خانهاخبار
ال‌جی در اندیشه تولید گوشی هوشمند تاشو!

ال‌جی در اندیشه تولید گوشی هوشمند تاشو!

ال‌جی اقدام به ثبت پتنت‌های جدیدی کرده که نشان از برنامه‌های این شرکت برای تولید گوشی هوشمند تاشو دارد.
۱۳۹۶/۱۰/۳۰

یک طرح تازه از گوشی هوشمند ال جی با ویژگی صفحه نمایش تاشو در WIPO به ثبت رسیده و اسناد و تصاویر مربوط به آن هم در وب‌سایت رسمی این منبع منتشر شده است. این اسناد درواقع مربوط به دو گوشی مختلف با طراحی تاشوی متفاوت هستند اما در قالب یک پتنت ثبت شده‌اند و به نمایش درآمده‌اند. اولین طرح به یک گوشی با صفحه نمایش تاشو در جهت عمودی مربوط می‌شود که این صفحه هم درون یک شاسی مستطیل شکل بدون حاشیه قرار گرفته است. این طرح همچنین یک صفحه نمایش دیگر را هم در قسمت پشتی گوشی مذکور به نمایش می‌گذارد که باتوجه به اطلاعات مرتبط احتمالا باید قسمت جلوی گوشی باشد نه پنل پشتی. از طرفی پیش بینی می‌شود که این صفحه نمایش کامل دوطرفه همان صفحه نمایش اصلی گوشی باشد و همه عملکردهای رایج را در گوشی‌های هوشمند لمسی در اختیار کاربر قرار دهد. طرح مفهومی گوشی دوم کاملا متفاوت است. این گوشی هم مانند طرح قبلی به صورت عمودی تا می‌شود اما پشت صفحه نمایش آن ظاهرا شفاف طراحی شده است. این موضوع در تئوری بدین معنیست که تنها بخشی از صفحه نمایش داخلی مرئی خواهد بود و احتمالا فقط همین قسمت در حالت تاشوی گوشی قابلیت عملکرد دارد. این گوشی دوم همچنین ممکن است مانند برخی گوشی‌های قدیمی‌تر ال جی از صفحه نمایش کوچک ثانویه در قسمت پشت پنل برخوردار باشد.

image

کمپانی ال جی در معرفی ایده‌های خلاقانه و به کارگیری آن‌ها در گوشی‌های هوشمندش اصلا محافظه‌کارانه برخورد نمی‌کند. این سازنده بزرگ کره‌ای پیش از این هم ایده‌های صفحه نمایش خمیده، صفحه نمایش ثانویه، حذف دکمه اختصاصی پاور و برخی ایده‌های دیگر را هم در گوشی‌هایش عملی کرده است. محصولات ال جی در سری موبایل معمولا نسبت به نسل قبلی به شدت دستخوش تغییر می‌شوند و این تغییر می‌تواند افزوده شدن یک ویژگی تازه یا حتی حذف یک ویژگی موجود در مدل‌های قبلی باشد. حالا که بحث گوشی‌های هوشمند تاشو پیش آمده است و شاهد ثبت طرح دو گوشی با چنین طراحی نوینی از سوی ال جی هستیم، انتظار می‌رود این سازنده یک گوشی خلاقانه و همگام با توقعات کاربران معرفی کند. این غول تکنولوژی می‌تواند گوشی تاشو تازه‌اش را برای ارضای تقاضای رو به رشد کاربران گوشی‌های همراه به صفحه نمایش OLED مجهز کند و سایر اجزای تشکیل دهنده را مانند دوربین، باتری و غیره در میان این دو پنل منعطف قرار دهد. تکنولوژی OLED منعطف و تاشو در حال حاضر در قالب‌های متفاوتی وجود دارد و کمپانی ال جی هم در حال تبدیل شدن به یک نام تجاری بی‌رقیب در صنعت تلویزیون‌های هوشمند خانگی است. این سازنده اخیرا تکنولوژی صفحه نمایش خمیده (رول شونده) را برای تلویزیون‌های خانگی معرفی کرد و همین موضوع به خوبی می‌تواند اشتیاق سازنده مذکور را برای طراحی و ساخت سخت افزارهای فوق العاده نشان دهد.

در حال حاضر دو کمپانی دیگر وجود دارند که مشتاقانه در تلاش هستند تکنولوژی‌های اختصاصی نوین خود را توسعه دهند و گوی رقابت را از چنگ ال جی بربایند. ZTE و سامسونگ هم طرح‌های اختصاصی خود را از گوشی هوشمند با صفحه نمایش تاشو (منعطف) به ثبت رسانده‌اند و در تلاش‌اند پیش از سازندگان دیگر این گوشی جالب را توسعه دهند. گوشی ZTE Axon M درواقع طرحی از یک گوشی با دو صفحه نمایش مجزا است که روی هم قرار می‌گیرند تا یک گوشی واحد جمع و جورتر را ایجاد کنند. این گوشی در حال حاضر وارد بازار شده و توانسته است توجه بسیاری از کاربران را به اولین گوشی پرچم‌دار اندرویدی با این صفحه نمایش جلب کند. گوشی منعطف سامسونگ را فعلا به نام Galaxy X می‌شناسیم و هنوز دقیقا مشخص نیست که چه زمانی قرار است رسما رونمایی شود. طرح ثبت شده آن از یک گوشی با قابلیت تاشونده رو به داخل خبر می‌دهد که جنس پنل پشتی آن احتمالا به خاطر حفاظت از پنل AMOLED از نوع سخت‌تری طراحی شده است. اغلب کاربران حالا به گوشی‌هایی با صفحه نمایش بزرگ علاقه‌مند هستند و با انتشار این طرح‌ها مبنی بر تلاش سازندگان برای تولید یک گوشی با صفحه نمایش بسیار بزرگ و تاشو، این علاقه احتمالا بیشتر خواهد شد؛ چراکه کاربران معتقدند در صورت ورود گوشی‌هایی با صفحه نمایش تاشو به بازار همچنان قادر خواهند بود یک گوشی هوشمند بزرگ را در ابعاد کوچک‌تر در جیب‌شان بگذارند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۱۱/۱
نظر کارشناسی از یک آماتور هنگ تی سی فن

مانی

۱۳۹۶/۱۱/۱
مطموناً چیزی که تولید میکنه شبیه گوشیه، نه مثل سامسونگ شبیه کیف جیبی آقایونه

ميلاد

۱۳۹۶/۱۰/۳۰
در ضمن تمام این عکس هایی ک داخل این صفحه گذاشتید مربوط ب سرفیس ماکروسافت نه ال جی

ميلاد

۱۳۹۶/۱۰/۳۰
چ جالب حالا خوبه تمام این طرح ها و پتنت ها رو چند سال پیش ماکروسافت برای برند سرفیس اش ثبت کرده و ب شدت هم در حال کار رو این پتنت ها هست
خلاقیت صفر کپی برداری 100 در صد چ ال جز چ سامسونگ چ زد تی ای

امین

۱۳۹۶/۱۰/۳۰
میخواد از سامسونگ تقلید کنه