خانهاخبار
Huawei P20 نمایشگری با رزولوشن FHD پلاس خواهد داشت

Huawei P20 نمایشگری با رزولوشن FHD پلاس خواهد داشت

گوشی پرچم‌دار Huawei P20 در آزمون HTML 5 فاش شده است و به‌نظر می‌رسد که رزولوشن نمایشگر آن نسبت به نسل قبلی، پیشرفت چشمگیری نخواهد داشت.
۱۳۹۶/۱۰/۲۲

آخرین اطلاعات، حاکی از آن است که Huawei P20 به نمایشگری با رزولوشن FHD+ مجهز خواهد بود. این گوشی با شماره مدل EML-AL00 در آزمون HTML5 فاش شده است؛ باید اشاره کرد که شماره مدل مذکور، مربوط به یکی از نسخه‌های هوآوی پی 20 است زیرا گفته می‎شود این گوشی با اسم‌رمز EMILY ارائه خواهد شد. ضمن اینکه شماره مدل اعضای پرچم‎دار جدید سری P هوآوی، EML-AL00، EML-L09، EML-L29 و EML-TL00 است.

در لیست مشخصات فاش شده، به نمایشگری با رزولوشن 1080 در 2244 پیکسل اشاره می‌شود؛ نسبت ابعاد صفحه‌نمایش با توجه به رزولوشن فاش شده، 18.7 در 9 است. با این‌حال، Huawei P20 نمایشگری کشیده مانند آیفون 10 اپل ندارد؛ لازم به‎ذکر است که گوشی‎ پرچم‎دار اپل به نمایشگری با نسبت ابعاد 19.5 به 9 مجهز شده و سامسونگ نیز سری گلکسی اس 9 را با صفحه‌نمایش 5.8 و 6.2 اینچی با نسبت ابعاد 18.5 به 9 ارائه خواهد داد.

image

وب‌سایت AndroidHeadlines اشاره می‎کند که ممکن است هوآوی پی 20 از نمایشگری با نسبت ابعاد 18 به 9 استفاده کند؛ تفاوت رزولوشن فاش شده با 1080 در 2160 پیکسل، احتمالاً بدین خاطر است که Huawei P20 در بالای نمایشگر خود بریدگی دارد. وب‌سایت XDA نیز مدتی پیش با بررسی فایل‌های فرم‎ور رسمی هوآوی به رزولوشن احتمالی 1080 در 2244 پیکسل برای صفحه‌‏نمایش Huawei P20 اشاره کرده بود.

عرضه پرچم‌داران هوآوی با نمایشگر FHD، چندان دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد. این شرکت با ارائه‌ی پرچم‎داران خود با نمایشگر FHD مشکلی ندارد؛ چینی‎ها، سال 2017 دو گوشی رده‌بالای Huawei P10 و Huawei Mate 10 Pro را عرضه کرده‌اند که به ترتیب نمایشگری با رزولوشن FHD و FHD+ دارد. به همین جهت، ممکن است این رویه در سال جدید میلادی ادامه پیدا کند. با این‌حال، مشخص نیست این رزولوشن بین نمایشگر تمامی مدل‌ها یکسان خواهد بود یا خیر.

گفته می‎شود شرکت واقع در شنزن، هوآوی پی 20 و هوآوی پی 20 پلاس را در اواخر ماه فوریه در کنگره جهانی موبایل بارسلون معرفی خواهد کرد؛ البته ممکن است نسخه «پرو» نیز در کنار مدل‌های دیگر هوآوی پی 20 ارائه شود. احتمالاً تمامی مدل‎ها در اروپا عرضه خواهند شد؛ ضمن اینکه هوآوی، پرچم‌داران جدیدش را در ایالات متحده تیز ارائه خواهد داد.

image

دوربین سه‌گانه، از دیگر قابلیت‌هایی است که پرچم‌دار P20 هوآوی را متمایز خواهد کرد. البته مشخص نیست تمامی نسخه‌ها با دوربین سه‎گانه عرضه خواهند شد یا خیر؛ با این‏‌حال، تصاویر فاش شده نشان می‌دهد که این قابلیت بین تمامی مدل‏‌ها مشترک استHuawei P20 از دوربین سه‌تایی با چینش افقی بهره می‌گیرد و چینش دوربین‌‌ها در پنل پشتی در دو مدل Plus و Pro به صورت عمودی است.

شرکت هوآوی در حال‌حاضر، نسبت به گمانه‎زنی‌ها پیرامون پرچم‎داران جدیدش واکنشی نشان نداده است؛ به همین جهت، باید با دیده شک و تردید نسبت به شایعات منتشر شده از Huawei P20 و دیگر پرچم‌داران این شرکت نگریست. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

محمدرضا

۱۳۹۶/۱۰/۲۲
من موندم سامسونگ با اون همه عظمت چطوری خودشو تو پرچم دارا خلاص کرد از دکمه هوم
ولی الان برعکس شده چینیا خیلی خوششون اومده دکمه وسط اسکنر رو بر میگردونن
بخدا تو فکرم بود برند هواوی رو یه تست بزنم اما شیاومی فک میکنم میکسش سگ شرف داره تازشم رابط کاربری اون یه طراحی جالب دیگه ای داره

علیرضا

۱۳۹۶/۱۰/۲۲
هواوی p20 lite نمیاد؟؟???

صادق

۱۳۹۶/۱۰/۲۲
عالیه. درود بر هواوی