خانهاخبار
جزئیات جدید از مشخصات سخت‌افزاری پرچمداران Galaxy S9 سامسونگ

جزئیات جدید از مشخصات سخت‌افزاری پرچمداران Galaxy S9 سامسونگ

براساس جزئیات به‌‏دست آمده، پرچم‌داران 2018 سامسونگ به دوربین 12 مگاپیکسلی با دهانه لنزی متغیر مجهز خواهند شد؛ هر دو مدل، قابلیت فیلم‌برداری صحنه‎آهسته با نرخ 1000 فریم بر ثانیه ارائه می‌دهند.
۱۳۹۶/۱۰/۲۹

شایعه تازه منتشر شده، جزئیات جدیدی را پیرامون قطعات سخت‎افزاری مورد استفاده در پرچم‏دار Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus سامسونگ فاش کرده است. در این گمانه‎زنی که توسط وب‌سایت ETNews منتشر شده، گزارش‌های پیشین تأیید می‌شود و حتی جزئیات جدیدی ارائه شده است. این خبرگزاری مدعی است که Galaxy S9 از یک دوربین 12 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد که لنزی با دهانه دیافراگم متغیر دارد؛ گفته شده است که این امکان برای کاربران وجود خواهد داشت که بین دیافراگم F1.5 و F2.4 در هنگام عکاسی، جابه‌جا شوند. این موضوع باعث خواهد شد تا پرچم‎دار جدید سامسونگ در عکاسی در شرایط نوری مختلف، عملکرد بهتری داشته باشد.

image

همچینن اعلام شده است که Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus می‌توانند ویدیوهای صحنه‌آهسته با نرخ 1000 فریم بر ثانیه به ثبت برسانند؛ مانند پرچم‎دار سال 2017 سونی. برای دوربین سلفی، سامسونگ از سنسور 8 مگاپیکسلی استفاده کرده است و ادعا می‌‏شود که دوربین سلفی با حسگر تشخیص عنبیه چشم گنجانده شده است؛ البته در نسخه Plus، احتمالاً از سنسور مجزایی برای اسکن عنبیه چشم کاربر استفاده خواهد شد.

اعلام شده است که سامسونگ، از یک برد جدید SLP استفاده خواهد کرد؛ این برد متراکم‎، باعث می‎شود تا فضای داخل گوشی افزایش پیدا کند. با این‌‏حال، گمان می‌رود تنها در مدل‎های مجهز به تراشه اگزینوس 9810 که در خارج از چین و ایالات متحده عرضه خواهند شد؛ از چنین مداری استفاده می‌‏شود. به همین جهت، این تغییرات شامل مدل‌های مجهز به پردازنده اسنپدراگون 845 کوالکام نخواهد شد.

از دیگر فناوری‎های نوآورانه‎ای که سامسونگ به همراه پرچم‎داران جدیدش ارائه خواهد داد، می‎توان به فناوری Y-OCTA برای نمایشگر Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus اشاره کرد که ماژول لمس را با صفحه‌‏نمایش اولد ترکیب می‎کند. از این فناوری در Galaxy S8 استفاده شده بود اما نسخه Plus فاقد این ویژگی است.

image

ETNews در ادامه، به این موضوع اشاره کرده است که Galaxy S9 از یک صفحه‎نمایش با اندازه 5.77 اینچ استفاده خواهد کرد؛ علاقه‎مندان، می‌توانند نسخه Plus را با نمایشگر سوپر آمولد 6.22 اینچی خریداری کنند. در شایعات گذشته، اشاره شده بود که احتمالاً اندازه نمایشگر در Galaxy S9 Plus افزایش پیدا خواهد کرد؛ گمان می‌رفت کاهش حاشیه‌های اطراف نمایشگر، باعث می‎شود تا سامسونگ با حفظ ابعاد نسل قبل، فبلت پرچم‌دار 2018 خود را با صفحه‎نمایش بزرگ‌تری ارائه دهد.

لازم به‌ذکر است که در پرچم‎داران جدید سامسونگ، احتمالاً حسگر اثرانگشت با صفحه‎نمایش ادغام نخواهد شد. سینپاتیکس، مدتی پیش از سنسور اثرانگشت Clear ID رونمایی کرد که سازندگان می‌توانند آن‌را در زیر صفحه‌نمایش گوشی‏‌های هوشمند خود جای دهند. به‌نظر می‏رسد مانند نسل قبل، سنسور اثرانگشت در Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus در پنل پشتی جای خواهد گرفت؛ هرچند، چینش حسگر اثرانگشت بهبود یافته و سامسونگ آن‌را به زیر دوربین اصلی انتقال داده است. شرکت Aegis Technology که تایوانی است، احتمالاً تأمین حسگر اثرانگشت را برای پرچم‎داران جدید سامسونگ برعهده خواهد داشت. با وجود حسگر اثرانگشت و سنسور تشخیص عنبیه، همچنان گمان می‎رود Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus با سیستم تشخیص چهره عرضه شوند؛ هرچند، ممکن است این فناوری مانند نمونه مورد استفاده در آیفون 10 پیشرفته نباشد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (22 نظر)

حميد

۱۳۹۶/۱۱/۲
پسر بدو اسفند رو بردار بيار ،حسودا چشم نزنن سامسونگو

محمد

۱۳۹۶/۱۱/۲
رضا خالی نبند اونی که پیکسل میسوزونه هنگ جیه با پنل های اولد پلاستیکی مسخره در پیکسل 2 ها که داغون بود
گوشی های خودش هم بوت لوپ میشه.اس8 پرفروش ترین پرچمدار سال 2018 بود و سامسونگ ضرر تو کارش نیست
اونی که ضرر میکنه هنگ جیه با اون گوشی های مسخره هنگی g3 g4 g5 g6 بوت لوپی Hang Is Good

رضا

۱۳۹۶/۱۱/۲
سامهنگ چی کارش به این حرفا

رضا

۱۳۹۶/۱۱/۲
آره جون خودت اس 8 که کلی ضرر داد و صفح پیکسل می سوزوند و هاله روش میوفتد

سعید

۱۳۹۶/۱۱/۱
هنگی جان خوبه گفتم اول خبرو بخون آ[رش هم گفتم تشخیص چهره سه بعدی داره
قابلیت تغییر اندازه دیافراگم داره برای اولین بار در دنیا این اسمش نو آوری نیست؟ یا دیافراگم 1.5؟ فیلمبرداری 1000 فریم بر ثانیه چی؟ خیلی اطلاعاتت کمه در سطح من نیستی حامد جون