خانهاخبار
احتمال معرفی نوکیا 6 (2018) تا کمتر از یک هفته دیگر

احتمال معرفی نوکیا 6 (2018) تا کمتر از یک هفته دیگر

نوکیا در روزهای آینده یک رویداد مطبوعاتی عمومی برگزار می‌کند و به نظر می‌رسد که قصد دارد از اولین گوشی سال 2018 خود در خلال همین رویداد پرده بردارد. امروز تیزر تبلیغاتی منسوب به نوکیا 6 (2018) منتشر شد و از معرفی آن در 15 دی خبر داد. این گوشی احتمالا در رویداد 29 دی عرضه خواهد شد.
۱۳۹۶/۱۰/۱۲

همان‌طور که احتمالا مطلع هستید، پرچم‌دار نوکیا 9 در حال حاضر در دست توسعه قرار گرفته و ممکن است هر لحظه توسط  HMD Global رونمایی شود. علاوه بر گوشی مذکور شایعه شده است که کمپانی فنلاندی نوکیا قصد دارد یک نسخه تازه هم اولین گوشی معرفی شده در سال 2017 را به نام نوکیا 6 (2018) به‌زودی معرفی کند. HMD هنوز بیانیه رسیم در این باره صادر نکرده و وجود چنین مدلی را رسما تأیید نکرده است اما TENAA، آژانس رگولاتوری چین، چند روز پیش اسناد مربوط به نوکیا 6 تازه را به همراه برخی تصاویر آن در پایگاه رسمی‌اش منتشر کرد.

حالا یکی از فروشگاه‌های آنلاین چینی به نام Suning در شبکه اجتماعی Weibo پیش نمایش تبلیغاتی منتشر کرده و آن را به نوکیا 6 (2018) نسبت داده است. متن این پوستر تبلیغاتی به زبان چینی نوشته شده و در طرح آن از تصویر چند گوشی قدیمی و خاطره انگیز قدیمی نوکیا استفاده شده است. این گوشی‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که عدد 3 را به زبان انگلیسی نشان می‌دهند. ترجمه متن چینی در کنار عدد 3 هم نشان می‌دهد که تنها 3 روز دیگر تام عرفی گوشی منحصر به فرد نوکیا 6 تازه باقی مانده است.

image

البته ممکن است منظور فروشگاه Suning چیزی فراتر از خبر معرفی نوکیا 6 تازه باشد. همان‌طور که می‌دانید، کمپانی HMD Global سال گذشته برند نوکیا را با عرضه چند گوشی مختلف اندرویدی احیا کرد. اولین گوشی این برند نوکیا 6 بود و در اولین روزهای ژانویه سال 2017 معرفی شد. این گوشی تنها چند روز پس از معرفی رسمی به عرضه عمومی رسید و ممکن است که HMD قصد داشته باشد نسخه نوکیا 6 (2018) را هم به همین منوال معرفی و عرضه کند.

اگر این پیش نمایش تبلیغاتی از سوی Suning صحت داشته باشد و نوکیا 6 (2018) سه روز دیگر (15 دی) معرفی شود، احتمالا در کنفرانس مطبوعاتی 19 ژانویه نوکیا (29 دی) شاهد عرضه رسمی آن خواهیم بود. پیش از این گفته شده بود که نوکیا ممکن است اولین گوشی 2018 خود را در رویداد مطبوعاتی 19 ژانویه معرفی کند؛ اما حالا انتشار این پوستر معادله‌ها را بر هم زده است.

با توجه به مشخصات منتشر شده توسط TENAA و سایر گزارش‌های مرتبط پیش بینی می‌شود که نوکیا 6 (2018) در دو نسخه مختلف معرفی شود. این نسخه‌ها از نظر طراحی ظاهری کمی متفاوت خواهند بود و از نسبت تصویر 18:9 و 16:9 بهره می‌برند. همچنین بر اساس گزارش TENAA پیش بینی می‌شود که TA-1054 صفحه نمایش 5.5 اینچی با وضوح تصویر 1920 در 1080 داشته باشد و در ابعاد 148.8 × 75.8 × 8.15 ساخته شود. این گوشی 4 گیگابایت رم دارد و حافظه داخلی آن هم 32 یا 64 گیگابایت خواهد بود و به پردازنده 8 هسته‌ای با قدرت فرکانس حداکثر 2.2 گیگاهرتز که حدس می‌زنیم یکی از چیپست‌های کوالکام اسنپ‌دراگون باشد، مجهز می‌شود. لنزهای دوربین اصلی و سلفی آن 16 و 8 مگا پیکسلی هستند و از باتری با ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعت قدرت می‌گیرد. جالب است بدانید که پروتوتایپ نوکیا 6 (2018) به سیستم عامل پیش فرض اندروید 7.1.1 نوقا مجهز شده است اما با توجه به سابقه درخشان سازنده آن حدس می‌زنیم اندروید اوریو اندکی پس از عرضه رسمی برای آن منتشر شود. فهرست TENAA همچنین نشان می‌دهد که این گوشی احتمالا در رنگ‌های آبی، سفید و مشکی وارد بازار خواهد شد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

yashar2080

۱۳۹۶/۱۰/۱۳
این چیه الان!!!!! چجوری شده لینک شما رو GSM تایید کرده ولی مال ماها رو بارها تایید نکرده؟!!!! چیزی هست که GSM خوشش اومده؟

رامین

۱۳۹۶/۱۰/۱۲
این خبرو پوشش بدین حتما واسه بعضیا
https://www.gsmarena.com/weekly_poll_results_note8_is_the_best_smartphone_of_2017-news-28942.php

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۰/۱۲
نوکیا سالهاست که براش مجلس ترحیم گرفتیم
از طرف وابستگانِ سببی و نسبی