خانهاخبار
CES 2018: مقایسه گوشی Xperia L2 سونی با نسل قبلی

CES 2018: مقایسه گوشی Xperia L2 سونی با نسل قبلی

گوشی Xperia L2، یکی از جدیدترین گوشی‌های سونی محسوب می‌شود؛ این مدل با Xperia L1 جایگزین خواهد شد و به سنسور اثرانگشت مجهز شده است. در ادامه، گوشی Xperia L2 و Xperia L1 با یک‌دیگر مقایسه شده است.
۱۳۹۶/۱۰/۲۰

شرکت ژاپنی سونی؛ گوشی Xperia L2 را به همراه Xperia XA2 و XA2 Ultra معرفی کرده است. این گوشی نسبت به دو مدل معرفی شده، محصولات ارزان‎قیمت‌‏تری محسوب می‌شود و همین موضوع باعث شده است تا مشخصات سخت‎افزاری آن، ضعیف‌تر باشد.

image

گوشی Xperia L2 تفاوت چشمگیری از نظر طراحی نسبت به نسل قبل ندارد؛ در نگاه اول، حاشیه‌ی پایین صفحه‎نمایش نسبت به مدل قبلی، ضخیم‎تر و حاشیه‌ی بالای نمایشگر نسبت به Xperia L1، نازک‌تر شده است. گوشی جدید سونی، تنها 1 سانتی‌متر نسبت به Xperia L1 طول بیشتری دارد؛ عرض آن نیز 4 سانتی‌متر افزایش پیدا کرده است. از نظر ضخامت، Xperia L2 مانند XA2 و XA2 Ultra روند ناامیدکننده را اتخاد نموده  و ضخامت این مدل با رشد 1.1 میلی‌متری، به 9.8 میلی‎متر رسیده است. وزن Xperia L2 نیز از 180 گرم به 178 گرم کاهش پیدا کرده است.

در گوشی جدید سونی، خبری از طراحی کشیده نیست؛ این مدل، همچنان صفحه‌نمایش با نسبت ابعاد 16 به 9 دارد. دکمه‏‌ی پاور در سمت راست، طراحی گرد نداشته و مانند نسل قبل است. جنس بدنه گوشی Xperia L2 از پلاستیک بوده و همین موضوع کمک خواهد کرد تا این مدل با قیمت پایینی به بازار عرضه شود.

image

جانشین Xperia L1، صفحه‎نمایش 5.5 اینچی دارد؛ بیشتر از 71.3 درصد از پنل جلوی گوشی به نمایشگر HD این گوشی با رزولوشن 720 در 1280 پیکسل، اختصاص پیدا کرده است. روی صفحه‌‏نمایش نیز با لایه‎ی محافظ گوریلا گلس پوشانده می‎شود. نسبت به نسل قبل، نمایشگر Xperia L2 تغییر چندانی نیافته است؛ هرچند، لایه محافظ روی آن مقاومت بیشتری در برابر خط و خش دارد.

شرکت ژاپنی، میان‌رده جدیدش را با سه گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی از نوع eMMC ارائه می‎دهد که می‎توانید با کارت حافظه میکرو SD، فضای ذخیره‎سازی را تا 256 گیگابایت ارتقا دهید. حافظه‌ی رم نسبت به Xperia L1، یک گیگابایت افزایش پیدا کرده و فضای ذخیره‌سازی به دو برابر افزایش یافته است. گوشی Xperia L2 از چیپ‎ست MT6735P مدیاتک استفاده می‎کند؛ این تراشه، چهار هسته پردازشی دارد و بر مبنای فرآیند پردازشی 28 نانومتری توسعه پیدا کرده است. واحد پردازشگر گرافیکی Mali-T720 نیز در تراشه گوشی جدید Xperia L2 به‏‌کار گرفته شده است.

image

گوشی میان‎رده جدید سونی با یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با سنسور تصویر 1/3.06 اینچی همراه شده است؛ این سنسور، لنزی با دیافراگم F2.0 دارد و دوربین اصلی، فیلم‎برداری با رزولوشن 1080p را امکان‎پذیر خواهد کرد. برای عکاسی سلفی نیز، Xperia L2 از سنسور 8 مگاپیکسلی بهره می‎گیرد که زاویه دید 120 درجه‎ای و لنزی با F2.4 دارد. برای مقایسه، نسل قبل از یک سنسور 13 مگاپیکسلی در پنل پشتی استفاده می‏‌کند که لنزی با F2.2 دارد؛ ضمن اینکه برای عکاسی سلفی، Xperia L1 به سنسور 5 مگاپیکسلی با F2.2 وابسته است.

سونی، گوشی Xperia L2 را به درگاه یواس‌بی نوع C مجهز کرده است و این مدل، از یک باتری با ظرفیت 3300 میلی‎آمپر ساعت استفاده می‎کند. نسل قبل نیز، درگاه یواس‌بی تایپ سی داشت و به باتری با ظرفیت کم‎تر 2620 میلی‌‏آمپر ساعت مجهز شده بود. خبری از قابلیت شارژ سریع نیست؛ به همین جهت، احتمالاً باید مدت زمان زیادی را به منظور شارژ کامل باتری منتظر بمانید. نسل جدید Xperia L1، با سیستم‎عامل اندروید نوقا 7.1.1 عرضه خواهد شد و حسگر اثرانگشت دارد؛ این در حالی است که مدل قبلی، فاقد سنسور اثرانگشت بود.

مدل / مشخصات

اکسپریا L2 سونی

اکسپریا L1 سونی

جنس بدنه

پلی‌کربنات

پلی‌کربنات

ضخامت

9.8 میلی‌متر

8.7 میلی‌متر

وزن

178 گرم

180 گرم

نمایشگر

5.5 اینچی HD با رزولوشن 720 در 1280 پیکسل پیکسل / پنل نمایشگر از نوع IPS LCD

5.5 اینچی HD با رزولوشن 720 در 1280 پیکسل پیکسل / پنل نمایشگر از نوع IPS LCD

ابعاد کشیده و طراحی بدون لبه

ندارد؛ نسبت ابعاد صفحه 16 به 9

ندارد؛ نسبت ابعاد صفحه 16 به 9

پردازنده

MT6737P مدیاتک با چهار هسته پردازشی

MT6737T مدیاتک با چهار هسته پردازشی

حافظه‏‌ی رم

سه گیگابایت

دو گیگابایت

فضای ذخیر‌ه‌‏سازی

32 گیگابایت

16 گیگابایت

دوربین اصلی

13 مگاپیکسلی با F2.0 / فوکوس خودکار

13 مگاپیکسلی با F2.2، فوکوس خودکار

فیلم‌برداری

1080p

1080p

دوربین سلفی

8 مگاپیکسلی با زاویه دید 120 درجه

5 مگاپیکسلی

حسگر اثرانگشت

دارد

-

سیستم تشخیص چهره

-

-

باتری

3300 میلی‌‏آمپر ساعت

2620 میلی‎آمپر ساعت

رنگ‌بندی

مشکی، طلایی و صورتی

مشکی، سفید و صورتی

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

مهدی

۱۳۹۶/۱۰/۲۱
متاسفانه گوشی های سونی بعد یک مدت اکثرشدن خود به خود شروع به خراب شدن میکنن الان دوستان و اطرافیانم هرکس سونی داشته بعد از 2 سال گوشیش کاملا خراب و عیر قابل استفاده بوده هم میانرده هایی مثل t2 c3 یا پرچمداری های قبلی z1 و z3 و z5
برای همین من که کلا دور سونی رو خط کشیدم هرچقدرم گوشی خوبی میخواد عرضه کنه ....

Vg

۱۳۹۶/۱۰/۲۰
ضخامت ۹/۸ !!
حاشیه زیاد اطراف نمایشگر
صفحه نمایش باکیفیت پایین
و...
واقعا اگه کسی پیشینه و سطح تکنولوژی شرکت سونی رو بشناسه،واقعا شک میکنه که این محصول سونی هست
آخه اگه مثلا یه شرکت تازه به دوران رسیده چینی بود حرفی نیست ولی آخه سونی ؟...بجز یک علامت سوال بزرگ چیز دیگه ای آدم به ذهنش نمیرسه..میانرده های هواوی- شیاوومی حتی میزو و غیره حالا موارد دیگه رو نمیگم فقط طراحیش ،بقیه کجا و این کجا..

mehiyaw

۱۳۹۶/۱۰/۲۰
ای کاش ضخامتش کم بود
حداقل 8میل
کمترم بود عالی میشد

صادق

۱۳۹۶/۱۰/۲۰
سال 2018 سال پیشرفت گوشی هاست ان شاالله