خانهاخبار
CES 2018: ال‌جی از یک تلویزیون ۶۵ اینچی OLED رول شونده رونمایی کرد

CES 2018: ال‌جی از یک تلویزیون ۶۵ اینچی OLED رول شونده رونمایی کرد

در حاشیه نمایشگاه CES 2018 ال‌جی از اولین تلویزیون ۶۵ اینچی OLED با کیفیت UHD و نمایش‌گر منعطف با قابلیت رول شدن رونمایی کرد.
۱۳۹۶/۱۰/۱۷

مدتی قبل اعلام شد که شرکت سامسونگ پتنتی را درباره یک صفحه نمایش رول شونده به ثبت رسانده است و پیش از آن هم شاهد تلاش این شرکت برای تولید نمایش‌گرهای منعطف و تا شونده بوده‌ایم؛ با این اوصاف به نظر می‌رسد در آینده نزدیک شاهد یک انقلاب در حوزه نمایش‌گرها خواهیم بود. اما در این میان حریف هم‌وطن سامسونگ هم بی‌کار ننشسته و در تلاش است تا بار دیگر در نمایشگاه CES 2018 توجهات را به خود جلب نماید.

image

در حاشیه بزرگ‌ترین رویداد محصولات مصرفی الکترونیک در لاس وگاس، ال‌جی از اولین تلویزیون ۶۵ اینچی با کیفیت UHD و با قابلیت رول شدن نمایش‌گر در دنیا رونمایی کرد. طبق ادعای ال‌جی، یکی از ویژگی‌های منحصر یه فرد این نمایش‌گرها این است که می‌توان آن‌ها را رول  و پنهان کرد. درسال‌های اخیر فناوری تلویزیون‌ها رشد بسیار سریعی را تجربه کرده است؛ اما این موضوع که تلویزیون‌ها فضای زیادی از اتاق را اشغال می‌کنند، حتی در حالتی که از آن‌ها استفاده نشود، مشکلی است که تا کنون راه حلی برای آن وجود نداشت. این مورد به ویژه در خانه‌ها یا اتاق‌های نشیمن کوچک محسوس‌تر است. حال و با استفاده از نمایش‌گری که قابلیت رول شدن را داشته باشد، می‌توان در زمان خاموش بودن دستگاه، نمایش‌گر را جمع و آن را پنهان نمود تا فضای کمتری اشغال شود.

image

هما‌ن‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، ال‌جی یک دستگاه خاص ارایه کرده است که به کاربر امکان می‌دهد در زمان نیاز به یک تلویزیون ۶۵ اینچی با کیفیت UHD دسترسی داشته باشد و زمانی که دستگاه خاموش بود، صفحه نمایش رول شده و به جایگاه مخصوصی که برای آن در نظر گرفته شده پنهان شود. همچنین می‌توان این نمایش‌گر را تا اندازه مشخصی از جایگاه بیرون آورد تا اطلاعاتی مانند تاریخ، آب‌ و هوا، دما و ... را نمایش دهد. 

image

متاسفانه تلویزیون جدید ال‌جی تنها در حد یک نمونه کاری است و هنوز به تولید انبوه نرسیده و در آینده نزدیک راهی بازار نخواهد شد، اما به نظر می‌رسد تحول چشمگیری در صنعت تلویزیون ایجاد کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۱۰/۱۸
سایه میندازه بدرد نمیخوره

P.H

۱۳۹۶/۱۰/۱۷
بشر میخواد تا کجا دیگه پیش بره اعهععهعهعه جلل الخالق:|

حسین

۱۳۹۶/۱۰/۱۷
ایول الله