خانهاخبار
نسل جدید آیفون SE امسال به بازار عرضه خواهد شد

نسل جدید آیفون SE امسال به بازار عرضه خواهد شد

براساس یک گزارش جدید توسط TrendForce، اپل در سال جدید میلادی از دو گوشی آیفون رده‌بالا با نمایشگر اولد رونمایی خواهد کرد و همچنین اعلام شده است که نسل دوم آیفون SE معرفی می‎شود.
۱۳۹۶/۱۰/۱۴

براساس پیش‌بینی‌های TrendForce، شرکت اپل امسال موفق خواهد شد تا فروش گوشی‌های هوشمند خود را به طور چشمگیری افزایش دهد؛ این در حالی است که فروش گوشی‎های هوشمند سامسونگ کاهش پیدا خواهد کرد.

تحلیل‌گران تخمین زده‎اند که تعداد کل گوشی‎های هوشمند تولیدی در سال 2017 به 1.46 میلیارد دستگاه رسیده است که رشد 6.5 درصدی را نسبت به قبل نشان می‎دهد. البته، این موسسه مدعی است که در سال جدید رشد گوشی‌های هوشمند آهسته‎تر خواهد بود؛ گفته می‌شود که افزایش هزینه قطعات باعث شکل‌گیری چنین روندی خواهد شد.

image

با وجود افت فروش گوشی‌‏های هوشمند، TrendForce پیش‌بینی کرده است که تولید آیفون‎های جدید رشد 7.5 درصدی را تجربه خواهد کرد. گفته شده است که در سال 2017، تولید گوشی‎های آیفون نزدیک به 3 درصد داشته است؛ هرچند، این رقم می‌توانست بیشتر نیز باشد اما به دلایل وجود مشکلات در تولید آیفون 10، تولید آیفون‌های اپل به همین تعداد محدود باقی مانده است. iPhone X احتمالاً بخش عمده فروش گوشی‌های آیفون را شامل خواهد شد؛ گوشی گران‌قیمت که نسخه پایه آن 1000 دلار قیمت دارد.

مؤسسه TrendForce در ادامه پیش‌بینی‌های خود پیرامون آیفون‌های جدید اپل، ادعا کرده است که کوپرتینونشین‎ها فناوری Face ID را ارتقا خواهند داد؛ ضمن اینکه طراحی نیز دستخوش تغییر خواهد شد تا نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه افزایش پیدا نماید. همچنین پیش‌بینی شده است که آیفون‎های پرچم‎دار اپل در سال جدید با حافظه رم بیشتر و نمایشگر آمولد عرضه می‏شوند. عرضه پرچم‌داران جدید اپل با سیستم Face ID، احتمالاً بدین معنی خواهد بود که دکمه‌ی Home از گوشی‌های آیفون رده‌بالای این شرکت در سال 2018 حذف می‌شود؛ آیفون 10 فاقد دکمه‌ی Home بوده و برای احراز هویت کاربران یا تأیید پرداخت‌های موبایلی به سیستم‌ تشخیص چهره سه‌بعدی وابسته است.

با توجه به محدودیت‌های فنی، سازندگان اندرویدی به عرضه گوشی‌های هوشمند با حسگر اثرانگشت ادامه خواهند داد؛ گفته می‌شود محصولات جدید در نیمه دوم 2018 با سنسور اثرانگشت یکپارچه عرضه خواهند شد. سیناپتیکس، پیش‌تر از حسگر اثرانگشت جدیدش رونمایی کرده بود که ادغام سنسور اثرانگشت را با صفحه‌نمایش امکان‌پذیر می‏کند.

image

آیفون SE 2 یکی از آیفون‌های جدید اپل برای سال 2018 است و MacRumors پیش‌بینی می‎کند که این مدل توسط Wistron در کارخانه‌ای در هند تولید خواهد شد. نسل جدید آیفون SE، همچنان نمایشگر 4 اینچی خواهد داشت اما مشخص نیست چه مشخصات سخت‌افزاری برای این مدل درنظر گرفته می‎شود؛ برای مقایسه، باید اشاره کرد که آیفون SE اصلی به تراشه Apple A9، دو گیگابایت رم و دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی مجهز شده بود.

گفته می‎شود علاوه‌بر آیفون SE 2، کوپرتینویی‎ها دو گوشی با نمایشگر 5.8 اینچی و 6.5 اینچی عرضه خواهند شد؛ مدل 5.8 اینچی، جانشین آیفون 10 اپل است. همچنین یک گوشی دیگر با صفحه‌نمایش LCD عرضه خواهد شد؛ این مدل، احتمالاً نمایشگر 6.1 اینچی داشته باشد.

سامسونگ، موفق شده است تا رشد 3 درصدی را در فروش گوشی‌های هوشمند برای سال 2017 تجربه نماید؛ در سال جدید میلادی، همین مقدار فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ کاهش پیدا خواهد کرد. گفته شده است رقابت پرچم‌داران سامسونگ با آیفون‌های اپل و پرچم‌داران تعدادی از برندهای چینی، باعث افت فروش گوشی‎‌های هوشمند سامسونگ خواهد بود. هرچند، پیش‌بینی شده است که گوشی‌های سامسونگ همچنان بیشترین فروش را داشته باشند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

ماهان

۱۳۹۶/۱۰/۱۸
منتظر SE2 هستم...

محمد یعقوب زاده

۱۳۹۶/۱۰/۱۶
با سلام و خسته نباشین
چند وقت پیش یه یه متنی خونده بودم که میگفت شرکت اپل ادعا کرده بود ایفون های SE 2 نسبت به ایفون های SE نسل اول ارزون تر و با امکانات بیشتر معرفی میشن
میخاستم بپرسم این واقعیت داره؟
ممنون میشم جواب بدین

میلاد جوادی سوادکوهی

۱۳۹۶/۱۰/۱۴
منتظر روزی که آیفون ۴ با کل صفحه نمایش و بدون حاشیه هستیم...خدا کنه زودتر بیاد?

zhakopaeez

۱۳۹۶/۱۰/۱۴
امیدوارم نسخه SE2 بهار معرفی بشه.