خانهاخبار
سامسونگ از نمایشگری منحنی مجهز به درگاه Thunderbolt 3 رونمایی کرد

سامسونگ از نمایشگری منحنی مجهز به درگاه Thunderbolt 3 رونمایی کرد

نمایشگر جدید سامسونگ از ابعاد ۳۴ اینچی برخوردار است و از پنل QLED و رزولوشن ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بهره می‌برد.
۱۳۹۶/۱۰/۱۴

تقریبا چند هفته‌ای از رونمایی ال جی از جدیدترین نمایشگر 34 اینچی فوق عریض خود می‌گذرد که مجهز به درگاه Thunderbolt 3 بود. حال سامسونگ نیز دست به کار شده و محصولی مشابه معرفی کرده است.

نمایشگر ال جی از رزولوشن بالاتری نسبت به نمایشگر سامسونگ برخوردار است، اما سامسونگ امید دارد که طراحی منحنی نمایشگرش، کاربران را متقاعد به خرید آن کند.

محصول سامسونگ که دارای شماره مدل CJ791 است از ابعاد ۳۴ اینچی، پنل QLED و رزولوشن ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بهره می‌برد، البته نمایشگر ال جی دارای رزولوشن ۵۱۲۰ در ۲۸۸۰ پیکسل است.

ال جی برای مانیتورش از طراحی فلت استفاده کرد، اما سامسونگ طراحی منحنی را برای نمایشگرش در نظر گرفته است. انحنای نمایشگر سامسونگ به 1500R می‌رسد که این یعنی اگر تعدادی از این نمایشگر را کنار هم قرار داده و دایره‌ای تشکیل دهید، شعاع دایره به ۱۵۰۰ میلی‌متر می‌رسد.

شرکت کره‌ای سامسونگ مدعی است که پنل QLED نسبت به اولد از سیاهی عمیق‌تر و سفیدی روشن‌تری بهره می‌برد، اما فضای رنگ این پنل تنها ۱۲۵ درصد از sRGB را تشکیل می‌دهد؛ این یعنی نمایشگر سامسونگ نسبت به نمایشگری مانند سری اولترافاین ال جی عملکرد ضعیف‌تری دارد.

نمایشگر سامسونگ قادر است از طریق یک کابل USB-C انرژی بالغ بر ۸۵ وات را انتقال دهد و این یعنی تنها یک کابل برای اتصال به مک بوک پرو ۱۵ اینچی کافی است. علاوه بر آن، محصول سامسونگ برای گیمرها نیز گزینه خوبی محسوب می‌شود. زمان پاسخگویی نمایشگر سامسونگ تنها ۴ میلی‌ثانیه است و از تنظیمات خاصی برای اجرای بازی‌ها نیز بهره می‌برد.

در حالت گیم، تنظیمات داینامیک گاما در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این ویژگی درواقع قادر است میزان رنگ و کنتراست هر صحنه از بازی را پردازش و تغییر دهد تا کیفیت خروجی تصاویر نزدیک به آنچه باشد که در محیط واقعی تماشا می‌کنیم. برخورداری از ۴ میلی‌ثانیه زمان پاسخگویی نیز تجربه‌ای روان از اجرای بازی‌ها را به کاربران ارائه می‌دهد تا نمایشگر CJ791 تبدیل به گزینه‌ای ایده‌آل برای گیمرها شود.

متاسفانه سامسونگ نیز مانند ال جی، قیمت و زمان عرضه نمایشگر جدیدش را مشخص نکرده است، اما با نزدیک بودن نمایشگاه CES 2018 احتمالا شاهد انتشار اخبار بیشتری از این محصولات هستیم.

image

نظرتان در مورد نمایشگر جدید سامسونگ چیست؟ آیا چنین محصولی را برای اجرای بازی‌های مورد علاقه‌تان انتخاب می‌کنید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)