خانهاخبار
CES 2018: همکاری اینتل و AMD برای عرضه پردازنده‌های سری Core مجهز به گرافیک Radeon

CES 2018: همکاری اینتل و AMD برای عرضه پردازنده‌های سری Core مجهز به گرافیک Radeon

این بار و خارج از دنیای رقابت، اینتل و AMD تصمیم گرفتند تا از ظرفیت‌های خود برای تولید یک چیپ مجتمع قدرتمند بهره بگیرند که توان پردازشی لپ‌تاپ‌های رده بالا را چند برابر می‌نماید و اولین نتیجه این همکاری را با خود به نمایشگاه CES 2018 آوردند.
۱۳۹۶/۱۰/۱۸

در ماه نوامبر خبری منتشر شد که طرفداران دنیای فناوری و رایانه را متعجب کرد؛ اینتل و AMD که به عنوان دو رقیب دیرینه در حوزه تولید تراشه‌های رایانه‌ای شناخته می‌شوند از همکاری با یکدیگر برای ترکیب پردازنده‌های Core با پردازش‌گرهای گرافیکی Radeon خبر دادند.

حال و در نمایشگاه CES 2018، این دو شرکت اولین ثمره مشترک همکاری خود را به نمایش گذاشتند. این چیپ‌های جدید ترکیبی از پردازنده‌های Core i5 و Core i7 در کنار پردازش‌گرهای گرافیکی Radeon RX Vega M است. اما علاوه بر CPU و GPU، این مجموعه از ۴ گیگابایت رم آن‌برد HMB2 VRAM نیز برخوردار است که طبق ادعای اینتل به سازندگان لپ‌تاپ‌ها کمک می‌کند تا فضای بیشتری را برای افزایش ظرفیت باتری در اختیار داشته باشند.

image

این چیپ‌های جدید بخشی از سری H خط تولید پردازنده‌های نسل هشتمی اینتل به شمار می‌آیند که با هدف قدرت بیشتر پردازنده برای لپ‌تاپ‌های جدید طراحی شده‌اند. به عبارت دیگر، به‌زودی این پردازنده‌ها را در لپ‌تاپ‌های گیمینگ رده بالا و رایانه‌های حرفه‌ای خواهید دید. این تولید کننده بزرگ پردازنده‌ مدعی است که سیستم‌های گیمینگ جدید در مقایسه با سیستمی که سه ال از عمر آن گذشته و از ترکیب چیپ Core i7 با پردازنده گرافیکی انویدیا GTX 950 M بهره مند است، باید دو تا سه برابر سریع‌تر عمل کنند و چیپ‌های جدیدش این امر را محقق می‌سازند.

اولین محصولی که از چیپ حاصل همکاری اینتل و AMD استفاده می‌کند لپ‌تاپ Spectre x360 15 شرکت اچ‌پی است که امروز در نمایشگاه CES از آن رونمایی شد، اما ممکن است در طول هفته جاری و تا پایان این نمایشگاه باز هم شاهد حضور لپ‌تاپ‌های مجهز به این چیپ جدید باشیم.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

sinakaya

۱۳۹۶/۱۰/۱۹
intelوamdهم به تفاهم رسیدن ولی این hyوسعید نه....