه که سامسونگ نزده وقتی سامسونگ زد،همه دیگه از رو اون تقلید میکنن???
حتی این گوشی که اولین گوشیه با سنسور یکپارچس رو سامسونگ تقلید کرده???
از دید سامسونگیا نظر دادم?
دروغ میگم بگو دروغه؟!

بهنام

۱۳۹۶/۱۱/۵
نسبت به قیمتش واقعا امکانات خیلی خوبی داره. به نظر من گوشی های سال 2020 با توجه به پیشرفت های عجیب و خارق العاده یشان یک هیولای هوشمند تمام عیار خواهند شد.

علی

۱۳۹۶/۱۱/۵
یکی دو سالی هست که بین سامسونگ و اپل کل کل هست سر تکنولوژی سنسور زیر صفحه ولی انگار اخرش Synaptics از امریکا اختراعش کرد. برام جالبه میبینم که رقابت آزاد بدون دخالت دولت ها چقدر میتونه به پیشرفت کمک کنه .... ای کاش مخصوصا صنعت خودروی ایران هم اینرو میفهمید

حسین

۱۳۹۶/۱۱/۵
گوشی زیبای هست

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۱/۵
vivo استارت را زد?
ولی سامسونگ، آنرا خیلی شکیل‌تر روی پرچمداراش پیاده می‌کنه?