خانهاخبار
پایین رده تازه نوکیا از سری Asha معرفی می‌شود

پایین رده تازه نوکیا از سری Asha معرفی می‌شود

نوکیا از سال گذشته تا کنون با معرفی چند گوشی مختلف دوباره به میدان رقابت گوشی‌های هوشمند بازگشته است. خبرهای تازه حاکی از آن است که HMD برند قدیمی نوکیا را به نام Asha دوباره ثبت و تصاحب کرده و احتمالا قصد دارد پایین رده تازه‌ای را از این خانواده رونمایی کند.
۱۳۹۶/۱۰/۲۲

همان‌طور که می‌دانید،  کمپانی HMD Global برند نوکیا را در اختیار گرفته و با همکاری آن از سال گذشته موفق شده است چند گوشی مختلف را روانه بازار کند. این موضوع ظاهرا باعث نمی‌شود سازنده فنلاندی مذکور به موفقیت‌های تازه‌اش بسنده کند چراکه قصد دارد روز به روز بیشتر پیشرفت کند.

به نظر می‌رسد که کمپانی HMD حالا یک برند دیگر را هم در اختیار خود درآورده است تا فعالیت‌هایش را در زمینه تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند بیش از گذشته گسترش دهد. برند Asha تا پیش از آنکه مایکروسافت 5 سال پیش بخش موبایل نوکیا را بخرد، به این کمپانی فنلاندی تعلق داشت؛ اما به محض آنکه کمپانی ردموندی نوکیا را تصاحب کرد، برند Asha هم به آن منتقل شد. حالا خبر تازه‌ای منتشر شده و نشان می‌دهد که کمپانی HMD Global برندی را به نام Asha در EUIPO ثبت کرده است.

image

از آنجا که هنوز بیانیه رسمی در این باره منتشر نشده، هنوز معلوم نیست که HMD Global چگونه توانسته است برند Asha را به نام خود ثبت کند. تنها توجیه منطقی این ماجرا اینگونه به نظر می‌رسد که سازنده فنلاندی مذکور موفق شده است حق ثبت Asha را طی مذاکراتی از مایکروسافت پس بگیرد. گوشی‌های برند Asha درواقع گوشی‌های هوشمند ساده با طراحی جذابی بودند که توانستند در بازارهای رو به رشد به موفقیت خوبی دست یابند. از طرفی کمپانی مایکروسافت پس از مدتی مجبور شد تولید آن‌ها را به خاطر ایجاد فضای رقابتی میان Asha و سایر گوشی‌‌های ارزان سری لومیا مانند Lumia 435 متوقف کند.

image

مهم‌ترین سوالی که پیش می‌آید این است که آیا HMD  واقعا قصد دارد گوشی‌های برند Asha را هم احیا کند؟ آیا این گوشی‌ها به زودی معرفی می‌شوند؟ آیا این گوشی‌ها که اغلب پایین رده بودند همچنان به فروش قابل توجهی دست می‌یابند؟

پیش از این خبرهایی منتشر شد و از احتمال معرفی یک گوشی پایین رده دیگر با شناسه TA-1047 در کنار Nokia 3310 4G توسط نوکیا خبر داد. همچنین شایعه شده است که این گوشی به زودی معرفی و عرضه خواهد شد؛ اما آیا گوشی مذکور از سری Asha معرفی می‌شود یا مانند سایر گوشی‌های اندرویدی تازه سازنده با پیشوند Nokia به همراه یک عدد وارد بازار خواهد شد؟ در آینده شاهد انتشار خبرهای تکمیلی در این باره خواهیم بود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۶/۱۰/۲۹
این گوشی ها برای اوناییه ک پول خرید گوشی هوشمند ندارن یا برای گوشی دوم می خان یا کاربرد در مکانهای نظامی

HakhamaneshS

۱۳۹۶/۱۰/۲۹
کاش ورژن 2018 گوشی 1100 و 5700 و 6260 و 7610 هم بیان

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۰/۲۲
فک کن ذوالفقاری از اینا بگیره دستش???
یعنی با ۲۲۵ گرم گوگِرد به حیات خویش خاتمه میدم