خانهاخبار
مشخصات پرچم‌دار Xperia XZ Pro سونی فاش شد؛ معرفی در MWC 2018

مشخصات پرچم‌دار Xperia XZ Pro سونی فاش شد؛ معرفی در MWC 2018

تصویر فاش شده تازه درباره پرچم‌دار تازه سونی احتمال مجهز شدن Xperia XZ Pro را به دوربین الی با لنز دوگانه قوت بخشیده است. این گوشی احتمالا اولین گوشی سونی با طراحی بدون حاشیه و دوربین دوگانه خواهد بود که در نیمه اول سال 2018 عرضه می‌شود.
۱۳۹۶/۱۰/۲۶

همان‌طور که می‌دانید، کمپانی سونی سه گوشی Xperia XA2، Xperia XA2 Ultra و Xperia L2 را هفته گذشته و در خلال برگزاری نمایشگاه CES 2018 رسما معرفی کرد. از طرفی انتظار می‌رود که این سازنده از پرچم‌دار تازه‌اش که احتمالا به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 مجهز شده است، ماه آینده و در خلال برگزاری نمایشگاه MWC 2018 اسپانیا رونمایی کند. پیش بینی می‌شود که این گوشی سطح بالا با نام تجاری Xperia XZ Pro معرفی شود.

اطلاعات تازه‌ای از این پرچم‌دار مرموز منتشر شده و برخی مشخصات فنی آن را ازجمله مجهز شدن به دوربین اصلی دوگانه فاش کرده است. براساس این خبر تازه گوشی Xperia XZ Pro به دوربین اصلی دوگانه در پنل پشتی مجهز می‌شود که لنز اصلی آن 18 مگا پیکسلی با اندازه پیکسلی 1.33 میکرومتر و لنز ثانویه‌اش هم 12 مگا پیکسلی با اندازه پیکسلی 1.38 میکرومتر است. همچنین گزارش شده است که دوربین سلفی پرچم‌دار مذکور از یک حسگر 13 مگا پیکسلی در پنل جلو بهره می‌برد.

image

گوشی Xperia XZ Pro پرچم‌دار از پردازنده 64 بیتی تازه کوالکام اسنپ‌دراگون 845 با 8 هسته پردازشی قدرت می‌گیرد و 6 گیگابایت رم دارد. جافظه داخلی این گوشی 128 گیگابایت گزارش شده است که احتمالا با کارت حافظه جانبی microSD هم ارتقا می‌یابد. Xperia XZ Pro همچنین صفحه نمایش 5.7 اینچی از نوع OLED دارد که از وضوح تصویر 4K پشتیبانی می‌کند. این گوشی گواهی IP68 دریافت کرده و در مقابل نفوذ آب و گردوخاک تا حدودی مقاوم است. در فهرست پیش رو همچنین شاهد هستیم که این گوشی از باتری با ظرفیت 3420 میلی آمپر ساعت بهره می‌برد و سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو هم به صورت پیش فرض روی آن نصب می‌شود. ظاهرا قرار است پرچم‌دار تازه سونی در دو نسخه متفاوت با امکان پشتیبانی از یک یا دو سیم‌کارت روانه بازار شود.

image

گزارش‌های قبلی درباره این گوشی ادعا کرده بودند که سونی پرچم‌دار Xperia XZ Pro را در فوریه 2018 و در حلال نمایشگاه MWC اسپانیا معرفی می‌کند و آن را از ماه ژوئن روانه بازار خواهد کرد. پیش بینی می‌شود که این گوشی حدودا 6000 یوان معادل 950 دلار قیمت‌گذاری شود.

دان میسا، نایب رئیس بازاریابی بخش موبایل سونی در آمریکای شمالی، در یکی از تازه‌ترین مصاحبه‌هایش اعلام کرد که این سازنده قصد دارد در سال 2018 چند گوشی مختلف را با دوربین اصلی دوگانه و طراحی بدون حاشیه عرضه کند. پرچم‌دار Xperia XZ Pro احتمالا اولین گوشی سونی خواهد بود که با دوربین اصلی دوگانه در سال 2018 عرضه می‌شود و ممکن است در نیمه دوم سال جاری میلادی هم شاهد معرفی یک گوشی بدون حاشیه دیگر از این سازنده باشیم.

image

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (16 نظر)

کاظم کپک

۱۳۹۷/۵/۱۹
ازمن میشنوید رو گوشیهای سونی روخط بکشید که افت قیمت بعدازچند ماه زیاد دارند، سونی بخواب که سامسونگ بیداراست.

مجتبی

۱۳۹۷/۴/۲۸
اینکه نمایشگر اولد 4kگذاشته با سرعت فیلمبرداری 60 f/s خوبه .بهتره روی فیلمبرداری با رزولیشن 8k کار کنه و سرعت 120f/s .میکرو اس دی رو هم دو ترابایت ساپورت کنه.صفحه نمایش رو هم کریستال ال ای دی 5/5 240hzاینچ بزاره.و همه ی اینها و بیشتر از این با گوشی های هوشمند اکسپریا ی سونی@

Melodi1733

۱۳۹۶/۱۰/۲۸
امیدوارم شایعات درست باشه و حتی بهتر از این.
مهره‌ قوی کار آمدی بین گوشی های 2018 باشه.
امسال همه برندهاخوب کارخواهند کرد.
Samsung & Apple روال ثابت خودش ادامه خواهند داد
Huawei روند خوب Mate10 Pro رو با نسخه pro سری p تکمیل خواهد کرد
LG دچار تغییرات زیاد خواهدشد
و HTC همانند Sony به دنبال خلق شگفتی...
مسلما سال 2018سال جالبی برای پیگیری دنیای فناوری خواهد بود.

amir

۱۳۹۶/۱۰/۲۸
عالیه واقعا

ali121

۱۳۹۶/۱۰/۲۷
من خیییییلی طرفدار سونی بودم و هستم ولی سونی یه مشکل داشت این بود ک گوشی با حاشیه زیاد میزد و گوشی خییییلی قدرتمند بود ولی زشت بود،ب خاطر همین برخلاف میلم رفتم s8 خریدم ولی الان دیدم بدون حاشیه زده با اسنپدراگون 845
راستش sony xz permium با استنپدراگون 835سریع ترین گوشی سال ۲۰۱۷ شد این دیگه با ۶ گیگ رم و ۸۴۵ فوق العاده قدرتمنده واقعا سونی عالیه