خانهاخبار
تیزر رسمی و تصاویر رندرشده نوکیا 6 (2018) منتشر شد

تیزر رسمی و تصاویر رندرشده نوکیا 6 (2018) منتشر شد

تنها 1 روز به معرفی رسمی نوکیا 6 (2018) باقی مانده است. امروز شاهد انتشار چند تصویر رندر شده مختلف منسوب به این گوشی بودیم که برخی شایعه‌های قبلی را تأیید می‌کرد. نوکیا هم پیش‌نمایش تبلیغاتی این گوشی را منتشر کرد و از بهبود عملکرد آن خبر داد.
۱۳۹۶/۱۰/۱۴

گوشی نوکیا 6 (2018) مدتی است که در شایعه‌ها و گزارش‌های مختلفی دیده می‌شود. کمپانی HMD Global سال گذشته برند نوکیا را با چند گوشی مختلف احیا کرد و نوکیا 6 اولین گوشی این سازنده در سال 2017 به شمار می‌رود که در ژانویه معرفی شد. ظاهرا این سازنده فنلاندی قصد دارد به همین مناسبت نسخه 2018 آن را با تغییراتی اندک دوباره در ژانویه امسال رونمایی کند. 1 روز به معرفی رسمی این گوشی باقی مانده است و انتظار می‌رود که HMD فردا 15 دی از اولین گوشی سال 2018 خود پرده بردارد.

image
 
image

نوکیا 6 (2018) چندی پیش در TENAA، آژانس رگولاتوری چین، هم دیده شد و برخی مشخصاتش لو رفت. گزارش‌های مختلف حاکی از آن است که HMD احتمالا دو نسخه مختلف را از میان رده محبوب تازه‌اش معرفی می‌کند و این نسخه‌ها هم از نسبت تصویر 18:9 و 16:9 بهره می‌برند. با نزدیک شدن به تاریخ رونمایی رسمی از این گوشی شاهد فاش شدن خبرهای بیشتری درباره آن هستیم و امروز هم چند تصویر رندر شده و همچنین پوستر پیش‌نمایش تبلیغاتی آن در فضای وب منتشر شده است.

در پوستر رسمی نوکیا 6 (2018) مشخصا اشاره شده که عملکرد کلی سیستم در این نسخه تازه بهبود یافته است. در این تیزر همچنین شاهد هستیم که میان رده تازه نوکیا به 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز می‌شود و فعلا قرار است منحصرا توسط فروشگاه Suning چین به فروش برسد.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، اغلب شایعه‌ها معتقد بودند که نوکیا 6 (2018) احتمالا اولین گوشی برند نوکیا با نسبت نمایش مدرن 18:9 خواهد بود؛ اما فهرست مشخصات پایگاه TENAA با اشاره به نسبت نمایش 16:9 معادله‌ها را برهم زد و منجر به ایجاد شایعه جدیدی مبنی بر احتمال معرفی گوشی مذکور در دو نسخه با طراحی صفحه نمایش متفاوت شد.

از طرفی تصاویر رندر شده مختلفی که امروز منتشر شدند هم نوکیا 6 (2018) را با حاشیه‌های معمول و نسبت تصویر 16:9 به نمایش گذاشتند. در این تصاویر همچنین شاهد هستیم حسگر اثرانگشت از پنل جلو به پنل پشتی و زیر دوربین اصلی منتقل شده است. سؤالی که پیش می‌آید این است که اگر حاشیه‌ها کاهش نیافته‌اند، چرا نوکیا باید موقعیت حسگر اثرانگشت را دستخوش تغییر کند؟ پاسخ نوکیا به این سؤال احتمالا ایجاد تمایز میان نسل اول و دوم نوکیا 6 است.

نوکیا 6 (2018) همچنان صفحه نمایش 5.5 اینچی 2.5D دارد و محافظ صفحه‌اش هم احتمالا Corning Gorilla glass است. دوربین سلفی آن در حاشیه بالای صفحه سمت راست تعبیه شده و لوگوی آشنای نوکیا هم در کنارش نقش بسته است. دکمه فیزیکی خانه در پنل جلوی این گوشی وجود ندارد و نوکیا 6 نسخه 2018 از دکمه‌های لمسی روی صفحه نمایش بهره می‌برد.

پنل پشتی نوکیا 6 هم دستخوش تغییرات متعددی شده است. ماژول دوربین اصلی که با فلش LED همراهش به صورت عمودی چینش شده حالا کشیده‌تر شده است. این ماژول همچنین از سطح پنل بیرون زده و یک نوار نارنجی هم دور آن طراحی شده است. همان‌طور که گفتیم، حسگر اثرانگشت در نسخه تازه نوکیا 6 2018 به پنل پشتی زیر دوربین منتقل شده است و دور آن هم نوار نارنجی رنگ دیده می‌شود. این نوار نارنجی فعلا در رنگ تیره نوکیا 6 دیده شده و هنوز نمی‌دانیم در رنگ‌های دیگر هم وجود دارد یا خیر؛ اما در این تصاویر شاهد هستیم که دور فریم را هم در بر گرفته است.

نوکیا 6 (2018) از نظر مشخصات فنی هم کمی ارتقا یافته است. این نسخه تازه علی‌رغم نوکیا 6 قبلی که از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 430 قدرت می‌گرفت، به پردازنده اسنپ‌دراگون قوی‌تر 630 مجهز می‌شود. البته دوربین اصلی و سلفی همچنان به ترتیب 16 و 8 مگا پیکسلی باقی می‌مانند، اما ممکن است دیافراگم و سایر ویژگی‌هایشان بهبود یافته باشد. همچنین ظرفیت باتری هم معادل 3000 میلی آمپر ساعت باقی می‌ماند.

پیش از این هم در پایگاه بنچمارک Geekbench شاهد آزمون نوکیا 6 (2018) با کانفیگ 4 و 32 گیگابایت رم و حافظه داخلی بودیم. به همین خاطر پیش بینی می‌شود که میان رده تاریخی نوکیا در چند نسخه با کانفیگ مختلف معرفی شود. نسخه پایه آن احتمالا مانند آنچه در تیزر اشاره شده است به 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز می‌شود و نسخه سطح بالای آن هم ممکن است 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی داشته باشد.

فروشگاه Suning ادعا کرده است که نوکیا 6 (2018) از فردا (15 دی) رسما در این پایگاه به فروش می‌رسد، اما HMD Global هنوز در این باره نظری نداده است. آنچه واضح است این است که نوکیا 6 (2018) ابتدا در کشور چین عرضه می‌شود و به تدریج به سایر بازارها راه می‌یابد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)