خانهاخبار
مشخصات مدل 2018 میان‌رده نوکیا 6 با جدیدترین نسخه اندروید فاش شد

مشخصات مدل 2018 میان‌رده نوکیا 6 با جدیدترین نسخه اندروید فاش شد

به‌تازگی، مشخصات نسخه 2018 گوشی نوکیا 6 فاش شده است که به عرضه آن با آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید، چهار گیگابایت رم و تراشه اسنپدراگون 630 اشاره می‌کند.
۱۳۹۶/۱۰/۱۴

گوشی میان‌رده جدید HMD Global با شماره مدل TA-1054 در آزمون گیک‎‌بنچ در اوایل امروز، فاش شده است که نشانه‌ها به عرضه آن به عنوان مدل 2018 گوشی نوکیا 6 اشاره می‌کند. محصول فاش شده، به تراشه اسنپدراگون 630 کوالکام مجهز خواهد بود که از هشت هسته پردازشی Cortex A53 با فرکانس حداکثری 2.2 گیگاهرتز استفاده می‎کند؛ این تراشه از GPU آدرنو 508 برای رندر محتوای گرافیکی برخوردار شده است. این تراشه به گوشی‌های میان‌رده مختلفی نظیر موتو ایکس 4 لنوو، ایسوس زن‌فون 4 (با شماره مدل ZE554KL) و اچ‌تی‌سی یو 11 لایف قدرت می‎دهد. شرکت فنلاندی HMD Global از این تراشه در میان‎رده نوکیا 7 نیز استفاده کرده است؛ گوشی مذکور در چین عرضه می‎شود و هنوز مشخص نیست که آیا به بازارهای دیگر راه می‌یابد یا خیر.

در لیست مشخصات فاش شده از نسخه جدید گوشی نوکیا 6، به عرضه این مدل با چهار گیگابایت رم اشاره می‎شود. انتظار می‌رود گوشی جدید HMD Global با حداقل 32 گیگابایت حافظه داخلی همراه شود که می‌توانید فضای ذخیره‌سازی را با کارت حافظه میکرو SD تا 128 گیگابایت افزایش دهید. آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید اوریو 8.0.0 روی مدل 2018 گوشی نوکیا 6 نصب خواهد بود که با حداقل شخصی‌سازی نرم‌افزاری، ارائه می‎شود. به احتمال زیاد، تنها تعداد محدودی برنامه اختصاصی روی مدل جدید گوشی نوکیا 6 نصب می‎شود؛ برنامه اختصاصی دوربین نوکیا از جمله این برنامه است.

image

فنلاندی‌ها، گوشی جدید خود را با پشتیبانی از دو سیم‎کارت عرضه خواهند کرد؛ هرچند، مشخص نیست این مدل از یک درگاه مجزا برای کارت حافظه میکرو SD برخوردار است یا به تبعیت از محصولات دیگر سازندگان، درگاه سیم‌کارت هیبریدی دارد.

شرکت HMD Global به تبعیت از روندی که در سال 2017 اتخاذ کرده بودند، ممکن است مدل 2018 گوشی نوکیا 6 را برای عرضه جهانی در نمایشگاه MWC در ماه فوریه معرفی کنند. البته مشخص نیست تمامی نسخه‎ها به تراشه اسنپدراگون 630 مجهز خواهند بود یا برخی از نسخه‌های نوکیا 6 (مدل 2018) از اسنپدراگون 660 استفاده خواهد کرد؛ پیش‌تر، یک مدل از نوکیا 6 با این تراشه رده‎بالا فاش شده بود.

image

لازم به‎ذکر است که مدل 2018 گوشی نوکیا 6 از TENNA تأییدیه دریافت کرده است؛ این گوشی، نمایشگر 5.5 اینچی خواهد داشت و خبری از عرضه آن با صفحه‌نمایش کشیده با نسبت ابعاد 18:9 نیست زیرا رزولوشن صفحه‌نمایش، FHD (یا 1920 در 1080 پیکسل) خواهد بود. گفته می‎شود ضخامت مدل جدید نوکیا 6، به 8.15 میلی‎متر می‎رسد و از یک سنسور 16 مگاپیکسلی در پنل پشتی استفاده شده است؛ زیر دوربین اصلی، حسگر اثرانگشت جای خواهد گرفت. در مدل 2017، فنلاندی‌ها حسگراثرانگشت را با دکمه‎ی Home ادغام کرده‎ بودند. برای عکاسی سلفی، می‌توانید روی دوربین 8 مگاپیکسلی مدل جدید نوکیا 6 حساب باز کنید که فاقد فلاش LED مجزا است.

اطلاعات به‎دست آمده، حاکی از عرضه مدل 2018 گوشی نوکیا 6 با یک باتری 3000 میلی‎آمپر ساعت است؛ ضمن اینکه گمان می‌رود این گوشی در رنگ‎های مختلفی نظیر سفید، آبی و مشکی عرضه شود. به احتمال زیاد، نوکیا 6 اولین گوشی HMD Global در سال 2018 خواهد بود و پس از آن، دو مدل دیگر یعنی نوکیا 9 و نوکیا 1 معرفی خواهند شد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

mohammad.sh

۱۳۹۶/۱۰/۱۴
باتری که داغان ، بدون حاشیه هم ک نیس ، خسته نباشی دلاور خداقوت پهلوان