خانهاخبار
تصاویر جدید از گوشی ارزان‌قیمت نوکیا 1

تصاویر جدید از گوشی ارزان‌قیمت نوکیا 1

به‌تازگی، تعدادی تصویر منتشر شده است که ظاهر احتمالی نوکیا 1 را به نمایش می‌گذارد؛ این گوشی به یک دوربین مجهز خواهد بود و نمایشگر HD دارد.
۱۳۹۶/۱۰/۲۴

گفته می‌شود که شرکت HMD Global، به‎زودی از یک گوشی با سیستم‌عامل اندروید گو (Android Go) رونمایی خواهد کرد. این گوشی با نام تجاری «نوکیا 1» عرضه خواهد شد و گفته می‌شود به عنوان ارزان‌قیمت‎ترین محصول HMD Global ارائه می‎شود. به‌‏تازگی، تعدادی تصویر از گوشی نوکیا 1 منتشر شده است که طراحی احتمالی آن‌را به نمایش می‌گذارد.

در تصاویر فاش شده، پنل پشتی گوشی نوکیا 1 مشاهده می‌شود که جنس آن، از پلی‎کربنات (پلاستیک) است. در پنل پشتی، یک دوربین جای گرفته است و فلاش LED در زیر دوربین قرار دارد. دوربین اصلی و فلاش LED در مجموع، کمی برآمدگی دارند. همان‌طور که گفته شد، نوکیا 1 به اندروید گو مجهز خواهد بود؛ نسخه سبک‎تر سیستم‎عامل اندروید که مدتی پیش توسط گوگل معرفی شد. همچنین روی این سیستم‎عامل، نسخه‌های سبک‌تر شده برنامه‎های معمول گوگل اجرا می‎شود؛ اندروید گو برای گوشی‌های هوشمندی مناسب است که حافظه‌‌ی رم یک گیگابایت یا کم‎تر دارند.

image

ماه گذشته، یک شایعه‎پرداز به عرضه‌ی نوکیا 1 اشاره کرد؛ همچنین بخشی از مشخصات‌فنی این گوشی نیز فاش شده بود. گفته می‌شود ارزان‌قیمت‌ترین گوشی شرکت HMD Global، تنها یک گیگابایت رم خواهد داشت و برای ذخیره‌سازی محتوای مدنظرتان، هشت گیگابایت حافظه دارد. براساس شایعات، گوشی نوکیا 1 با قیمت 5990 روبل (105 دلار) راهی بازار خواهد شد. گمان می‌رود این مدل، نمایشگر HD با رزولوشن 720 در 1280 پیکسل خواهد داشت؛ به عبارت بهتر، نسبت ابعاد صفحه‎نمایش، 16 به 9 است و خبری از نمایشگر با نسبت ابعاد 18 به 9 نیست که در تعدادی از گوشی‎های هوشمند 2017 به‌کار گرفته شده بود. شرکت Vivo و Oppo محصولات ارزان‌قیمتی را با نمایشگر کشیده معرفی کرده‎اند؛ ضمن اینکه شیائومی، ردمی 5 را ارائه می‌‍دهد که صفحه‌نمایش با نسبت ابعاد 2 به 1 دارد.

شرکت HMD Global در حال‌حاضر از نمایشگرهای کشیده روی گوشی‌های هوشمند خود، استفاده نکرده است؛ مدل 2018 گوشی نوکیا 6 به عنوان آخرین محصول معرفی شده توسط سازنده‌ی فنلاندی، نمایشگری با رزولوشن FHD و نسبت ابعاد 16 به 9 دارد. در حال‏حاضر، مشخص نشده است که نوکیا 1 چه زمانی به صورت رسمی معرفی خواهد شد؛ با این وجود، انتظار می‌رود این مدل در نیمه‌ اول سال 2018 عرضه شود. لازم به‌‏ذکر است که نوکیا 1 اولین گوشی شرکت HMD Global خواهد بود که از سیستم‌عامل اندروید Go استفاده می‎کند.

image

تا زمان عرضه‌ی این مدل، نوکیا 2 ارزان‌‌قیمت‌ترین محصولی است که می‌توانید با برند «نوکیا» خریداری کنید. این گوشی به یک دوربین 8 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار مجهز شده است و سنسور 5 مگاپیکسلی در جلوی گوشی، عکاسی سلفی را امکان‎پذیر می‌کند. وجه‌تمایز نوکیا 2 از میان‌رده‌های بازار، باتری غول‌آسای 4100 میلی‎آمپر ساعت آن است؛ البته در حال‌حاضر، مشخص نیست نوکیا 1 چنین قابلیتی را ارائه خواهد داد یا خیر. در حال‌حاضر، علاقه‌مندان می‌توانند گوشی ارزان‌قیمت نوکیا 2 را با قیمت 99 یورو، نمایشگر 5 اینچی HD و تراشه اسنپدراگون 212 کوالکام خریداری کنند. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۶/۱۰/۲۹
نامبر وان...