خانهاخبار
هرآنچه که از نمایشگاه CES 2018 انتظار داریم

هرآنچه که از نمایشگاه CES 2018 انتظار داریم

قصد داریم نگاهی به اتفاقات بزرگی بیندازیم که شاهد آنها در نمایشگاه CES 2018 خواهیم بود. نمایشگاه CES 2018 یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فناوری است که پیش رو داریم و شرکت‌های مطرحی در آن حضور دارند.
۱۳۹۶/۱۰/۱۲

تنها چند روز با شروع نمایشگاه CES 2018 فاصله داریم. CES یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای سال است که طی آن، شرکت‌ها از جدیدترین محصولات و تکنولوژی استفاده شده در آنها رونمایی می‌کنند. هرساله بیش از ۱۷۰ هزار نفر در نمایشگاه CES شرکت می‌کند و امسال نیز مانند هرسال انتظار می‌رود که نمایشگاه CES 2018 با استقبال روبه‌رو شود.

نمایشگاه CES 2018 برای شرکت‌ها اهمیت فراوانی دارد، زیرا یکی از بهترین رویدادهای سال برای معرفی جدیدترین محصولات شرکت‌های مطرح است. همچنین شرکت‌های نوظهور نیز با معرفی خدمات یا محصولاتشان به جذب مشتری می‌پردازند.

image

مانند سال‌های گذشته، نمایشگاه CES در لاس وگاس، نوادا برگزار می‌شود. انتظار می‌رود امسال شاهد معرفی پهپاد، سیستم صوتی، اشیا هوشمند، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و موارد دیگر باشیم. برخلاف نمایشگاه MWC یا IFA شاهد رونمایی از تعداد زیادی گوشی هوشمند در نمایشگاه CES نیستیم، اما سازندگان گوشی هوشمند همیشه آماده سورپرایز کردن کاربرانشان هستند.

هنوز مشخص نیست که شرکت‌های مطرحی مانند ال جی، ایسوس، سونی و هواوی چه محصولی به نمایشگاه CES می‌آورند و آیا آن محصول، گوشی هوشمند است یا خیر. با این حال با در نظر گرفتن شایعات، لیستی از محصولاتی تهیه کرده‌ایم که احتمالا در نمایشگاه CES 2018 رونمایی می‌شوند.

سامسونگ

image

سامسونگ تلفن هوشمند میان‌رده‌اش، گلکسی A8 مدل 2018 و گلکسی A8 پلاس مدل 2018 را به نمایشگاه CES 2018 می‌آورد. این تلفن هوشمند که چندی پیش معرفی شد از دوربین سلفی دوگانه استفاده می‌کند. شرکت کره‌ای برای دوربین سلفی محصول جدیدش از دو سنسور ۸ و ۱۶ مگاپیکسلی استفاده کرده که از گشادگی دیافراگم f/1.9 برخوردار است.

مشخصات دوربین سلفی گلکسی A8 مدل 2018 و مدل پلاس این تلفن هوشمند به کاربر اجازه می‌دهد تا تصاویر پرتره بگیرند. مانند آنچه در گلکسی نوت 8 دیدیم، این حالت امکان بلور ساختن پس‌زمینه را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

گلکسی A8 مدل 2018 از نمایشگری ۵.۶ اینچی با نسبت ابعاد ۱۸.۵ به ۹ و رزولوشن فول اچ‌دی‌ پلاس بهره می‌برد. نسخه پلاس این محصول نیز از نمایشگر ۶ اینچی برخوردار است و از نسبت ابعاد و رزولوشن مشابهی بهره می‌برد. سامسونگ در پشت گوشی هوشمند جدیدش از دوربین ۱۶ مگاپیکسلی استفاده کرده که دارای گشادگی دیافراگم f/1.7 است.

از دیگر مشخصات گلکسی A8 مدل 2018 و نسخه پلاس آن می‌توان به برخورداری از پردازنده ۸ هسته‌ای، ۴ گیگابایت حافظه رم و درگاه USB-C اشاره کرد. هردو تلفن هوشمند در ژانویه ۲۰۱۸ به فروش می‌روند، اما قیمت آنها هنوز مشخص نیست.

یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که ممکن است در نمایشگاه CES 2018 رخ دهد، رونمایی از گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس است. با وجود شایعات مختلف در مورد جدیدترین پرچم‌داران سامسونگ، هنوز رونمایی این محصولات تایید نشده است. احتمال دارد سامسونگ به انتشار تیزری از پرچم‌داران آینده‌اش بسنده کرده و زمانی نیز برای رونمایی از آنها اعلام کند.

از دیگر محصولات احتمالی سامسونگ می‌توان به نسخه ارتقا یافته‌ای از کروم‌بوک پرو اشاره کرد؛ محصولی که نمایشگاه CES 2017 معرفی شد. این دستگاه که برای رقابت با پیکسل‌بوک عرضه می‌شود از پردازنده نسل هفتمی اینتل Core m7 و ۱۶ گیگابایت حافظه رم برخوردار است.

ال جی

image

ال جی از قبل اعلام کرد که ۱۸ دی، یک روز قبل از شروع نمایشگاه CES 2018، کنفرانس خبری برگزار می‌کند. بر اساس شایعات، شرکت کره‌ای امسال از جدیدترین پرچم‌دار خود، ال جی جی 7، رونمایی می‌کند. با این حال احتمال داده می‌شود که ال جی به‌جای رونمایی از پرچم‌دار جدیدش در نمایشگاه CES 2018 این محصول را در نمایشگاه MWC 2018 معرفی کند.

شرکت کره‌ای در نظر دارد مانند سال گذشته گوشی هوشمند جدیدی از سری K رونمایی کند. تلفن هوشمند جدید ال جی که ال جی K10 مدل 2018 نام دارد از نمایشگری با ابعاد ۵.۳ اینچ و رزولوشن فول اچ‌دی بهره می‌برد. این گوشی هوشمند از ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی برخوردار است.

آنچه ال جی K10 مدل 2018 را محصولی متفاوت می‌سازد برخورداری از قابلیت جدید شرکت کره‌ای به نام ال جی پی است؛ از این قابلیت برای تراکنش مالی استفاده می‌شود. در کنار معرفی گوشی هوشمند جدید، ال جی احتمالا از تلویزیون خانگی و اشیای هوشمند نیز رونمایی می‌کند.

هواوی

image

انتظار نمی‌رود که شاهد رونمایی گوشی هوشمند جدیدی از هواوی در نمایشگاه CES 2018 باشیم، البته شرکت چینی قصد دارد سری میت 10 را در ایالات‌متحده عرضه کند. به همین دلیل احتمال حضور سری میت 10 در نمایشگاه CES 2018 بسیار بالا است. به گفته مدیرعامل هواوی، ریچارد یو، هواوی می‌خواهد یکی از نسخه‌های سری میت 10 را از طریق اپراتورهای ایالات‌متحده بفروشد. همین امر نیز به احتمال حضور سری میت 10 در نمایشگاه امسال قوت می‌بخشد.

در شایعات به این موضوع اشاره شده که اپراتور AT&T میت 10 پرو را به‌صورت انحصاری عرضه می‌کند. هنوز قیمت این محصول و زمان عرضه آن مشخص نیست، اما بعید به نظر می‌رسد که فاصله زیادی با زمان عرضه سری 10 در ایالات‌متحده داشته باشیم.

آنر

image

آنر درواقع برندی مستقل است و از زیرمجموعه‌های شرکت هواوی محسوب می‌شود. آنر نیز به احتمال زیاد تلفن هوشمندی در نمایشگاه CES 2018 رونمایی نمی‌کند، بلکه محصولات جدیدش مانند آنر 7 ایکس و View 10 را برای عرضه در ایالات‌متحده می‌آورد.

گوشی هوشمند آنر 7 ایکس هم‌اکنون به قیمت ۲۰۰ دلار عرضه شده است، البته تا زمان عرضه آنر View 10 در ۱۸ دی، چند روزی فاصله داریم و قیمت این محصول در ایالات‌متحده نیز مشخص نشده است.

به احتمال فراوان آنر نیز به جمع شرکت‌های حاضر در نمایشگاه CES 2018 می‌پیوندد تا اطلاعات بیشتری از محصولات جدیدش در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

گوگل

image

امسال برای اولین بار شاهد حضور گوگل در بوفه مخصوص خود خواهیم بود. گوگل به نمایشگاه CES 2018 می‌آید تا محصولات ویژه‌ای را رونمایی کند. حدس زده می‌شود که این شرکت از کروم‌بوک‌های جدیدی رونمایی کند، البته کروم بوک، تنها محصولی نیست که گوگل به CES امسال می‌آورد.

دور از ذهن است که گوگل بوفه‌ای مخصوص را تنها برای رونمایی از کروم بوک جدید اجاره کند. درواقع انتظار داریم که این شرکت با دست پر به نمایشگاه CES 2018 بیاید. از محصولاتی که گوگل به CES امسال می‌آورد گوشی هوشمند پیکسل 2، هدست واقعیت مجازی مبتنی بر پلتفرم دی‌دریم و بلندگوهای هوشمند مانند هوم مینی است.

ایسوس

image

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه ایسوس در حال کار روی نسخه‌ای ارتقا یافته از کروم بوک خود با شماره مدل C302CA است. این محصول برای رقابت با پیکسل بوک عرضه می‌شود، اما وجود چنین محصولی هنوز تایید یا رد نشده است.

محصول جدید ایسوس از پردازنده نسل هفتمی Core m7 اینتل و ۱۶ گیگابایت حافظه رم برخوردار است. چنین مشخصاتی در کروم بوک جدید سامسونگ نیز مشاهده می‌شود.

شرکت تایوانی احتمالا از یک یا دو تلفن هوشمند جدید نیز در نمایشگاه CES 2018 رونمایی می‌کند. ایسوس سال گذشته در نمایشگاه CES 2017 از تلفن هوشمند ذن‌فون AR و ذن‌فون 3 زوم رونمایی کرد. همین امر به احتمال رونمایی ایسوس از دو تلفن هوشمند جدید قوت می‌بخشد.

شرکت‌های دیگری نیز مانند اچ‌تی‌سی، سونی، زدتی‌ای و لنوو در نمایشگاه CES 2018 حضور دارند، البته در مورد محصولاتی که در نمایشگاه رونمایی می‌شود اطلاعات زیادی در اختیار نداریم.

نظر شما چیست؟ به نظرتان چه محصولی در نمایشگاه CES 2018 رونمایی می‌شود و بابت معرفی کدامیک هیجان دارید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

علی SAMSUNG A

۱۳۹۶/۱۰/۱۳
سونی مهم نیست

علی SAMSUNG A

۱۳۹۶/۱۰/۱۳
همه منتظر A8 هستن

Saeed

۱۳۹۶/۱۰/۱۳
واقعا مشکلتون با سونی چیه؟؟؟

farhad

۱۳۹۶/۱۰/۱۲
سونی رو چرا نگفتید که قراره چنتا معرفی کنه

فردین خشانپور

۱۳۹۶/۱۰/۱۲
کواد کوپتر هایی که قراره در این نمایشگاه رونمایی بشن حتما جالب خواهند بود تاحالا ندیدم در بین خبر های داغ و جذابتون از اونا هم حرفی بزنید در حالی که تکنولوژی در اونا بصورت کاملا جذابی در حال پیشرفته, درمورد گلکسی اس ناین باید بگم بیصبرانه منتظر اومدنشم تا با دوربین فوق‌العاده ش که دیافراگمش بطور شگفت انگیزی ۱/۵ هست عکس برداری کنم و از اون لذت ببرم، مواردی که برای من جذاب هستن اینان.