خانهاخبار
مشخصات و تصاویر گوشی‌های سری Moto G6 موتورولا فاش شد

مشخصات و تصاویر گوشی‌های سری Moto G6 موتورولا فاش شد

اطلاعات و تصاویر رندر شده متعددی درباره گوشی‌های مختلفی از برند موتورولا شب گذشته منتشر شد. در این مطلب به Moto G6، Moto G6 Plus و Moto G6 Play می‌پردازیم و ویژگی‌های گزارش شده‌ آن‌ها را برایتان شرح می‌دهیم.
۱۳۹۶/۱۰/۲۷
image

روز گذشته تصاویر رندر شده منسوب به Moto E5، میان رده بعدی موتورولا، در فضای وب منتشر شد اما ظاهرا این تنها گوشی موتورولا نبود که مشخصات و طراحی ظاهری‌اش فاش شد. شب گذشته تصاویر پوسترهای تبلیغاتی گوشی‌های متعددی از این سازنده محبوب ازجمله Moto G6، Moto G6 Plus، Moto G6 Play، Moto X5، Moto Z3 و Moto Z3 Play هم در خبرگزاری‌های مختلف آنلاین به اشتراک گذاشته شد. نکته جالب توجه در همه این گوشی‌ها پشتیبانی از نسبت نمایش مدرن 18:9 است.

پیش از آنکه مفل‌تر به این گوشی‌ها بپردازیم باید بگوییم که این اطلاعات هنوز از طرف منبع موثق دیگری تأیید نشده است؛ البته خبر توسعه و ساخت گوشی‌های سری Moto G قبلا توسط ایوان بلاس، فاش کننده معروف، منتشر و تأیید شده بود. از طرفی فون برند و نشان تجاری موتورولا روی این گوشی‌ها کمی متفاوت است و همین موضوع ما را به شک می‌اندازد، اما تصاویر و طراحی گوشی‌ها کاملا واقعی به نظر می‌رسد.

 

Moto G6

تصمیم گرفتیم ابتدا به نسخه استاندارد این سری یعنی Moto G6 بپردازیم. در نگاه اول احتمالا متوجه تفاوت‌های ظاهری این گوشی با Moto G5S که سال گذشته معرفی شد، می‌شوید. صفحه نمایش این مدل کشیده‌تر و بلندتر طراحی شده و عرض حسگر اثرانگشت آن هم کم‌تر شده است. لوگوی موتورولا از زیر بلندگوی مکالمه به بالای دکمه فیزیکی خانه منتقل شده که این موضوع اصلا جالب به نظر نمی‌رسد. این لوگو همچنین حالا از کلمه moto که در بدنه Moto G5S شاهدش بودیم به motorola تغییر یافته و به نظر می‌رسد که جایگزین لوگوی تجاری محبوب با حرف M شود؛ هرچند لوگوی محبوب موتورولا همچنان در پنل پشتی این تصاویر دیده می‌شود. پنل پشتی این نسل تازه ظاهرا مانند دوگانه پرچم‌دار Galaxy S8 سامسونگ از جنس شیشه خمیده 3D طراحی شده و دوربین اصلی دوگانه در یک ماژول گرد هم در آن تعبیه شده است.

image

سایر گوشی‌های قبلی این سازنده از سری Moto G از نسبت نمایش 16:9 پشتیبانی می‌کردند و با توجه به این تصاویر تازه باید بگوییم موتورولا تصمیم گرفته است با بهره گرفتن از نسبت 18:9 در طراحی گوشی‌‌های میان رده‌اش هم پیشرفت کند. گزارش شده است که گوشی Moto G6 صفحه نمایش 5.7 اینچی با وضوح تصویر 1080 دارد. این اندازه کمی برای نسخه استاندارد سری G6 بزرگ به نظر می‌رسد اما وقتی نسبت تصویر 18:9 را در نظر می‌گیریم، تعبیه پنل 5.7 اینچی در ابعاد آن منطقی به نظر می‌رسد. Moto G6 از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 450 (Moto G5S به اسنپ‌دراگون 430 مجهز شده بود) قدرت می‌گیرد و در دو نسخه با کانفیگ رم 3 و 4 گیگابایت معرفی می‌شود. حافظه داخلی این نسخه‎‌ها به ترتیب 32 و 64 گیگابایت خواهد بود و لنزهای دوربین اصلی‌اش هم 12 و 5 مگا پیکسلی گزارش شده‌اند. موتورولا همچنان در تلاش است کیفیت ثبت تصاویر سلفی را روی گوشی‌هایش ارتقا دهد و به همین منظور از حسگر 16 مگا پیکسلی به همراه فلش LED در دوربین جلوی این گوشی استفاده می‌کند. دوربین دوگانه 13 مگا پیکسلی در Moto G5S از کیفیت چندانی برخوردار نبود اما امیدواریم موتورولا این مشکل را در نسل تازه‌اش برطرف کند. همچنین ظرفیت باتری گوشی مذکور معادل 3000 میلی آمپر ساعت خواهد بود.

گوشی Moto G6 در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و رزگلد و به قیمت 240 دلار معرفی می‌شود. تاریخ رونمایی رسمی این سری رسما معرفی نشده است اما حدس می‌زنیم که موتورلا در ماه آینده و در خلال برگزاری نمایشگاه جهانی MWC 2018 از آن‌ها پرده بردارد.

 

Moto G6 Plus

همان‌طور که انتظار می‌رود، Moto G6 Plus تقریبا شبیه نسخه استاندارد Moto G6 طراحی شده است اما از صفحه نمایش کمی بزرگ‌تر و البته مشخصات فنی بهتر بهره می‌برد. مشخصات طراحی ظاهری این نسخه با G6 تقریبا مشابه است و به همین خاطر دیگر به تشریح طراحی ظاهری آن نمی‌پردازیم. Moto G6 Plus صفحه نمایش 5.93 اینچی با نسبت تصویر 18:9 دارد و از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 630 (Moto G5S Plus به اسنپ‌دراگون 625 مجهز شده بود) قدرت می‌گیرد. این گوشی هم قرار است در نسخه‌های مختلف با حافظه رم 3/ 4 و 6 گیگابایت معرفی ‌شود اما نسخه 6 گیگابایتی آن مخصوصا با توجه به حافظه داخلی 32 و 64 گیگابایت منطقی به نظر نمی‌رسد.

image

این گوشی هم مانند G6 به دوربین دوگانه با لنزهای 12 و 5 مگا پیکسلی مجهز می‌شود اما جدول مشخصات آن به اندازه پیکسلی 1.4 میکرومتر اشاره کرده است. حسگر سلفی آن هم همچنان 16 مگا پیکسلی به همراه فلش LED خواهد بود و ظرفیت باتری‌اش 3200 میلی آمپر ساعت گزارش شده است.

از طرفی چند ساعت پیش تصاویر زنده یک گوشی موتورولا منسوب به G6 Plus در فضای وب منتشر شد و نمای روبروی آن را به نمایش گذاشت. در این تصاویر زنده شاهد هستیم که لوگوی M در کنار کلمه Motorola قرار گرفته است. طراحی آن در سایر مشخصات ظاهری با تصاویر رندر شده قبلی تفاوتی ندارد.

گوشی Moto G6 Plus در رنگ‌های سرمه‌ای تیره، نقره‌ای و آبی معرفی می‌شود و انتظار می‌رود حدودا 330 دلار قیمت داشته باشد

 

Moto G6 Play

موتورلا سال گذشته نسخه play را برای سری Moto G5 معرفی نکرد. این نسخه در طراحی ظاهری نسبت به دو مدل G6 و G6 Plus کمی متفاوت به نظر می‌رسد چرا که حسگر اثرانگشت آن به پنل پشتی منتقل شده است. در این تصاویر رندر شده شاهد هستیم که حسگر اثرانگشت آن مانند گوشی Moto E5 با طراحی گرد درست زیر ماژول دوربین اصلی قرار گرفته و لوگوی M سازنده هم روی آن نقش بسته است.

image

متاسفانه اطلاعات چندانی درباره این مدل در دست نیست اما بنا بر گزارش‌ها اخیر انتظار می‌رود که Moto G6 Play صفحه نمایش 5.7 اینچی با وضوح تصویر 720 و نسبت نمایش 18:9 داشته باشد و از باتری بزرگی با ظرفیت 4000 میلی آمپر بهره ببرد. همچنین قیمت دقیق این گوشی هم مشخص نیست اما حدس می‌زنیم به قیمت تقریبی 230 دلار روانه بازار شود. Moto G6 Play در رنگ‌های زغالی، طلایی و آبی تیره معرفی خواهد شد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Mohammad.Sh

۱۳۹۶/۱۰/۲۷
باتری هاشون خوب نیس، حاشیه های پایین هم زیاده، قیمت هم زیاده، با 150 دلار xiaomi redmi5 plus خیلی عالیه