خانهاخبار
آیفون SE 2 با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم عرضه خواهد شد

آیفون SE 2 با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم عرضه خواهد شد

براساس یک شایعه جدید، آیفون SE 2 به پنل پشتی از جنس شیشه مجهز خواهد شد و به همین جهت، ممکن است از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی کند.
۱۳۹۶/۱۰/۲۱

مدت‌هاست که بحث و جدل‌های مختلفی پیرامون نسخه ارتقا یافته گوشی آیفون SE اپل وچود دارد؛ گمان می‌رود نسخه جدید آیفون SE در زمینه سخت‎افزار، قدرت‎مندتر شده باشد. به‌تازگی نیز گزارش منتشر شده است که نشان می‎دهد نسل دوم آیفون SE از یک ویژگی مشابه با آیفون 8 و آیفون 10 برخوردار خواهد بود. یک نویسنده به نقل از منبعی بسیار قابل اعتماد، مدعی شده است که آیفون SE 2 بدنه‌ای تماماً شیشه‎ای خواهد داشت. می‌توان آن‌را یک تغییر مثبت در مقایسه با نسل قبل عنوان کرد که بیشتر پنل پشتی را آلومینیوم پوشانده و تنها، نوارهای کوچک در بالا و پایین قاب پشتی از جنس شیشه است.

image

کوپرتینویی‌ها در آیفون 8، آیفون 8 پلاس و iPhone X، از شیشه برای پنل پشتی استفاده کرده‎اند و این موضوع باعث شده است تا گوشی‏های جدید اپل از قابلیت شارژ بی‎سیم پشتیبانی کنند. اتخاذ روندی مشابه برای نسل جدید آیفون SE، باعث خواهد شد این مدل از نظر بصری نسبت به نسل قبل متفاوت باشد؛ ضمن اینکه این احساس را در کاربران ایجاد خواهد کرد که طراحی آیفون 4 اینچی آن‌ها، شباهت کم‌تری به محصولات قدیمی اپل دارد و قابلیت «شارژ بی‌سیم» نظر علاقه‎مندان را جلب خواهد کرد.

تمایل اپل به عرضه آیفون جدیدش با پنل شیشه‌ای و احتمالاً قابلیت «شارژ بی‌سیم» ممکن است تأثیراتی روی برخی از قابلیت‌های این مدل داشته باشد؛ با این وجود، انتظار می‌رود که جک هدفون 3.5 میلی‌متری از نسل جدید آیفون 4 اینچی اپل کنار گذاشته نشود.

در رابطه با آیفون SE 2، مدتی پیش در جی‌اس‌ام مطلبی مبنی بر زمان عرضه این مدل منتشر شد. گزارش‌های به‎دست آمده، حاکی از آن است که این گوشی در نیمه اول سال جاری میلادی راهی بازار خواهد شد. گفته می‎شود چیپ‌ست A10 Fusion که در آیفون 7 و آیفون 7 پلاس به‏کار گرفته شده است، قدرت پردازشی iPhone SE 2 را تأمین خواهد کرد؛ برای مقایسه، آیفون SE که در حال‌حاضر به فروش می‎رسد، به پردازنده A9  مجهز شده است که آیفون 6s نیز در اواخر سال 2015 با آن معرفی شده بود. با این وجود، آیفون‌های 2017 اپل از پردازنده قدرت‎مندتر A11 Bionic استفاده می‌‏کنند.

image

وب‌سایت هندی Tekz24 در ادامه پیش‎بینی‎های خود، اضافه کرده است که آیفون SE جدید تنها دو گیگابایت رم خواهد داشت و در دو مدل با 32 و 128 گیگابایت حافظه عرضه می‎شود؛ برای مقایسه، اولین نسخه از آیفون SE در دو مدل با 16 و 64 گیگابایت حافظه عرضه شد و در بهار 2017، نسخه دیگری از این گوشی معرفی شد که دو برابر فضای ذخیره‎سازی بیشتری ارائه می‌داد.

براساس شایعات موجود، اپل تصمیم دارد تا نسل جدید آیفون 4 اینچی خود را در هند به تولید برساند؛ به همین جهت، منابع مطلع در هند، می‌توانند بهترین منبع در زمینه فاش کردن مشخصات احتمالی آیفون SE 2 باشند. شرکت اپل در حال‎حاضر، دو نسخه از آیفون SE را با 32 و 128 گیگابایت حافظه عرضه می‎کند؛ مدل پایه با 32 گیگابایت حافظه، 349 دلار قیمت‌گذاری شده است و برای دسترسی به فضای ذخیره‌سازی بیشتر روی آیفون کوچک اپل، باید 449 دلار هزینه کنید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

حامد

۱۳۹۶/۱۰/۲۱
اگر طراحی بدون لبه و مثل ایفون ایکس بسازن (اگرم نشه تشخیص چهره اثر انگشت پشت گوشی باشه) عالی میشه. 4 اینچی بدون لبه معرکس

احسن پشنگ

۱۳۹۶/۱۰/۲۱
آیفون SE2 بیاد به نظرمن خیلی پرفروش خواهدبودکاشکی زودتر رونمایی بشه وبه بازاربیاد.