خانهاخبار
ال جی از اولین تلویزیون ۸۸ اینچی 8K با پنل اولد در دنیا رونمایی کرد

ال جی از اولین تلویزیون ۸۸ اینچی 8K با پنل اولد در دنیا رونمایی کرد

پیش از شروع نمایشگاه CES 2018 شرکت ال جی از اولین تلویزیون اولد با فرمت 8K رونمایی کرد که از ابعاد ۸۸ اینچی برخوردار است.
۱۳۹۶/۱۰/۱۳

هرسال با نزدیک شدن به نمایشگاه CES شاهد حضور شرکت‌های مطرح دنیا برای معرفی جدیدترین محصولاتشان هستیم. نمایشگاه CES 2018 نیز مانند سال‌های گذشته باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار می‌شود.

تلویزیون خانگی یکی از محصولاتی است که سازندگان، نمایشگاه CES را بهترین جایگاه برای رونمایی آن می‌دانند. ال جی نیز که از معروف‌ترین و معتبرترین سازندگان تلویزیون خانگی است، امسال با دست پر به نمایشگاه CES 2018 می‌آید. این شرکت کره‌ای اخیرا محصولی شگفت‌انگیز رونمایی کرد؛ تلویزیون ۸۸ اینچی با پنل اولد که اولین در نوع خود محسوب می‌شود.

image

در حالی که فرمت 4K در حال تبدیل شدن به یک فرمت استاندارد است، ال جی از اولین تلویزیون اولد اینچی با فرمت 8K رونمایی کرد. طبق گفته مسئولان ال جی، محصول جدید شرکت کره‌ای از رزولوشن ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ پیکسل برخوردار است.

به‌لطف استفاده از پنل اولد احتمالا با تلویزیونی بسیار باریک روبه‌رو هستیم، زیرا برخلاف پنل ال‌سی‌دی، پنل اولد نیازی به نور پس‌زمینه ندارد. همین امر هزینه ساخت تلویزیون را کاهش می‌دهد، زیرا پنل اولد از قطعات کمتری مصرف می‌کند و همچنین انرژی مصرفی آن نیز نسبت به پنل ال‌سی‌دی بسیار کمتر است.

image

یکی از مسئولان بلندپایه ال جی دیسپلی که از زیرمجموعه‌های شرکت ال جی محسوب می‌شود در مورد محصول جدید این شرکت گفت:

ساخت این تلویزیون هوشمند، اقدامی بزرگ در عرصه تلویزیون‌هایی با فرمت 8K است و توانایی‌های نهفته در پنل اولد را نمایش می‌دهد. اولد درواقع تکنولوژی نسل بعدی محسوب می‌شود و ال جی نیز روی تحقیق و توسعه این تکنولوژی سرمایه‌گذاری کرده است تا محصولاتی متفاوت را به بازار عرضه کند.

انتظار می‌رود شرکت کره‌ای از تلویزیون جدیدش در نمایشگاه CES 2018 رونمایی کرده و اطلاعاتی از زمان عرضه و قیمت آن در اختیار رسانه‌ها و علاقه‌مندان به محصولات ال جی قرار دهد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (18 نظر)

مسیح

۱۳۹۶/۱۱/۳
جی اس ام عزیز قیمت پنل های OLED خیلی بیشتر از پنل های معمولی LCD هستش اینکه قطعات کمتری مصرف میشه در OLED TV دلیل نمیشه که ارزون تر از LCD TV باشه مگه تلویزیون کیلوییه ؟؟؟!!!!! فناوری OLED مدت هاست که وجود داره و به دلیل قیمت بالاش بوده که به صورت گسترده مورد استفاده قرار نگرفته از پیشگامانشم شرکت سامسونگ بوده هرچند که الآن بر روی QLED داره سرمایه گذاری میکنه و کیفیت پنل هاشون بسیار پایین آمده لطفا گزارشو اصلاح کنین.

Behzad

۱۳۹۶/۱۰/۲۸
سامسونگ اولد نداره چی میگی؟

کیوان

۱۳۹۶/۱۰/۲۷
سامسونگ بزرگترین پنل oled که میتونه بزنه نهایت 15 اینچ است و بزرگتر از آن را توان ساختشو نداره چون فن آوری ساخت کاملا فرق میکنه در حال حاضر تنها الجی توان ساخت پنل های oled را در اینچ های بالا دارد و انحصاری هم هست.
Qled هم همان LCD هست و فقط سامسونگ با قرار دادن لایه ای روی لامپهای led باعث شفافیت بهتر شده همین.
به هیچ وجه Qled رو با oled مقایسه نکن هیچ تلویزیونی تو دنیا توان رقابت با پنل oled رو که الجی زده نداره.

سعید

۱۳۹۶/۱۰/۱۸
نه متوهم اونی که باید به زودی درشو کل بگیره و هیج عددی نیستش حتی امسال همه جوره از هوآوی و وان پلاس چینیم شکست خوردگه هنگ جیه پر باگه بوت لوپی سایه اندازه. فعلا. هنگ جی تون همه جوره از صفحه نمایشش تا باطریش و همش آشغاله Hang Is Good

محمد رضا

۱۳۹۶/۱۰/۱۸
همه دنیا دیگه میدونن سونی تو زمینه تلوزیون بی رقیبه:/