خانهاخبار
CES 2018: سونی از Xperia L2 با حسگر اثرانگشت رونمایی کرد

CES 2018: سونی از Xperia L2 با حسگر اثرانگشت رونمایی کرد

شرکت سونی، به‌تازگی گوشی میان‌رده Xperia L2 را معرفی کرده است که مانند نسل قبل، نمایشگر 5.5 اینچی HD دارد و یک پردازنده نامشخص با چهار هسته‌ پردازشی به آن قدرت می‌دهد.
۱۳۹۶/۱۰/۱۸

شرکت سونی در نمایشگاه CES 2018، سه گوشی جدید را معرفی کرده است که بازار میان‎رده را هدف قرار می‎دهد. دو گوشی Xperia XA2 و Xperia XA2 Ultra، جای XA1 و XA1 Ultra را می‏‌گیرد و مدل سوم یعنی Xperia L2، جانشین Xperia L1 خواهد بود که اوایل سال گذشته به نمایش گذاشته شده بود.

image

در رابطه با مشخصات‎فنی، سونی اعلام کرده است که Xperia L2 با صفحه‎نمایش 5.5 اینچی عرضه خواهد شد؛ رزولوشن نمایشگر مانند گذشته، روی HD یا 720 در 1280 پیکسل ثابت مانده است تا تغییرات در این قسمت به حداقل برسد. در جانشین Xperia L1، خبری از طراحی بدون حاشیه نیست؛ همچنان حاشیه‌ی زیادی، بالا و پایین نمایشگر را احاطه کرده است. در حاشیه‎ی پایین نمایشگر، خبری از دکمه‌های لمسی نیست و همین موضوع باعث شده تا بدون استفاده باشد. ضمن اینکه باید اشاره کرد Xperia L2 با صفحه‌نمایش کشیده 18:9 عرضه نخواهد شد؛ نسبت ابعاد صفحه‎نمایش 16 به 9 است. به همین جهت، Xperia L2 از نظر طراحی شباهت زیادی به نسل قبل دارد؛ بدنه این مدل، فلزی بوده و در پنل پشتی، انحنای خفیفی شکل گرفته است.

image

درون گوشی جدید سونی، از سه گیگابایت رم استفاده شده است؛ 32 گیگابایت فضای ذخیره‎سازی نیز در دسترس کاربر قرار دارد که می‎توانید با استفاده از کارت حافظه جانبی آن‏‌را تا 256 گیگابایت ارتقا دهید. تراشه چهار هسته‌‏ای نامشخص، قدرت پردازشی گوشی Xperia L2 سونی را تأمین می‏‎کند؛ فرکانس هسته‎های پردازشی روی 1.5 گیگاهرتز تنظیم شده است.

در رابطه با دوربین، باید اشاره کرد که جانشین Xperia L1 فاقد دوربین دوتایی است؛ شرکت سونی به استفاده از یک سنسور در پشت و سنسور دیگری در جلوی گوشی بسنده کرده است. دوربین 13 مگاپیکسلی Xperia L2 سونی، زوم سه برابری ارائه می‎دهد؛ در جلوی گوشی نیز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی جای گرفته است که زاویه دید 120 درجه‎ای ارائه می‎دهد. زاویه دید گسترده لنز جلوی گوشی کمک خواهد کرد در عکس‎های سلفی گروهی، دوستان شما خارج از عکس قرار نداشته باشند.

image

سونی در طی چندین سال گذشته، گوشی‎های میان‌رده یا ارزان‌قیمت خود را بدون حسگر اثرانگشت عرضه کرده بود. با این‏حال، اعضای جدید سری Xperia XA و Xperia L از این موضوع مستثنی شده‎اند. حسگر اثرانگشت گوشی جدید Xperia L2 در پنل پشتی و در زیر دوربین قرار دارد. سونی اعلام کرده است که گوشی جدیدش را با سیستم‌عامل اندروید نوقا 7.1.1 ارائه خواهد داد؛ خبری از زمان انتشار آپدیت اندروید اوریو برای این مدل نیست. یک باتری 3300 میلی‎آمپر ساعت درون جانشین Xperia L1 جای گرفته است.

image

سونی هنوز قیمت گوشی‎ جدیدش را اعلام نکرده اما وعده داده است که Xperia L2 با قیمت مقرون به صرفه عرضه خواهد شد. گفته می‌شود جزئیات بیشتر پیرامون قیمت‌گذاری این مدل، زمانی اعلام خواهد شد که به عرضه جهانی آن نزدیک باشیم. سونی اعلام کرده است گوشی Xperia L2 را در ماه فوریه عرضه خواهد کرد؛ در ایالات متحده نیز، این مدل با پشتیبانی از یک‎ سیم‎کارت به فروش خواهد رسید. در سه رنگ مختلف، جانشین Xperia L1 در دسترس قرار خواهد گرفت؛ این مدل را می‎توانید در رنگ‎های مشکی، طلایی و صورتی انتخاب کنید.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

یوسف امیریان

۱۳۹۶/۱۱/۲۴
سلام امیدوارم که قیمت ازیه تومن بیشتر نباشد

Omid

۱۳۹۶/۱۱/۷
چی بگم اما فک نکنم زیر یه تومن بیاد بازار

mohammad.sh

۱۳۹۶/۱۰/۱۸
حاشیه بالاش کم شده یکم ، قیمتش تا نهایت 500 میارزه برا گوشی دوم