خانهاخبار
CES 2018: داک Mirabook گوشی‌هوشمندتان را به لپ‌تاپ تبدیل می‌کند

CES 2018: داک Mirabook گوشی‌هوشمندتان را به لپ‌تاپ تبدیل می‌کند

شرکت Miraxess اعلام کرده است که در ماه می، داک Mirabook را وارد بازار خواهد کرد؛ این داک به صفحه‌نمایش و صفحه‌کلید مجهز شده است و گوشی‌هوشمندتان را به رایانه‌ی قابل‎حمل تبدیل می‏‌کند.
۱۳۹۶/۱۰/۱۹

شرکت Miraxess نزدیک به یک سال پیش، از اولین نمونه از داک لپ‌تاپی خود برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد؛ این داک که نمایشگر دارد، Mirabook نامیده می‎شود و گوشی‌ هوشمندتان را به رایانه‌ قابل حمل تبدیل می‏‌کند. تیم توسعه‎دهنده در ماه آوریل، یک کمپین را به منظور جمع‎آوری کمک‌های مالی راه‎اندازی کرده‌ بودند و به‌نظر می‌رسد که Miraxess درنظر دارد تا Mirabook را در ماه مه 2018 عرضه نماید.

image

شرکت مذکور، نمونه‎ای نزدیک به نسخه نهایی Mirabook را در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته است. تیم سازنده ادعا می‌کند در حال جمع‎آوری انتقادات و پیشنهادات پیرامون این دستگاه است و درنظر دارد تا داک لپ‌تاپی Mirabook را در سه ماهه دوم سال جاری میلادی عرضه نماید.

داک مذکور فاقد پردازنده است؛ حافظه رم ندارد؛ فضای ذخیره‌سازی مجزا ارائه نمی‌دهد و همچنین سیستم‌عامل روی آن نصب نیست. Mirabook از گوشی‌هوشمند شما برای راه‎اندازی استفاده می‌کند؛ آن‌را می‌توان یک داک مجهز به صفحه‌نمایش 13.3 اینچی Full HD و صفحه‌کلید نامید. ضمن اینکه Mirabook از تاچ‎پد، پورت HDMI و USB برخودار است. داک‌ لپ‌تاپی شرکت Miraxess، تنها 6.3 اینچ ضخامت دارد و وزن آن به 2.8 پوند می‎رسد؛ به همین جهت، Mirabook محصولی سبک و نازک است.

image

یک کابل USB Type-C به لپ‎تاپ متصل است و تنها باید آن‎را به گوشی‎‌هوشمند سازگار خود متصل کنید؛ سپس، خواهید توانست برنامه‎های توسعه یافته برای اندروید را با حالتی مانند دسکتاپ اجرا نمایید. هر برنامه، پنجره مخصوص خود را دارد و امکان اجرای چندین برنامه فراهم شده است؛ ضمن اینکه می‌توانید اندازه پنجره هر برنامه را تغییر دهید. اگر زیاد وب‌گردی می‌کنید، استفاده از نسخه‌های اندرویدی مروگر گوگل کروم و فایرفاکس روی Mirabook هیجان‌زده‌تان خواهد کرد؛ همچنین می‎توانید از مجموعه آفیس مایکروسافت استفاده نمایید.

پیش از خریداری Mirabook، باید بررسی کنید که گوشی‌هوشمندتان از DisplayPort پشتیبانی می‎کند یا خیر؛ Miraxess در نمایشگاه CES 2018، گوشی‌های مختلفی نظیر Galaxy S8 سامسونگ، Mate 10 هوآوی، Razer Phone و Lumia 950 مایکروسافت را به نمایش گذاشته است و تمامی این مدل‌ها از Mirabook پشتیبانی خواهند کرد. همچنین ممکن است برخی مدل‌ها از این داک لپ‌تاپی پشتیبانی نکند. شرکت سازنده، اعلام کرده است برخی از گوشی‎ها به شما اجازه می‎دهند از آن‌ها در هنگام اتصال به Mirabook استفاده نمایید؛ برخی مدل‌ها چنین اجازه‎ای به شما نمی‏‌دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

انوشیروان

۱۳۹۶/۱۰/۱۹
"داک‌ لپ‌تاپی شرکت Miraxess، تنها 6.3 اینچ ضخامت دارد."
غیر ممکنه این ضخامت