خانهاخبار
اپل به دنبال ادغام دوربین سلفی و Face ID در آیفون‌های آینده

اپل به دنبال ادغام دوربین سلفی و Face ID در آیفون‌های آینده

هنوز ماه‌ها تا زمان معرفی آیفون‌های امسال اپل باقی مانده اما گزارش تازه‌ای درباره نسخه‌های 2019 منتشر شده است که ادعا می‌کند بریدگی حاشیه آن‌ها احتمالا کوچک‌تر از آیفون 10 خواهد بود. اپل ظاهرا قصد دارد ماژول دوربین سلفی و Face ID محصولاتش را از سال آینده ادغام کند.
۱۳۹۶/۱۰/۲۸

گزارش تازه‌ای توسط خبرگزاری کره‌ای ETNews منتشر شده است که ادعا می‌کند بریدگی حاشیه بالای صفحه در آیفون‌های اپل از سال 2019 به بعد کوچک‌تر خواهد شد.

این گزارش به نقل از برخی منابع فعال در صنعت موبایل منتشر شده است که ادعا می‌کنند کمپانی اپل قصد دارد از سال آینده دوربین سلفی در پنل جلو را با ویژگی Face ID یکپارچه کند. این اقدام قطعا می‌تواند اندازه حاشیه بالای صفحه نمایش را تحت تاثیر قرار دهد و حسگر TrueDepth را هم کوچک‌تر کند.

image

در این گزارش گفته شده است: «طبق ادعای برخی منابع آگاه، اپل در نظر دارد عملکرد تشخیص چهره را در گوشی‌های آیفون آینده خود از سال 2019 بهبود ببخشد. این سازنده به همین خاطر قصد دارد فضای عملکردی و مفید را در این گوشی‌ها افزایش دهد و از طرفی هم ماژول تشخیص چهره را با ماژول دوربین سلفی ادغام کند.»

نکته جالب توجه و البته گیج‌کننده گزارش اینجاست که به ماژول تکی تشخیص چهره اشاره شده است در حالی که Face ID از دوربین اینفرارد، پروژکتور نقطه‌ای و نورافکن فراگیر قدرت می‌گیرد. این گزارش همچنین مشخصا چگونگی ادغام این دو ویژگی را توسط اپل تشریح نکرده است  و مانند بسیاری از شایعه‌های اولیه چندان واضح به نظر نمی‌رسد.

image

همان‌طور که می‌دانید، بریدگی حاشیه در آیفون 10 یکی از مواردی است که تقریبا همه کارشناسان و کاربران به آن انتقاد کردند. البته برخی هم ادعا کردند که این موضوع اصلا برایشان مهم نیست اما بهتر است در ادامه نقد جاشوا توپولسکی را از خبرگزاری The Outline بخوانید.

این بریدگی حاشیه (notch) در آیفون 10 تنها جالب وعجیب به نظر نمی‌رسد بلکه بد است. این مشکل به خاطر ناکارآمدی در طراحی آیفون 10 پیش آمده است و در نتیجه تجربه کاربری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تعبیه تکنولوژی Face ID که شما را قادر می‌سازد قفل گوشی را تنها با نگاه کردن به آن باز کنید، بهانه طراحی این بریدگی عجیب از سوی اپل بیان شده است اما این سازنده می‌توانست حتی بدون ایجاد چنین تغییری در صفحه نمایش هم به تکنولوژی مذکور دست یابد. با این وجود شاهد هستیم که این بریدگی روی صفحه نمایش جا خوش کرده و فضای مورد استفاده را اشغال کرده است.»

متاسفانه باید بگوییم که روند کاهش این بریدگی در صفحه نمایش از آیفون‌های 2018 آغاز نمی‌شود؛ چراکه آیفون‌ها و آیپدهای امسال هم قرار است به همان حسگر TrueDepth موجود در آیفون 10 مجهز شوند و احتمالا مانند این گوشی طراحی می‌شوند.

مینگ چی کو، تحلیل‌گر موسسه امنیتی KGI، در نوامبر سال 2017 گفت که ویژگی Face ID احتمالا در نسل دوم این گوشی یعنی آیفون‌ 10 پلاس با صفحه نمایش 6.5 اینچی و همچنین آیفون میان رده 6.1 اینچی هم تعبیه می‍‌شود. طبق ادعا این کارشناس که در خبرگزاری بلومبرگ هم منتشر شد، اپل یک آیپد پرو مجهز به Face ID هم در سال 2018 عرضه خواهد کرد.

گزارش شده است که بر اساس سرمایه‌گذاری 821 میلیون دلاری اپل، این سازنده  اغلب ماژول‌های حسگر 3D امسال را برای تعبیه در نسخه‌های تازه آیفون و آیپد از LG Innotek تأمین می‌کند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

صادق

۱۳۹۶/۱۰/۲۸
اپل بزودی میاد پایین.اون بالا نمیمونه.