خانهاخبار
گوشی بدون حاشیه Meizu M6S با نمایشگر 18:9 معرفی شد

گوشی بدون حاشیه Meizu M6S با نمایشگر 18:9 معرفی شد

شرکت میزو، به‌تازگی از گوشی جدید Meizu M6S رونمایی کرده که حاشیه‌های باریکی دارد و به تراشه اگزینوس 7872 سامسونگ مجهز شده است. همراه جی‌اس‌ام باشید.
۱۳۹۶/۱۰/۲۷

شرکت میزو، به‌تازگی اولین گوشی خود را در سال جدید میلادی با نام Meizu M6S معرفی کرده است و این مدل تمامی قابلیت‌هایی که از یک گوشی ارزان‎قیمت سراغ دارید، ارائه می‌دهد. گوشی جدید چینی‎ها به نمایشگر کشیده 18:9 مجهز شده است و پردازنده قدرت‎مندی دارد؛ ضمن اینکه از حسگر اثرانگشت استفاده می‎کند و شارژدهی معقولی دارد. به همین جهت، در مجموع می‏‌توان آن‌را یک میان‌رده مناسب توصیف کرد. در ادامه به توضیح پیرامون مشخصات و قابلیت‌های گوشی جدید میزو خواهیم پرداخت:

طراحی

image

گوشی Meizu M6S به نمایشگر کشیده با نسبت ابعاد 18 به 9 مجهز شده است و بدنه فلزی دارد. طراحی U-شکل نوارهای آنتن در این گوشی حفظ شده است؛ برخلاف گمانه‎زنی‎ها و شایعات، شرکت میزو لوگوی خود را در پشت گوشی درج کرده است و خبری از برند mBlu نیست. در مجموع، طراحی گوشی جدید میزو، ساده بوده و در پنل جلو، از نمایشگر بدون حاشیه استفاده شده است. پنل پشتی نیز از جنس فلز خواهد بود. شرکت میزو درنظر دارد تا گوشی جدیدش را در رنگ‎های طلایی، خاکستری، مشکی و آبی عرضه نماید.

image

اگر علاقه دارید تا با استفاده از کیس‌، ظاهر گوشی خود را تغییر دهید؛ کیس‎های معرفی شده توسط شرکت میزو، نظر شما را به خود جلب خواهد کرد.

مشخصات سخت‎افزاری

گوشی جدید میزو، نمایشگر 5.7 اینچی با نسبت ابعاد 18 به 9 دارد و رزولوشن HD+ (1440 در 720 پیکسل) برای آن درنظر گرفته شده است. به همین جهت، Meizu M6S یک سروگردن از رقبای چینی خود مانند ردمی 5 پلاس شیائومی و آنر 7 ایکس هوآوی پایین‌تر خواهد بود. حداکثر روشنایی نمایشگر به 450 نیت می‎رسد؛ ضمن اینکه، زاویه دید نمایشگر بالا بوده و نسبت کنتراست، 1:1000 اعلام شده است.

image

گوشی جدید سازنده‌ی چینی، اولین مدل مجهز به پردازنده اگزینوس 7872 سامسونگ محسوب می‎شود که از فرآیند پردازش 14 نانومتری برخوردار است؛ درون این تراشه، دو هسته از نوع Cortex A73 وجود دارد و چهار هسته دیگر آن، کم‌مصرف بوده و از نوع Cortex A53 است. باید اشاره کرد که تراشه جدید سامسونگ از تمامی باندهای ارتباطی در چین پشتیبانی می‎کند. Meizu M6S به سه گیگابایت رم مجهز شده است و در دو مدل با 32 و 64 گیگابایت حافظه داخلی در دسترس قرار خواهد گرفت. این مدل از یک باتری 3000 میلی‎آمپر ساعت استفاده می‎کند که با پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی در مدت نیم ساعت، باتری آن تا 52 درصد شارژ خواهد شد.

image

برای بخش عکس‌برداری، شرکت میزو از یک سنسور 16 مگاپیکسلی CMOS ساخت سامسونگ استفاده کرده است که لنزی با دیافراگم F2.0 دارد. اندازه پیکسلی، 1.12 میکرومتر بوده و دوربین اصلی از PDAF برخوردار است. لنز 5 تکه از جمله دیگر مشخصات دوربین اصلی گوشی Meizu M6S محسوب می‏شود. این مدل از یک ویژگی مخصوص برای عکاسی HDR استفاده می‎‌کند که به طور اختصاصی توسط ArcSoft برای گوشی جدید میزو توسعه یافته است. در جلوی گوشی، سنسور 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F2.0 قرار دارد که الگوریتم‎های پردازش ArcSoft به بهبود تصاویر گرفته شده کمک می‎کند؛ دوربین سلفی می‌تواند چهره کاربر را تشخیص داده و روشنایی آن‎را افزایش دهد یا چهره را به کمک حالت زیبایی انطباق‏‌پذیر، جذاب‌تر نشان دهد.

image

آنچه در نگاه اول جلب‌توجه می‌کند، عرضه گوشی میزو بدون حسگر اثرانگشت در پنل پشتی یا حاشیه‎ی پایین نمایشگر است. با این وجود، Meizu M6S از حسگر اثرانگشت استفاده می‎کند که در لبه‌ی گوشی قرار گرفته است. گفته می‎شود حسگر اثرانگشت در 0.2 ثانیه، قادر است هویت کاربر را تشخیص داده و دستگاه را آنلاک نماید.

از نظر نرم‌افزاری، گوشی جدید میزو به رام Flyme 6.2 مجهز شده است که با موتور هوش مصنوعی OneMind AI شرکت میزو همراه خواهد بود. نسخه سیستم‌عامل اندروید که رام Flyme روی آن نصب شده، هنوز مشخص نشده است اما احتمالاً نوقا خواهد بود. یک حالت مخصوص برای بازی وجود دارد که براساس ادعای شرکت سازنده، پایداری نرخ فریم را تا 20 درصد افزایش می‎دهد.

image

یکی‌دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد گوشی جدید میزو، قابلیت Super mBack است. از آنجایی‎که دکمه‏ی فیزیکی mBack حذف شده، دکمه Super mBack جابه‎جایی در محیط سیستم‏عامل اندروید را امکان‎پذیر خواهد کرد. این گوشی از یک چیپ حسگر تشخیص فشار و موتور لرزش‌گر خطی استفاده می‌کند؛ برای اینکه در رابط‌کاربری جابه‌‏جا شوید، کافی است از ژست‌های حرکتی کمک بگیرید که از طریق لمس دکمه‎ی نرم‎افزاری دایره‌شکل در پایین گوشی امکان‎پذیر خواهد کرد. با یک‌بار لمس روی این دکمه، به عقب باز خواهید گشت یا فشار طولانی مدت روی آن، شما را به منوی اصلی انتقال می‎دهد؛ در صورتی‌که انگشت خود را روی آن بکشید، به حالت «مالتی تسکینگ» وارد می‏‌شوید و می‌توانید روی برنامه‌های در حال اجرا نظارت داشته باشید. ژست‌های حرکتی مختلف دیگری نیز وجود دارد که جابه‌جایی در محیط سیستم‏‌عامل را بسیار ساده می‎کند. اگر این قابلیت مانند آنچه شرکت میزو ادعا می‌کند، باشد؛ احتمالاً دکمه‏‌ی Super mBack به ویژگی متمایز Meizu M6S تبدیل خواهد شد.

image

شرکت میزو، گوشی جدیدش را با قیمت پایه 155 دلار برای مدل مجهز به سه گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد کرد. نسخه مجهز به سه گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه، با قیمت 186 دلار عرضه خواهد شد. کیس‎های نیز هر کدام 49 یوآن (حدود 7.5 دلار) قیمت دارند اما اگر آن‌ها را به همراه Meizu M6S سفارش دهید، قیمت کیس‎ها به 6 دلار کاهش می‎یابد.

گوشی جدید سازنده‎ی چینی، از طریق وب‎سایت JD.com به فروش خواهد رسید؛ ضمن اینکه می‎توانید آن‎را از طریق فروشگاه اختصاصی میزو و چندین فروشگاه عمده دیگر در چین در تاریخ 19 ژانویه خریداری کنید. فروش حضوری گوشی جدید میزو از تاریخ 20 ژانویه در فروشگاه‌ها میزو و دیگر خرده‎فروشی‌ها آغاز خواهد شد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

امین

۱۳۹۶/۱۰/۲۷
این چیه پس؟
http://www.gsm.ir/news/show/40731/%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%AD%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%87-HTC-U11-EYEs-%D8%A8%D8%A7-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D9%84%D9%81%DB%8C-%D8%AF%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B4%D8%AF/?gsmslide=5576

محمد

۱۳۹۶/۱۰/۲۷
چون هنگ تی سی عددی نیست و کسی حسابش نمیکنه

Keyhan

۱۳۹۶/۱۰/۲۷
دقت کردین واسه همه برندا از واژه بدون حاشیه استفاده میکنن فقط واسه اچ تی سی میگن حاشیه باریک؟!
نمیدونم چیکارشون کرده اچ تی سی