خانهاخبار
مشخصات تراشه اگزینوس 9810 سامسونگ؛ قلب تپنده Galaxy S9 چه قابلیت‎هایی دارد؟

مشخصات تراشه اگزینوس 9810 سامسونگ؛ قلب تپنده Galaxy S9 چه قابلیت‎هایی دارد؟

سامسونگ، به‌تازگی مشخصات سخت‌افزاری تراشه جدید اگزینوس 9810 را معرفی کرده است. این تراشه رده‌بالا به گوشی‌ پرچم‎دار گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس قدرت می‎دهد.
۱۳۹۶/۱۰/۱۴

پس از رونمایی اولیه از تراشه اگزینوس 9810 سامسونگ در موارد تبلیغاتی مرتبط با نمایشگاه CES 2018 در اویل ماه نوامبر، شرکت سازنده به صورت رسمی مشخصات‌فنی پردازنده پرچم‏دار جدیدش را اعلام کرده است.

اگزینوس 9810 مانند اسنپدراگون 845 از فرآیند پردازش 10 نانومتری استفاده می‎کند و خبری از تولید آن با لیتوگرافی 8 نانومتری نیست؛ این موضوع، پیش‌تر نیز به صورت رسمی اعلام شده بود. سامسونگ از نسل دوم فرآیند ساخت 10 نانومتری FinFET برای توسعه تراشه جدید خود استفاده کرده است که افزایش کارآیی آن‏‌را با کاهش مصرف انرژی، به دنبال دارد. سامسونگ، همچنین از نسل سوم هسته‌های پردازشی اختصاصی Exynos M3 استفاده کرده است؛ واحد پردازشگر گرافیکی نیز دستخوش تغییر شده است و عملکرد بهتری را نسبت به نسل قبل ارائه می‌دهد. از دیگر قابلیت‎های درنظر گرفته شده برای اگزینوس 9810، می‌توان به ویژگی‌هایی مرتبط با «یادگیری ماشینی» و پردازش تصاویر اشاره کرد که برای ارائه‎ی تجربه‌ی چندرسانه‎ای بهتر و امنیت بیشتر کاربرد خواهد داشت.

image

سامسونگ هنوز تمامی پارامترهای پردازنده‌ی جدید خود را اعلام نکرده است اما گفته می‌شود که هسته‌های پردازشی Exynos M3 روی حداکثر فرکانس 2.9 گیگاهرتز عمل خواهند کرد؛ در نسل قبل، فرکانس هسته‌های پردازشی Exynos M2 به 2.3 گیگاهرتز محدود شده بود. چهار هسته‎ پردازشی دیگر Cortex A55 که در اگزینوس 9810 به کار گرفته شده است، پردازش برنامه‎ها را در پس‌زمینه برعهده خواهند گرفت و روی فرکانس 1.9 گیگاهرتز عمل می‏‌کنند.

شرکت سامسونگ در رابطه با تراشه اگزینوس 9810 اعلام کرده است به لطف Pipeline گسترش‌یافته و بهبود حافظه‌ی کش، عملکرد یک هسته‌ پردازشی نزدیک به دو برابر افزایش یافته است و عملکرد تمامی هسته‌های پردازشی فعال، بهبود 40 درصدی را نسبت به اگزینوس 8895 تجربه می‎کند. Mali G72 MP18 در این تراشه، رندر محتوای گرافیکی را برعهده دارد. 

همان‌طور که انتظار می‎رفت، اگزینوس 9810 از قابلیت‌های مبتنی بر شبکه عصبی برخوردار است که برای سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی «هیبریدی» جدید کاربرد دارد؛ سامسونگ از نرم‌افزار و سخت‎افزار، برای بهبود امنیت و ارتقای فیلترهای ردیابی چهره استفاده کرده است. اگزینوس 9810 از یک واحد پردازش تصویر مجزا استفاده می‌کند و نسخه ارتقا یافته کدک MFC (چندین فرمتی) را پشتیبانی خواهد کرد که برای سیستم پیشرفته تشخیص اشیاء و دسته‏‌بندی تصاویر و صحنه‌ کاربرد دارد؛ ضمن اینکه از آن برای پردازش بصری و پردازش تصاویر نیز استفاده می‏‌شود. برای درک بیشتر، باید گفت که تراشه اگزینوس 9810 عملکرد بهتری را در هنگام استفاده از Bixby Vision ارائه می‎دهد (عملکرد این نرم‌افزار به تشخیص اشیاء وابسته است)؛ محصولات مجهز به آن، عملکرد بهتری در هنگام عکاسی در محیط‌های کم‌نور خواهند داشت و این تراشه قابلیت دی‌کُد و اِنکودمحتوای 4K با نرخ 120 فریم بر ثانیه دارد. 

مودم مورد استفاده در اگزینوس 9810 از Cat.18 LTE پشتیبانی می‌کند و این تراشه، جزو اولین SOC-های توسعه یافته برای گوشی‌های هوشمند محسوب می‎شود که از تجمیع سیگنال (Carrier Aggregation) 6 برابری برخوردار است؛ از نظر تئوری، مودم اگزینوس 9810 می‎تواند حداکثر سرعت دانلود 1.2 گیگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت آپلود 200 مگابیت بر ثانیه را ارائه دهد. در مودم مورد استفاده در اگزینوس 8895، سرعت دانلود و آپلود به ترتیب 1050 مگابیت بر ثانیه و 150 مگابیت بر ثانیه است.

واحد پردازش سیگنال تصویر اگزینوس 9810 از دوربین دوگانه 16 مگاپیکسلی یا دوربین 24 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند؛ ضمن اینکه می‌توان محصولاتی را مجهز به دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی ارائه داد. براساس شایعات، اگزینوس 9810 به نسخه جهانی گوشی پرچم‌دار گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس قدرت می‌دهد؛ پرچم‏دار 2018 سامسونگ در اوایل اسفند، معرفی و سپس در اواخر این ماه وارد بازار می‌شود. 

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

سعید

۱۳۹۶/۱۰/۱۸
مینا اگه سامسونگ نباشه نصف شرکت های موبایل باید درشون رو تخته کنن در ضمن نمیفهمم منظورت از هنگ چیه شاید گوشی خودت هنگ تی سیه یا از این گوشی های طرح که زیاد هنگ میکنه چون من با این واژه بیگانه هستم.اس6 هم دارم

Mina

۱۳۹۶/۱۰/۱۸
سامهنگ بزرگ درصدد افتضاحی دیگر !!!

سعید

۱۳۹۶/۱۰/۱۷
تو نمیدونی به این معنا نیست که نحوه نامگذاریش از رو هواست.برو یه کم تحقیق کن و هر چی به ذهنت میاد نگو

سعید

۱۳۹۶/۱۰/۱۷
داری اشتباه میزنی اونی که هنگ میکنه هنگ تی سیه حتی اسم برندش از هنگ میاد
Hang Telephone Company

s

۱۳۹۶/۱۰/۱۶
هنگسونگ مگه قابلیتی هم جز هنگ کردن و کرش شدن و سرعت پایین داره ؟!!! خخخخخ