خانهاخبار
CES 2018: سونی از Xperia XA2 و Xperia XA2 Ultra رونمایی کرد

CES 2018: سونی از Xperia XA2 و Xperia XA2 Ultra رونمایی کرد

سونی در کنفرانس خبری خود در نمایشگاه CES 2018 از دو گوشی میان‌رده جدید به نام‌های اکسپریا ایکس ای 2 و اکسپریا ایکس ای 2 اولترا رونمایی کرد.
۱۳۹۶/۱۰/۱۸

همانطورکه پیش‌بینی می‏شد سونی از چند گوشی هوشمند جدید در نمایشگاه CES 2018 رونمایی کرد. این شرکت ژاپنی در کنفرانس خود دو گوشی میان‌رده و یک گوشی رده پایین به حضار معرفی کرد.

Xperia XA2 و Xperia XA2 Ultra نام گوشی‌های میان‌رده جدید سونی هستند که تغییرات اندکی در طراحی آنها صورت گرفته است با این حال همچنان ظاهراش مشابه دیگر گوشی‌های برند اکسپریا است.

یکی از عمده‌ تغییراتی که این گوشی‌ها نسبت به نسل پیش از خود داشته‌اند به پردازنده مربوط می‏شود. XA2 و XA2 Ultra اکنون از تراشه 14 نانومتری اسنپ‌دراگون 630 استفاده می‌کنند که جایگزین تراشه 16 نانومتری Helio P20 شده است.

image

Xperia XA2 و Xperia XA2 Ultra به ترتیب از باتری‌هایی با ظرفیت 3300 و 3580 میلی‌آمپرساعت بهره می‌برند که هر دو نسبت به سال گذشته ارتقا یافته‌اند؛ ضمن اینکه پشتیبانی از فناوری QuickCharge 3.0 کمک می‌کند تا این گوشی‌ها سریع‌تر شارژ شوند. با توجه به افزایش ظرفیت باتری، اندازه این دو دستگاه نیز کمی بیشتر شده و به طور متوسط حدود 30 گرم سنگین‌تر از قبل شده‌اند.

اکسپریا ایکس ای 2 از نمایشگر 5.2 اینچی Full HD و اکسپریا ایکس ای 2 اولترا از نمایشگر 6 اینچی Full HD استفاده می‌کنند.

دوربین اصلی هر دو این گوشی‌های میان‌رده کیفیت 23 مگاپیکسلی دارد و اندازه دیافراگم آن f/2.0 است. در قسمت جلو نیز هر دو مجهز به دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با زاویه باز شده‌اند.

XA2 با 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا به بازار خواهد آمد اما برادری بزرگترش 4 گیگابایت رم و 32/64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا دارد.

سونی وعده داده است این گوشی‌ها را از یک ماه دیگر به بازار عرضه کند اما در مورد قیمت‌ آنها فعلا حرفی به میان نیاورده.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

hamzeh

۱۳۹۷/۴/۲
salam

محمدرضا

۱۳۹۶/۱۰/۲۱
این گوشی بهترین میانرده حال حاظره. بخاطر باتری قدرتمند، دوربین سلفی پیشرفته. طراحی زیبا و خوشدست.صفحه نمایش از جنس قدیمی اما با کیفیت و پرنور!
اونهایی که ایراد الکی میگیرن کسبه محترمین که گوشی های برند های دیگه میفروشن.

فرزاد

۱۳۹۶/۱۰/۱۸
زشته اینقد حاشیه بالا پایین گوشی

محمد

۱۳۹۶/۱۰/۱۸
انصافا" زیادی به طراحی سونی حساسیت نشون میدین
مگه کمپانی‌های دیگه، نسبت به نسل قبل یه محصول، چقدر توی طراحی تجدید نظر میکنن؟؟؟

Pl

۱۳۹۶/۱۰/۱۸
دوست عزیز نویسنده 23 مگاپیکسل میشه کمیت نه کیفیت چون عدد هست.? موفق باشین