خانهاخبار
CES 2018: نمایش اولین گوشی هوشمند مجهز به حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش

CES 2018: نمایش اولین گوشی هوشمند مجهز به حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش

پس از انتشار شایعه‌های مختلف درباره احتمال معرفی اولین گوشی هوشمند مجهز به حسگر اثرانگشت توسط Vivo، این سازنده چینی به نمایشگاه CES 2018 آمد اما گوشی مذکور را رسما معرفی نکرد. البته این گوشی در غرفه Vivo به نمایش عمومی درآمد و تصاویر مختلفی هم از آن ثبت شد.
۱۳۹۶/۱۰/۲۳

نمایشگاه CES 2018 ژانویه هر سال در آمریکا برگزار می‌شود و سازندگان با محصولات نوین در آن حضور می‌یابند. همان‌طور که می‌دانید، صفحه نمایش بدون حاشیه و دوربین دوگانه از ترندهای پرطرفدار سال گذشته بودند و گفته می‌شود که امسال قرار است شاهد ورود گوشی‌هایی با حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش، پنل نمایش منعطف و احتمالا دوربین سه گانه باشیم. تقریبا همه کمپانی‌های بزرگ در تلاش‌اند به تکنولوژی تعبیه حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش دست یابند و اولین گوشی مجهز به آن را هر چه سریع‌تر روانه بازار کنند. در حالی که سامسونگ، هوآوی، اچ تی سی، اپل و سایر سازندگان محبوب هنوز هیچ سندی مبنی بر توسعه چنین دستگاه هوشمندی منتشر نکرده‌اند، کمپانی چینی Vivo با پروتوتایپ یک گوشی هوشمند مجهز به حسگر اثرانگشت در زیر صفحه نمایش به نمایشگاه CES 2018 آمد. البته پیش از این هم شاهد انتشار ویدیوهایی در این باره بودیم که گوشی مذکور را به نمایش می‌گذاشت اما می‌توان ادعا کرد که تقریبا هیچ‌کس انتظار نداشت Vivo در معرفی این ترند پیشرو باشد.

کمپانی Vivo سال گذشته دو گوشی هوشمند با طراحی نوین دو صفحه نمایش مجزا در هر دو پنل جلو و پشت معرفی کرد. همین موضوع باعث شد احتمال دستیابی این سازنده چینی به تکنولوژی نوین و البته دشوار تعبیه حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش واقعی‌تر جلوه کند. انتشار تصاویر و ویدیوهای متعدد منسوب به این گوشی خلاقانه باعث شد همه پیش بینی کنند که سازنده‌اش قصد دارد آن را در ابتدای سال 2018 رسما رونمایی کند اما این پیش بینی‌ها محقق نشد.

image

کمپانی Vivo به نمایشگاه CES 2018 آمد و گوشی تازه‌اش را به نمایش عمومی درآورد اما هنوز هم آن را معرفی نکرده است. تکنولوژی به کار رفته در این گوشی براساس حسگر تازه Synaptics فعالیت می‌کند که سازنده‌اش آن را ماه گذشته و در دسامبر 2017 رسما معرفی کرد. کمپانی Synaptics همچنین اعلام کرد که در حال تولید این حسگر در حجم موردنیاز برای تعبیه آن در محصولات 5 سازنده برتر گوشی‌های هوشمند است و کمپانی Vivo هم در این فهرست قرار دارد.

کمپانی Vivo درباره نحوه عملکرد این سیستم توضیح داده است که این حسگر هر زمان که انگشت شما را روی صفحه حس کند، فعال می‌شود. این سازنده همچنین می‌گوید همان قسمت از صفحه نمایش که باید انگشتتان را رویش قرار دهید، کمی روشن می‌شود و شما را برای استفاده از حسگر اثرانگشت و نحوه قرار دادن انگشت راهنمایی می‌کند. پس از قرار دادن انگشت در قسمت مخصوص حسگر هم قفل صفحه نمایش باز خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با این سازوکار می‌توانید ویدیوی مربوز به آن را هم مشاهده کنید. لازم به ذکر است که صفحه نمایش گوشی حتما باید فعال شود تا تصویر اثرانگشت هم روی آن به نمایش درآید. این ویژگی ظاهرا با صفحه نمایش خاموش غیرفعال اجرا نمی‌شود؛ البته ممکن است طراحی آن در صورت توسعه و در فازهای بعدی کمی تغییر یابد.

نکته مهم دیگر هم این است که این حسگر تنها روی پنل‌های نمایش OLED فعال می‌شود. بدین ترتیب همه سازندگانی که به دنبال تعبیه آن در محصولات آینده خود هستند باید حتما از پنل نمایش گران OLED بهره ببرند. کمپانی Vivo درباره امکانات حسگر اثرانگشت افزوده است که سطح امنیت استفاده از این ویژگی به اندازه مطلوب و مناسب است و می‌توان از آن در پرداخت‌های موبایلی هم بهره برد. این سازنده همچنین اعلام کرده قصد دارد اولین گوشی مجهز به این ویژگی نوین را در ابتدای سال جاری میلادی عرضه کند اما به تاریخ دقیق آن اشاره نکرده است. 

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۰/۲۳
باریکلا vivo?