خانهاخبار
مجوز TENAA برای Vivo X20 Plus UD با حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش

مجوز TENAA برای Vivo X20 Plus UD با حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش

تعبیه حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش احتمالا محبوب‌ترین ترند موبایلی سال 2018 خواهد بود. در حالی که انتظار می‌رفت غول‌های تکنولوژی مانند سامسونگ یا اپل اولین گوشی هوشمند مجهز به این تکنولوژی را معرفی کنند، کمپانی چینی Vivo گوشی تازه‌اش را به نام X20 Plus UD در حالی در نمایشگاه CES 2018 به نمایش گذاشت که به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش مجهز شده بود. این گوشی روز گذشته مجوز TENAA دریافت کرد.
۱۳۹۶/۱۰/۲۷

گوشی مرموز و جالب توجه Vivo X20 Plus UD روز گذشته در پایگاه رگولاتوری TENAA دیده شد. این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که احتمالا به زودی شاهد معرفی آن در آسیای شرقی خواهیم بود. این گوشی به صورت غیررسمی در خلال برگزاری نمایشگاه جهانی CES 2018 به نمایش درآمد و اولین گوشی هوشمندی است که از حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش بهره می‌برد. اسناد منتشر شده توسط TENAA متاسفانه اطلاعات چندانی را درباره مشخصات گوشی مذکور نشان نمی‌دهد اما مشخصا اشاره کرده است که X20 Plus UD جانشین X20 Plus خواهد بود که سال گذشته در کشور چین معرفی شد.

image

انتظار می‌رود که X20 Plus UD به مشخصات فنی مشابه با X20 Plus مجهز شود و برای مثال، صفحه نمایش 6.43 اینچی AMOLED با وضوح تصویر 1080 در 2160 (فول اچ دی پلاس) داشته باشد و از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 660 قدرت بگیرد. همچنین پیش بینی می‌شود که این گوشی مانند نسل قبلی به 4 گیگابایت رم مجهز شود اما حافظه داخلی‌اش به‌جای 64، به 128 گیگابایت ارتقا یابد. ظرفیت باتری این نسل تازه هم کم‌تر و معادل 3080 میلی آمپر ساعت خواهد بود اما سایر مشخصات فنی آن نسبت به نسل قبلی بدون تغییر باقی می‌ماند. X20 Plus UD همچنین به دوربین اصلی با لنز دوگانه 12 و 5 مگا پیکسلی در پنل پشتی مجهز می‌شود و از یک حسگر سلفی 12 مگا پیکسلی هم در حاشیه بالای پنل جلو بهره می‌برد.

انتظار می‌رود گوشی Vivo X20 Plus UD حدودا 3698 یوان (574 دلار) قیمت‌گذاری شود و در رنگ‌های متنوعی مانند مشکی، طلایی، مشکی طلایی و همچنین صورتی طلایی به فروش برسد. تفاوت نام این گوشی تازه با نسل قبلی در پسوند UD آن است که به نظر می‌رسد مخفف عبارت Under Display باشد و به ویژگی حسگر اثرانگشت آن در زیر صفحه نمایش اشاره کند. همان‌طور که می‌دانید، سازندگان مختلف گوشی‌های همراه مدت‌هاست که به دنبال یافتن راهی برای بهره گرفتن از این تکنولوژی نوین در گوشی‌های هوشمندشان هستند اما انتظار می‌رود اغلب آن‌ها در نیمه اول سال 2018 موفق به دستیابی به آن نشوند. گزارش شده است که علاوه بر کمپانی چینی Vivo، سازندگان بزرگی مانند اپل و سامسونگ هم مصرانه به دنبال دستیابی به این تکنولوژی و استفاده از آن در گوشی‌های امسال خود هستند. در حال حاضر تاریخ مشخصی درباره معرفی و عرضه گوشی Vivo X20 Plus UD اعلام نشده است اما با توجه به دریافت مجوز TENAA توسط آن پیش بینی می‌شود که در هفته‌های آینده شاهد رونمایی از این گوشی تازه باشیم. همچنین امیدواریم Vivo در عرضه جهانی آن هم موفق عمل کند و X20 Plus UD را در کشورهای مختلف دیگری به جز چین هم به فروش برساند.

image

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۰/۲۷
اینم میشه مثل "آنرمجیک"
آدمو دِق کُش میکنه تا بیاد برسه