خانهاخبار
احتمال معرفی Redmi Note 5 شیائومی با اسنپ‌دراگون 632

احتمال معرفی Redmi Note 5 شیائومی با اسنپ‌دراگون 632

پس از معرفی Redmi 5 و Redmi 5 Plus در ماه گذشته انتظار می‌رفت که ساخت گوشی Redmi Note 5 شیائومی لغو شده باشد. حالا گزارش تازه‌ای منتشر شده و از احتمال معرفی آن در نیمه دوم سال 2018 خبر داده است. این گوشی جانشین Redmi Note 4 است و احتمالا به اسنپ‌دراگون 632 مجهز می‌شود.
۱۳۹۶/۱۰/۱۴

کمپانی شیائومی در سال گذشته چند گوشی مختلف با طراحی و مشخصات فنی متفاوت معرفی کرد و همین موضوع باعث گمراهی برخی از کاربران شد. البته گفته شده بود که تصمیم این سازنده برای تولید Redmi Note 5 تغییر کرده است و احتمالا دیگر شاهد معرفی آن نخواهیم بود. حالا گزارش تازه‌ای در آغاز سال 2018 منتشر شده است و ادعا می‌کند که شیائومی در حال حاضر گوشی مذکور را در دست توسعه و آزمایش قرار داده است.

انتظار می‌رود که گوشی Redmi Note 5 در 6 ماهه دوم سال 2018 رسما رونمایی شود. نکته جالب توجه درباره این گوشی اینجاست که احتمالا از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 632 که هنوز رسما معرفی نشده است، قدرت می‌گیرد. گوشی مذکور احتمالا اولین دستگاهی خواهد بود که به پردازنده میان رده تازه کوالکام از سری اسنپ‌دراگون مجهز می‌شود.

image

انتظار می‌رود Redmi Note 5 شیائومی صفحه نمایش 5.99 اینچی فول اچ دی پلاس با نسبت تصویر 18:9 داشته باشد و مانند اغلب گوشی‌های امسال همچنان ترند محبوب بدون حاشیه را ادامه دهد. کمپانی شیائومی اخیرا با معرفی Redmi 5 و Redmi 5 Plus به جمع سازندگانی پیوست که ترند بدون حاشیه را به گوشی‌های میان رده خودشان هم رسانده بودند.

پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 632 که کمی پیش‌تر به آن اشاره کردیم، ظاهرا قرار است نسخه سطح پایین‌تری از پردازنده اسنپ‌دراگون 636 باشد. قدرت فرکانس آن حداکثر 1.8 گیگاهرتز خواهد بود و بهتر از گذشته از بهینه‌سازی عملکرد دوربین اصلی دوگانه پشتیبانی خواهد کرد.

گوشی مذکور احتمالا 4 گیگابایت رم دارد اما هنوز اطلاعات مشخصی درباره حافظه داخلی آن در دسترس نیست. با این وجود حدس می‌زنیم از 64 گیگابایت حافظه داخلی و قابلیت ارتقا به کمک کارت حافظه جانبی پشتیبانی کند. همچنین گفته می‌شود Redmi Note 5 به دوربین اصلی دوگانه با لنزهای 12 مگا پیکسلی مجهز می‌شود و دوربین سلفی آن هم تنها یک لنز خواهد داشت.

همان‌‌طور که گفتیم، پیش از این شایعه شده بود که ساخت Redmi Note 5 توسط شیائومی لغو شده است. گزارش‌های مختلفی در این باره منتشر شده بود و ادعا کرده بودند که Redmi 5 Plus جانشین Redmi Note 4 خواهد بود. گوشی Redmi 5 Plus چندی پیش رسما معرفی شد اما با توجه به سری و مدلش اصلا نمی‌توان آن را نسل تازه سری Note شیائومی قلمداد کرد.

گوشی Redmi Note 5 احتمالا 1599 یوان معادل 245 دلار قیمت‌گذاری می‌شود. این گوشی احتمالا در نیمه دوم سال 2018 معرفی می‌شود، اما هنوز تاریخ نهایی رونمایی از آن مشخص نشده است. فعلا زمان زیادی تا رسیدن به بازه زمانی موعود باقی مانده است و هنوز در اولین ماه سال 2018 هستیم. به همین خاطر پیش بینی می‌شود که در ماه‌های آینده شاهد انتشار خبرهای تکمیلی درباره نسل تازه Xiaomi Note باشیم.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)