خانهاخبار
نمایشگر در نسل جدید گوشی‌های پیکسل گوگل به عنوان بلندگو عمل خواهد کرد

نمایشگر در نسل جدید گوشی‌های پیکسل گوگل به عنوان بلندگو عمل خواهد کرد

گوگل احتمالاً با خریداری استارتاپ بریتانیایی Redux، به دنبال راهی است تا بلندگوها را با نمایشگر پرچم‌داران سری Pixel ادغام کند.
۱۳۹۶/۱۰/۲۶

شرکت گوگل، اخیراً یک استارتاپ را با نام Redux در انگلستان خریداری کرده که روی فناوری مشغول به کار است که سطوحی نظیر نمایشگر گوشی‌های هوشمند را به بلندگو تبدیل می‎کند. به همین جهت، فناوری مذکور نیاز به دکمه‎ی سخت‎افزاری و بلندگو را در گوشی‌های هوشمند از میان برخواهد داشت. هنوز مشخص نیست این توافق، چه زمانی حاصل شده یا گوگل، چه مقدار هزینه صرف کرده است تا استارتاپ Redux را به تصاحب درآورد.

image

با این‏‌حال، گفته می‎شود غول موتور جست‌وجوی اینترنتی توانسته است در ماه آگوست، مقامات استارتاپ مذکور را به این خرید مجاب کند. در حال‎حاضر، گوگل هیچ بیانیه‎ی رسمی در رابطه با این همکاری منتشر نکرده است اما بلومبرگ گزارش می‎دهد که اسناد به‎دست آمده، صحت این ادعا را تأیید می‎کند. تاکنون، شرکت Redux فناوری مختلفی را برای گوشی‌های موبایل توسعه داده است اما هنوز موفق نشده تا شرکت‏‌های مطرح را به استفاده از آن‌ها در محصولات خود، مجاب کند. در آوریل سال گذشته، Redux فناوری Panel Audio را معرفی کرد که باعث تولید صدای بلندتر، با کیفیت بهتر و به صورت استریو از زیر صفحه‎نمایش می‎شود. ضمن اینکه بازخوردهای لمسی را توسعه داده است که حس فشردن دکمه‌های فیزیکی را در هنگام لمس نمایشگر به کاربر، القاء می‌‏کند.

توافق گوگل با استارتاپ Redux، این گمانه‎زنی را پیرامون پرچم‎داران جدیدش از سری «پیکسل» افزایش می‎دهد که فاقد بلندگو خواهند بود؛ در صورتی‌که گوگل از این فناوری استفاده کند، بخشی از فضای داخلی گوشی‌های هوشمند برای جای‌گیری باتری‎های بزرگ‌تر و نمایشگر با بازخورد لمسی آزاد خواهد داشت. ضمن اینکه ارائه‌ی چنین قابلیتی، به افزایش فروش پرچم‎داران سری «پیکسل» کمک خواهد کرد. در همین رابطه، بد نیست اشاره کنیم که شرکت اپل، موفق به ادغام فناوری در نمایشگر گوشی‌های هوشمند خود شده است که میزان فشار دست را به نمایشگر تشخیص داده و براساس آن، دستورات مختلفی به اجرا در می‌آیند؛ کوپرتینویی‌ها، این فناوری را 3D Touch می‌نامند. البته شرکت هوآوی نیز فناوری مشابهی را با فبلت پرچم‌دار میت S به نمایش گذاشت که Force Touch نامیده می‌شود. 

image

از دیگر اثراتی‌ که حذف بلندگو از گوشی‌های هوشمند به دنبال خواهد داشت، حذف حاشیه‌های اضافی و طراحی محصولاتی کاملاً مقاوم در برابر آب خواهد بود؛ بدین شکل، نیازی به تعبیه بلندگوها روی بدنه گوشی وجود ندارد و سازندگان، جای مانور بیشتری برای نازک‌تر کردن حاشیه‌های اطراف نمایشگر محصولات خود دارند. البته این گمانه‌زنی‌ها تا عدم تأیید رسمی، هیچ صحتی ندارد؛ ضمن اینکه مشخص نیست آیا پیکسل‌های 2018 به چنین قابلیتی مجهز خواهند شد یا خیر. از آن‌جایی که اپل رقیب اصلی گوگل است، بد نیست اشاره کنیم که کوپرتینویی‌ها در اوایل ماه جاری میلادی شرکت Buddybuild را خریداری کرده‌اند و ابزارهای برنامه‎نویسی این استارتاپ کانادایی، با Xcode ادغام خواهد شد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

علیرضا.ح

۱۳۹۶/۱۰/۲۶
شیائومی در مدل Mi Max بجای بازل صدا از این فناوری استفاده کرده بود

Armin

۱۳۹۶/۱۰/۲۶
مثل تلویزیونای سونی

محمد

۱۳۹۶/۱۰/۲۶
بدرد نمیخوره حیف پول

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۰/۲۶
این فناوری رو قبلاً یه شرکت چینی روی گوشی خود ارائه داده بود، منتها کیفیت مکالمه جالب نبوده گویا.. انگار که صدای یارو از ته چاهِ بدون آب میاده