خانهاخبار
فیلم‌برداری اسلوموشن 480fps؛ ویژگی متمایز Galaxy S9 سامسونگ

فیلم‌برداری اسلوموشن 480fps؛ ویژگی متمایز Galaxy S9 سامسونگ

سامسونگ در وب‌سایت رسمی خود، تأیید کرده است که پرچم‎داران سری Galaxy S9 از جمله S9 و S9 Plus قابلیت فیلم‌برداری صحنه آهسته با نرخ 480fps دارند.
۱۳۹۶/۱۱/۲

با نزدیک‌تر شدن زمان رونمایی رسمی از پرچم‌داران Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus، بسیاری به صفحه اصلی وب‌سایت سامسونگ چشم دوخته‌اند تا مشخصات کهشکانی‌های جدید این شرکت به اشتباه لیست شود. به‎نظر می‌رسد سامسونگ بالاخره بخشی از مشخصات‌فنی پرچم‎داران جدیدش را با ایجاد یک صفحه در وب‌سایت خود پیرامون سنسورهای دوربین ISOCELL جدید فاش کرده باشد؛ البته این صفحه به سرعت از سایت سامسونگ حذف شده است و دیگر اطلاعاتی در آن وجود ندارد.

سامسونگ اعلام کرده است که سنسورهای جدیدش، طراحی سه لایه (3-Stack FRS) دارند؛ این طراحی باعث شده است تا عملکرد دوربین برای فیلم‌برداری صحنه آهسته ارتقا پیدا کند. سنسورهای جدید که ساختاری سه‎لایه دارند، قابلیت فیلم‎برداری با نرخ 480fps و رزولوشن 1080p ارائه می‎دهند. آنچه سامسونگ موفق شده است به همراه Galaxy S9 ارائه دهد، قابل مقایسه با پرچم‌داران سونی نیست اما می‌توان آن‌را یک جهش بزرگ در مقایسه با Galaxy S8 برشمرد. برای مقایسه، باید اشاره کرد که Xperia XZ Premium سونی، قابلیت‎ فیلم‌برداری 720p با نرخ 960 فریم بر ثانیه ارائه می‎دهد.

image

سامسونگ در ادامه، اشاره می‎کند که سنسور دوربین جدیدش، فوکوس سریع‎تری دارد. قابلیت Super PD AutoFocus برای آن درنظر گرفته شده است؛ به‎نظر می‎رسد سامسونگ موفق شده است عملکرد فوکوس خودکار تشخیص فاز را در دوربین پرچم‎داران جدیشد ارتقا دهد. این سیستم حتی در شرایط نوری که مناسب نیست، عملکرد خوبی را به نمایش خواهد گذاشت.

Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus در زمینه‏ی عکاسی از یک‌دیگر متمایز خواهند بود؛ نسخه «Plus»  به دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی مجهز شده است. سامسونگ هنوز صحت این موضوع را تأیید نکرده است اما به‎نظر می‌رسد فلسفه عرضه‌ گوشی‌های سری Galaxy S دستخوش تغییر شده باشد و Plus جانشین گلکسی اس 8، در مجموع گزینه‌ی قدرت‌مندتری به‌نظر می‌رسد. اندازه نمایشگر در پرچم‎داران 2018 سامسونگ نسبت به نسل قبل، افزایش پیدا نکرده است؛ Galaxy S9 با صفحه‌نمایش 5.8 اینچی همراه خواهد بود و نسخه Plus نیز از نمایشگر 6.2 اینچی استفاده می‌کند. پنل صفحه‌نمایش مورد استفاده در پرچم‌داران جدید سامسونگ، از نوع Super AMOLED است و رزولوشن نمایشگر نیز Quad HD+ خواهد بود.

image

براساس اعلام رئیس شعبه‌ی چین سامسونگ، Galaxy S9 با کم‌ترین قیمت در بازار چین عرضه خواهد شد؛ ضمن اینکه انتظار می‌رود مدل‌های عرضه شده در بازار چین و ایالات متحده، با تراشه اسنپدراگون 845 از نسخه‏‌های دیگر متمایز شوند. به همراه پرچم‌داران جدید سامسونگ، نسل دوم داک DeX نیز عرضه خواهد شد که DeX Pad نامیده می‌شود و نحوه‌ی جای‌گیری گوشی روی آن دستخوش تغییر شده است. این داک، هم‌اکنون مانند یک پد عمل خواهد کرد که می‌توانید گوشی‌ را به صورت افقی روی آن قرار دهید.

گمانه‌زنی‌‏ها به رونمایی رسمی از پرچم‏داران سری Galaxy S9 سامسونگ در اواخر ماه فوریه اشاره دارد. در نمایشگاه MWC 2018، شرکت سونی از پرچم‌دار Xperia XZ Pro رونمایی خواهد کرد و هوآوی با پرچم‌داران Huawei P20 با دوربین سه‌گانه، رقبایش را به چالش خواهد کشید. برخلاف سال‎های گذشته، امسال ال‌جی از پرچم‌دار جدید از سری G رونمایی نخواهد کرد و به معرفی نسخه ارتقا یافته LG V30 اتکا خواهد کرد؛ بدین شکل، ال‌جی می‌تواند عمر پرچم‌دارانش را در بازار افزایش دهد که با سیاست‌های اخیر این شرکت در بازار موبایل هم‌خوانی دارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (20 نظر)

علی gsm

۱۳۹۶/۱۱/۳
محمد جان پسرم من خودم رشته برق الکترونیک خوندم نمیخواد به من یاد بدی که الکترود داره خاموش روشن میشه و ما نمیبینیم من خودم تابلو ال ای دی میسازم نابغه هیچی نباشم چند برابر تو اطلاعات دارم.تو رشته ات چیه که انقدر حرف میزنی کاری نکن فکر کنم زیر 15 سال هستی چون از نوع نظر دادنت بعید دیپلم هم داشته باشی .

محمد

۱۳۹۶/۱۱/۳
واااای خدا دارم کم کم به یه سریا امیدوار میشم :-))
مهندس :/چیزی درباره فرکانس نور تولیدی توسط لامپ شنیدی؟
برات قابل فهمه چیزی که ما به عنوان نور چراغ و لامپ میبینیم یه نور پیوسته نیست؟ این نور در اصل حاصل روشن و خاموش شدن یا بهتر بگم کم و زیاد شدن نوری هست که اون منبع نور تولید میکنه
از همین رو توی فیلمی که 1000 فریم هست ما اینطور میبینیم که گاهی روشنه گاهی تیره و تاریک... چون اصلا وقت نمیشه نور به سنسور برسه و ثبت بشه
برای همین باید توی یه جای پرنور مثل روشنایی روز فیلمبرداری کرد که فرکانس نور بیشتره...
یاد یه صحنه از پژمان افتادم :
اونا که اینقدر حرف میزنن برن جلوی دلار خودشونو بگیرن اینقدر داره بالا میره :-))
دوست خوبم ;-) این چیزی که گفتی اشکال نیست بلکه محدودیت وسایل اطراف ماست
خواهشا سامسونگو خراب نکین با این طرفداریاتون...

امین

۱۳۹۶/۱۱/۳
باز میگفتی فرقی بین qhd و fullhd نیست میشد بهت حق داد ولی هر فرد سالمی میتونه بفهمه فول اچ دی خیلی بهتر از اچ دیه حتی تو موبایل هم میشه این تفاوت رو دید.دوبرابر سریعتر کردن کار سختیه مثل همین کاری که سامسونگ کرد و رکورد قبلی که 240 فریم بر ثانیه حالت فول اچ دی بود رو 480 فریم کرد. حالت اچ دی هم بخواد به راحتی 960 فریم رو میگیره
اسم این قابلیت سوپر اسلوموشن هست اونم اسمش رزولوشن هست نه رزوموشن

علی gsm

۱۳۹۶/۱۱/۳
کی تروله من؟
محمد جان اون رزولوشن نه رزوموشن
کی گفته فرقی بین اچ دی و فول اچ دی نیست؟ اتفاقا زمین تا آسمون فرق داره تو برو یک فیلم فول اچ دی ببین با یک اچ دی مقایسه کن تا فرقش رو بفهمی.نکته بعد همون سونی فیلمبرداری فول اچ دی بالاتر از 60 فریم نداره و همون 960 فریم اچ دی هم بسیار تار و بی کیفیت هست کافیه بری نمونه اش رو ببینی.نور کم باشه که سیاه میگیره نمره دوربین این مدل هم بسیار پایین شد . تا حالا هیچ برندی نتونسته 480 فریم رو حالت فول اچ دی بگیره.فول اچ دی استاندارد ترین حالت ممکن ه

سعید

۱۳۹۶/۱۱/۳
هنگی جان داری اشتب میزنی 480 فریم فول اچ دی یعنی شاهکار جالبه یه عدی هنگی بدتر از این لایک هم کردن خخخخخخخخخخ