خانهاخبار
CES 2018: معرفی عینک هوشمند واقعیت افزوده با پشتیبانی از دستیار صوتی الکسا

CES 2018: معرفی عینک هوشمند واقعیت افزوده با پشتیبانی از دستیار صوتی الکسا

بر اساس شنیده‌ها، در هفته پیش رو یک عینک هوشمند واقعیت افزوده با پشتیبانی از دستیار دیجیتالی الکسا شرکت آمازون در حاشیه نمایشگاه CES 2018 معرفی خواهد شد.
۱۳۹۶/۱۰/۱۸

کمپانی Vuzix در هفته جاری از یک عینک هوشمند واقعیت افزوده رونمایی خواهد کرد که به دستیار صوتی شخصی الکسا شرکت آمازون نیز مجهز است. در سالی که گذشت، الکسا در محصولات بسیاری حضور داشت از جمله اسپیکرهای هوشمند اکو آمازون و اسپیکر مجهز به نمایش‌گر اکو ویو و سایر محصولاتی که تولید آمازون نیستند، مانند گوشی‌های هوشمند هوآوی میت ۹ و اچ‌تی‌سی یو ۱۱ و همچنین ماد مخصوص گوشی‌های سری موتو زد؛ به همین دلیل در بازه مه ۲۰۱۶ تا مه ۲۰۱۷ رشد سه برابری کاربران را تجربه کرده‌اند.

به تازگی اعلام شد که کیت لوازم جانبی موبایل الکسا هم در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت تا با استفاده از آن، الکسا را به ابزارهای پوشیدنی، هدفون‌ها و پایش‌گرهای سلامتی بیاورند.

Vuzik که عینک هوشمند کمپانی Vuzix است، یکی از اولین ابزارهای پوشیدنی خواهد بود که به الکسا مجهز می‌شود. با استفاده از این عینک، کاربر قادر است تا از الکسا سوال بپرسد و پاسخ آن را در مقابل چشمان خود ببیند؛ این سوالات می‌تواند شامل قیمت سهام، نتایج ورزشی و یا اطلاعات آب و هوا باشد. این عینک هوشمند در سه ماهه دوم ۲۰۱۸ و با قیمت ۱۰۰۰ دلار وارد بازار می‌شود که طبق اعلام پل تراورز، مدیر عامل Vuzix،‌ قیمت آن در سال ۲۰۱۹ به ۵۰۰ دلار کاهش می‌یابد.

image

با در اختیار گذاشتن الکسا برای سایر محصولات و شرکت‌ها، آمازون می‌تواند درآمد خود را هم افزایش دهد، زیرا الکسا می‌تواند بهتر به کاربران کمک کند تا از فروشگاه اینترنتی آمازون خرید کنند.

البته گفته می‌شود که احتمالا تا سال ۲۰۲۰ عینک هوشمند واقعیت افزوده اپل هم راهی بازار خواهد شد و گوگل هم که پیش از همه و در سال ۲۰۱۲ اولین نسل از عینک هوشمند خود را ارایه کرده بود. بنابراین در چند سال آینده شاهد حضور عینک‌های هوشمند پشتیبانی کننده از واقعیت افزوده و با بهره گیری از دستیارهای صوتی هوشمند خواهیم بود که رقابت جدید و جذابی را در دنیای ابزارهای پوشیدنی و گجت‌های هوشمند رقم می‌زنند.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)