خانهاخبار
تصویر تازه از Galaxy S9 Plus سامسونگ فاش شد

تصویر تازه از Galaxy S9 Plus سامسونگ فاش شد

با نزدیک شدن به تاریخ معرفی رسمی دوگانه Galaxy S9 شاهد انتشار گزارش‌ها و شایعه‌های بیشتری درباره آن‌ها هستیم. روز گذشته هم تصویر تازه‌ای منسوب به پنل جلوی S9 Plus منتشر شد و تفاوت طراحی آن را با S8 Plus به نمایش ‌گذاشت.
۱۳۹۶/۱۰/۱۷

اگر اخبار فناوری را دنبال می‌کنید، احتمالا در روزهای اخیر تصاویر فاش شده متعددی را از دوگانه پرچم‌دار بعدی سامسونگ در خبرها دیده‌اید. گوشی‌های Galaxy S9 و S9+ پلاس مدت‌هاست که در مرکز شایعه‌ها قرار گرفته‌اند و حالا تصویر تازه‌ای از پنل جلوی نسخه پلاس فاش شده است که نشان می‌دهد حاشیه‌های این گوشی تازه احتمالا از نسل قبلی یعنی Galaxy S8 Plus هم باریک‌تر خواهد بود. در این تصویر تازه شاهد پنل جلوی منسوب به S9 Plus در کنار پنل جلوی گوشی S8 Plus هستیم. این تصویر احتمالا برای ایجاد مقایسه در طراحی ظاهری دو گوشی مذکور ثبت شده است و بر حاشیه‌های صفحه تأکید دارد. این دو پنل در نگاه اول بسیار شبیه به یکدیگر هستند اما با کمی توجه درمی‌یابید که پنل S9 Plus کمی عریض‌تر طراحی شده و حاشیه پایین صفحه‌اش هم کاهش یافته است.

image

حالا این سؤال پیش می‌آید که اصلا چرا پنل جلوی S9 Plus عریض‌تر ساخته می‌شود. اگر این تصویر صحت داشته باشد، می‌توان ادعا کرد که صفحه نمایش این گوشی از نسل قبلی بزرگ‌تر خواهد بود. همان‌طور که اشاره کردیم، ارتفاع این پنل‌ها در S9 Plus و S8 Plus تقریبا یکسان است و با توجه به باریک‌تر شدن حاشیه پایین در S9 Plus احتمال بزرگ‌تر بودن پنل آن نسبت به S8 Plus قوت می‌یابد. البته ما همچنان معتقدیم که نسبت تصویر در این پرچم‌دار تازه 18:9 یا 18.5:9 خواهد بود. پنل نمایش موجود در گوشی S8 plus سامسونگ 6.2 اینچ است و پیش بینی می‌شود که پنل نمایش S9 Plus با توجه به فرضیه بالا حدودا 6.3 یا 6.4 اینچ باشد. تصویر بالا همچنین بار دیگر مجهز شدن S9 Plus را به صفحه نمایش اینفینیتی با لبه‌های خمیده تأیید می‌کند؛ البته این موضوع با در نظر گرفتن گوشی‌های اخیر سامسونگ منطقی به نظر می‌رسد و در شایعه‌ها به آن پرداخته شده است. از طرفی این تصویر تازه توسط منبعی وابسته به فروشندگان جانبی فاش شده است و به همین خاطر فعلا باید تنها به عنوان شایعه به آن نگاه کنیم.

image

انتظار می‌رود که گوشی Galaxy S9 Plus در کنار پرچم‌دار Galaxy S9 معرفی شود. اگر شایعه‌ها قبلی صحت داشته باشند، کمپانی سامسونگ اواخر ماه فوریه و در خلال نمایشگاه MWC 2018 اسپانیا از دوگانه پرچم‌دار تازه‌اش پرده برمی‌دارد. البته لازم به ذکر است که شاید این غول تکنولوژی مانند سال گذشته یک رویداد اختصاصی در ماه مارس یا آوریل برگزار کند و در خلال آن بدون وابستگی به نمایشگاه جهانی از پرچم‌داران تازه‌اش رونمایی کند. این دو گوشی مانند نسل قبلی در دو نسخه با پردازنده مختلف عرضه می‌شوند. نسخه مخصوص آمریکا به پردازنده64 بیتی کوالکام اسنپ‌دراگون 845 با 8 هسته پردازشی مجهز می‌شود و نسخه‌های اروپایی هم از پردازنده سامسونگ اگزینوس 9810 قدرت می‌گیرند. نسخه کوچک‌تر یا همان S9 همچنان از دوربین اصلی با یک لنز بهره می‌برد در حالی که S9 plus به دوربین دوگانه با چینش عمدی مجهز می‌شود. همچنین در تصاویر فاش شده قبلی شاهد بودیم که حسگر اثرانگشت به زیر دوربین اصلی منتقل می‌شود تا کاربران به جای لمس آن سهوا دوربین را لمس نکنند. سیستم عامل اندروید اوریو و پوسته اختصاصی سامسونگ به صورت پیش فرض روی هر دو گوشی نصب می‌شود و سازنده‌شان ادعا می‌کند که تجربه عکاسی کاربران را در دوربین آن‌ها ارتقا می‌دهد. چند روز پیش تصاویر دیگری منسوب به دوگانه S9 در فضای وب منتشر شد که نشان می‌داد جک هدفون 3.5 میلی‌متری هم از طراحی این دو حذف نمی‌شود. سامسونگ می‌گوید همه انتقادهای کاربران را نسبت به خانواده Galaxy S8 در نظر گرفته و تلاش کرده است آن‌ها را در طراحی دوگانه تازه‌اش رفع کند. از طرفی گفته می‌شود که گوشی‌های مذکور نسبت به نسل قبلی خود تنها کمی ارتقا یافته‌اند و نباید منتظر تغییرات شگفت‌انگیز در آن‌ها باشیم.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۱۰/۱۸
زیباییش محصور کننده اس

محمد

۱۳۹۶/۱۰/۱۸
یه ضرب المثل هست که میگه گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده

محمد

۱۳۹۶/۱۰/۱۸
پنل جلوش که زیاد تغییری نکرده پنل پشتش هم اصلا شبیه آیفون نیست و دقیقا مشخصه طراحی سامسونگه

محمد

۱۳۹۶/۱۰/۱۸
ما هم باور کردیم که تو اس8 داشتی حتما خخخ

سعید

۱۳۹۶/۱۰/۱۸
اس8 که بهترین گوشی سال 2017 بود و هیچ ایرادی نداشت ببین این دیگه چه غولیه واسه خودش هیچ رقیبی نداره