خانهاخبار
CES 2018: گوگل از نمایشگاه امسال به عنوان یک فرصت تبلیغاتی برای مقابله با الکسا آمازون استفاده می‌کند

CES 2018: گوگل از نمایشگاه امسال به عنوان یک فرصت تبلیغاتی برای مقابله با الکسا آمازون استفاده می‌کند

گوگل امسال در نمایشگاه محصولات الکترونیک مصرفی، موسوم به CES 2018، حضور ویژه‌ای دارد. لاس وگاس روز دوشنبه با مانیتورها و بیلبوردهای بزرگ تبلیغاتی گوگل با تمرکز عمده بر دستیار صوتی گوگل اسیستنت تزیین خواهد شد.
۱۳۹۶/۱۰/۱۷

از نظر گوگل، نمایشگاه CES 2018 یک ویترین بزرگ برای به نمایش گذاشتن دستیار صوتی این شرکت به منظور رقابت با آمازون و دستیار صوتی آن، الکسا است.

روز دوشنبه این هفته گوگل نمایش‌گر بزرگی را برای جلب نظر تعداد زیادی از مخاطبان، در مرکز همایش‌های لاس وگاس نصب کرده است. همچنین عبارت "Hey Google" روی بدنه مونوریل شهر و بسیاری از بیلبوردهای تبلیغاتی دیده می‌شود که بیان‌گر تبلیغات گسترده این شرکت برای دستیار دیجیتال گوگل اسیستنت است.

image

در حال حاضر رقابت بین گوگل اسیستنت و الکسای شرکت آمازون بسیار شدید است و هر دو شرکت در تلاش‌اند تا با ارتقا دستیار مجازی و صوتی خود سهم بیشتری از این حوزه را به خود اختصاص دهند.

در بازه یکساله ماه مه ۲۰۱۶ تا ماه مه ۲۰۱۷، تعداد کاربران دستیار شخصی الکسا سه برابر شد؛ بخشی از این رشد به دلیل حضور الکسا در اسپیکرهای هوشمند بود اما برخی سازندگان گوشی‌های هوشمند، مانند هوآوی، اچ‌تی‌سی و موتورولا در گوشی‌های هوشمند اچ‌تی‌سی یو ۱۱، میت ۹ و سری موتو زد (با استفاده از ماژول‌های خاص) از این دستیار بهره گرفتند که همین امر موجب جذب کاربران بیشتری برای این دستیار شخصی شد. با توجه به این‌که الکسا سال ۲۰۱۷ را با موفقیت بزرگی پشت سر گذاشت و در نمایشگاه CES 2017 در محصولات مختلفی حضور داشت، گوگل احساس خطر کرده و امسال با تمام قوا در CES  حضور یافته است.

image

در حال حاضر گوگل این امکان را به کاربران می‌دهد تا با گفتن عبارت "Hey Google" به جای "OK Google" که مدت‌ها از آن استفاده می‌شد، اسیستنت را فعال کنند. الکسا تنها با شنیدن ناام خودش فعال می‌شود و به اجرای دستورا ت می‌پردازد.

در سال جاری میلادی، آمازون با معرفی کیت لوازم جانبی موبایلی الکسا، قصد دارد بار دیگر از گوگل پیشی بگیرد. این کیت به توسعه دهندگان امکان می‌دهد تا از الکسا در هدفون‌ها، ساعت‌های هوشمند و ابزارهای کنترل سلامتی بهره بگیرند. اما به نظر می‌رسد گوگل برنامه ویژه‌ای برای دستیار شخصی خود در سر دارد و باید منتظر بود و دید در روزهای آتی چه اتفاقاتی را از سوی این شرکت بزرگ شاهد خواهیم بود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)