خانهاخبار
ال جی جدیدترین تلویزیون اولد و LED خود را به نمایشگاه CES 2018 می‌آورد

ال جی جدیدترین تلویزیون اولد و LED خود را به نمایشگاه CES 2018 می‌آورد

شرکت کره‌ای ال جی خود را برای به نمایش درآوردن جدیدترین تلویزیون‌های اولد، LED و LCD در نمایشگاه CES 2018 آماده می‌کند.
۱۳۹۶/۱۰/۱۴

ال جی تلویزیون‌های اولد خود برای سال ۲۰۱۸ را معرفی کرد که مهم‌ترین آنها تلویزیون ۸۸ اینچی اولد 8K است. طی چند سال گذشته، ال جی تمرکز خود را روی ساخت تلویزیون اولد گذاشت و درنهایت سال ۲۰۱۷ توانست سود خوبی از فروش محصولاتش کسب کند. تلویزیون اولد ال جی از بهترین‌ها در نوع خود است و در صورتی که اقدام به خرید آنها کنید از خریدتان پشیمان نمی‌شوید.

حال که شرکت کره‌ای از جدیدترین محصولاتش رونمایی کرده است، اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه ال جی تلویزیون‌های جدیدش را به نمایشگاه CES 2018 می‌آورد تا طرفدارانش را به وجد آورد.

شرکت کره‌ای چهار تلویزیون اولد معرفی کرد که شامل W8 (بالارده‌ترین مدل)، E8 ،C8 و B8 (ارزان‌ترین مدل) می‌شود. اصولا سری W8 مدل پرچم‌دار محسوب می‌شود و نسبت به دیگر تلویزیون‌های ال جی از مشخصات بالاتری برخوردار است.

ال جی به مدل ۲۰۱۸ تلویزیون اولد W8 لقب کاغذ دیواری را داده است و در دو نسخه ۷۷ و ۶۵ اینچی عرضه می‌کند. جالب است بدانید که W7 از ضخامت ۲.۵۷ سانتی‌متری برخوردار بود. با این حساب W8 از ضخامتی مشابه یا حتی کمتر نسبت به مدل قبلی‌اش بهره می‌برد.

image

هر چهار تلویزیون اولد مجهز به دالبی اتموس هستند، اما مدل‌های بالارده‌تر (W8 و E8) از سیستم بلندگو ۴.۲ کانال و قدرت خروجی صدای ۶۰ وات بهره می‌برد. این در حالی است که مدل (C8 و B8) از سیستم بلندگو ۲.۲ کانال و قدرت خروجی صدای ۴۰ وات استفاده می‌کند.

در این محصولات از پردازنده تصویری A9 ال جی استفاده شده است. این پردازنده شبیه به DSP (پردازشگر سیگنال دیجیتالی) یا ISP (پردازشگر سیگنال تصویری) عمل می‌کند و وظیفه اصلی آن حذف نویز از تصاویر خروجی، افزایش دقت رنگ و تیزتر ساختن تصاویر است.

هنگام پخش محتوای HDR نیز این پردازشگر کنترل tone mapping را به دست می‌گیرد تا کیفیت تصاویر خروجی افزایش یابد. طبیعتا کیفیت تصاویر خروجی نسبت به ال جی B8 به‌مراتب بهتر می‌شود، اما هنوز مشخص نیست که چقدر به قیمت تلویزیون‌های جدید ال جی افزوده شده است.

image

از دیگر تکنولوژی‌هایی که ال جی خود را برای پذیرش آن آماده می‌کند HFR (فریم ریت بالا) است، زیرا شاهد عرضه محتوایی با ۱۲۰ فریم بر ثانیه هستیم. ال جی قصد دارد پشتیبانی از این تکنولوژی را به جدیدترین محصولاتش اضافه کند. چنین تکنولوژی در فیلم‌هایی استفاده می‌شود که صحنه‌هایی سریع و پر تنش دارند. HFR تنها با پردازنده A9 ال جی سازگار است، زیرا شمار پیکسل‌هایی که نیاز به پردازش در هر ثانیه دارند تا حد فراوانی افزایش می‌یابد.

تنها مشکلی که سر راه HFR وجود دارد نیاز به درگاه HDMI 2.1 است که متاسفانه در تلویزیون‌های جدید ال جی استفاده نشده است. با این حساب نمی‌توانید از طریق کابل HDMI چنین قابلیتی را از کنسول خانگی یا دستگاه‌های پخش ویدیو دریافت کنید. درواقع تنها از طریق OTA، درگاه USB یا استریم قادر به مشاهده محتوای HFR در تلویزیون‌های جدید ال جی هستید.

شرکت کره‌ای ال جی محصولات دیگری نیز به نمایشگاه CES 2018 می‌آورد. این محصولات شامل جدیدترین مدل‌های تلویزیون LED می‌شوند. تلویزیون‌های LED ال جی شامل سری SK9500 با ابعاد ۶۵ و ۵۵ اینچی، SK8500 با ابعاد ۶۵ و ۵۵ اینچی، SK8000 با ابعاد ۷۵، ۶۵ و ۵۵ اینچی می‌شود.

image

SK9500 و SK8500 درواقع مدل‌های بالارده هستند و کنترل بهتری در نوردهی دارند. این مدل‌ها به‌جای پخش نور پس‌زمینه از یک یا چند لبه، نور را در سراسر پنل پشتی پخش می‌کنند. تکنولوژی استفاده شده در این مدل‌ها توانسته برتری خود را نسبت به مدل‌های دیگر ثابت کند، اما مشکل اصلی، قیمت این محصولات است که گویا ال جی از جلب رضایت مشتریانش غافل نمی‌شود.

مدل‌های SK9000 و SK8000 نیز به جمع محصولات ال جی پیوسته‌اند. در این مدل‌ها از نمایشگر Nano Cell استفاده شده و این یعنی لایه اضافه‌تری برای بهتر شدن میزان تاریکی تصاویر خروجی روی پنل وجود دارد. در چند سال اخیر، نمایشگرهای LCD بسیار پیچیده شده‌اند. این نمایشگرها از لایه‌های متعددی مانند کوانتم دات بهره می‌برند تا رنگ‌ها غنی‌تر شود یا لایه Nano Cell را برای جلوگیری از بازتاب نور استفاده می‌کنند.

image

تلویزیون‌های LED ال جی از تکنولوژی دالبی اتموس برخوردار هستند، اما بلندگوهای مناسب برای این تکنولوژی را ندارند. با این حساب اگر به فکر خرید این تلویزیون‌ها هستید به دنبال بلندگوهای مناسب نیز باشید. علاوه بر امکانات ذکر شده، تلویزیون‌های جدید ال جی مجهز به قابلیت کنترل از طریق صدا و هوش مصنوعی به همراه قابلیت ال جی ThinQ هستند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)