خانهاخبار
رسمی: محصولات جدید سونی شما را ناامید نخواهد کرد!

رسمی: محصولات جدید سونی شما را ناامید نخواهد کرد!

یکی از مقامات سونی، اخیراً تأیید کرده است که این شرکت روی نمایشگرهای اولد با رزولوشن 4K برای گوشی‎های هوشمند خود سرمایه‌گذاری کرده است و محصولات جدید سونی، کاربران را ناامید نخواهد کرد!
۱۳۹۶/۱۰/۲۹

به‌تازگی، اعلام شده بود که شرکت سونی احتمالاً یک گوشی با صفحه‌نمایش 4K از نوع اولد عرضه خواهد کرد. گفته می‌شود نسل جدید Xperia XZ Premium با نام تجاری XZ Pro عرضه خواهد شد و دیگر خبری از پنل IPS LCD در این مدل نیست. حتی لیست شغل‌های سونی، به شایعات پیرامون عرضه گوشی جدید این شرکت با صفحه‎نمایش اولد دامن زده بود.

با این‎حال، سرپرست بخش «تجربه کاربری» محصولات سونی موبایل در اروپا اخیراً این موضوع را به صورت رسمی تأیید کرده است و ادعا می‎کند که سونی، گوشی‌های جدیدی با صفحه‎نمایش OLED و رزولوشن 4K عرضه خواهد کرد که شما را ناامید نخواهد کرد. در همین رابطه، اعلام شده است:

تمامی آنچه که می‎توان بگویم، این است که سونی روی نمایشگرهای اولد سرمایه‌گذاری می‎کند و به‎زودی، گوشی‌های جدیدی را با صفحه‌نمایش اولد و رزولوشن 4K خواهید دید که تاکنون وجود نداشته است. گام بعدی (برای سونی)، استفاده از نمایشگرهای اولد با رزولوشن 4K است و شما ناامید نخواهید شد.

با توجه به آنچه به‌تازگی اعلام شده است، به‌نظر می‌رسد خبری از گوشی سونی با صفحه‌نمایش اولد و رزولوشن 4K نخواهد بود. وب‌سایت PhoneArena مدعی است که بنابر دلایل مختلفی، سونی گوشی جدیدش را با صفحه‌نمایش اولد با رزولوشن 4K در نمایشگاه MWC 2018 معرفی نخواهد کرد؛ اول از همه، سونی هنوز گوشی هوشمندی با صفحه‌نمایش اولد ارائه نداده و بعید است خود اولین محصول خود را با نمایشگر 4K ارائه دهد. دلیل دوم، آن است که هیچ‎ سازنده‌‏ای، هنوز موفق به معرفی گوشی‌های هوشمند اولد با رزولوشن 4K نشده. در حال‎حاضر، تنها شایعاتی از شرکت سامسونگ دیسپلی منتشر شده است که روی پنل اولد با رزولوشن 4K کار می‌کند و تراکم پیکسلی احتمالی نمایشگرهای تولیدی این شرکت، 801 پیکسل در هر اینچ است؛ حتی اگر سامسونگ موفق به تولید انبوه چنین نمایشگرهایی شود، آن‌را در ابتدا به محصولات خود اختصاص خواهد داد.

image

در مجموع، بسیار بعید است گمانه‌زنی‌های اخیر پیرامون عرضه Xperia XZ Pro با صفحه‌نمایش 4K از نوع اولد صحت داشته باشد. باید منتظر ماند و دید که سونی موبایل، چگونه طرفداران را در جریان نمایشگاه MWC 2018 شگفت‌زده خواهد کرد.

اخیراً این شرکت، سه گوشی میان‌رده Xperia XA2، Xperia XA2 Ultra و Xperia L2 را معرفی کرده است که از تِرِندهای رایج در بازار نظیر نمایشگر کشیده، طراحی بدون لبه و دوربین اصلی دوتایی پیروی نمی‌کند؛ تنها XA 2 Ultra به دوربین سلفی دوگانه مجهز شده است.

گفته می‌شود سونی، زبان طراحی گوشی‌های هوشمند خود را از OmniBalance به Mirai تغییر خواهد داد؛ از زبان طراحی امنی‌بالانس، چندین سال است که روی محصولات سونی استفاده می‌شود اما به‏‌نظر می‌رسد که شرکت ژاپنی در نهایت، زبان طراحی گوشی‌های هوشمند خود را دستخوش تغییر خواهد کرد. در صورتی‌که سونی از یک گوشی پرچم‌دار در نمایشگاه MWC 2018 رونمایی کند، احتمالاً پرچم‌داری با تراشه اسنپدراگون 845 ارائه می‌دهد.

صرف‌نظر از مشخصات‌فنی احتمالی، شایعه شده است که سونی از دو گوشی پرچم‌دار در کنگره جهانی موبایل بارسلون رونمایی خواهد کرد؛ یکی از این دو گوشی به عنوان جانشین Xperia XZ1 معرفی می‌شود. سونی رونمایی از محصولات جدید خود را در نمایشگاه MWC 2018 با ارسال دعوت‌نامه به رسانه‌های مختلف تأیید کرده است؛ البته، اشاره‌ای به گوشی‌های احتمالی خود در این نمایشگاه نداشته است. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

امیر

۱۳۹۸/۲/۱
به نظر من بدترین نوع گوشی مال شرکت سونی است.

فری

۱۳۹۷/۴/۵
من فقط سونی رو دست میگیرم

محمد

۱۳۹۶/۱۰/۳۰
طراحی آجریش بی نظیره؟

M.j.h

۱۳۹۶/۱۰/۳۰
تا زمانی که سونی زبان طراحیشو عوض نکنه محکوم به شکسته!!!!

Mohamad

۱۳۹۶/۱۰/۲۹
وقتی اکثر برندا داشتن از IPS LCD استفاده میکردن(به جز سامسونگ که oled میزد) سونی هنوز داشت از tft استفاده میکرد(z1) اما اولین صفحه نمایش IPS با رزولیشن 4k رو خود سونی زد (z5 premium)
البته من نمیدونم اولد میزنه یا نه ولی به نظرم غیر ممکن نیست.