خانهاخبار
رایج‌ترین پسوردهای استفاده شده در سال ۲۰۱۷ کدامند؟

رایج‌ترین پسوردهای استفاده شده در سال ۲۰۱۷ کدامند؟

شرکتی به نام SplashData با بررسی ۵ میلیون حساب کاربری هک شده لیستی از ۱۰۰ رمز عبور ضعیف و رایج منتشر کرد.
۱۳۹۶/۱۰/۱۱

یکی از موضوعاتی که هر بار متخصصان توصیه می‌کنند، استفاده از رمز عبورهای مناسب در فضای مجازی است. استفاده از رمز عبوری پیچیده به افزایش ایمنی حساب کاربری و اطلاعاتتان کمک شایانی می‌کند. نرم‌افزارهای متعددی نیز توسعه داده شده‌اند که ساخت رمز عبور پیچیده را برای کاربران ساده‌تر می‌کنند.

با وجود هشدارهای متعدد کارشناسان، بعضی از کاربران هنوز از رمزهای ضعیف استفاده می‌کنند. در ادامه به بعضی از رمزهای رایج در سال ۲۰۱۷ اشاره می‌کنیم. برای دومین سال پیاپی «۱۲۳۴۵۶» رایج‌ترین رمز استفاده شده در سال ۲۰۱۷ است.

طبق بررسی‌های صورت گرفته، محققان اعلام کردند استفاده از رمزهای ضعیف یکی از دلایل اصلی هک حساب‌های کاربری در سال ۲۰۱۷ بوده است. پس از «۱۲۳۴۵۶» رایج‌ترین رمز عبور سال ۲۰۱۷ «password» بود.

محققان با بررسی ۱۰۰ عدد از ضعیف‌ترین رمز عبورهای سال ۲۰۱۷ متوجه شدند که کاربران ایالات متحده رمزهای بسیار ضعیفی مانند برندهای خودروسازی را برای رمز عبور انتخاب می‌کنند. پس از انتخاب برندهای خودروسازی مانند «Mercedes» یا «Ferrari»، نام باشگاه‌های ورزشی در میان رمز عبورهای رایج مشاهده می‌شود. به‌لطف استفاده از چنین رمزهای ضعیفی، حتی هکرهای مبتدی نیز قادر به دسترسی به حساب کاربری کاربران هستند.

image

شرکت SplashData با بررسی ۵ میلیون حساب‌های کاربری هک شده در سال ۲۰۱۷ موفق به تهیه لیست رمز عبورهای ضعیف شده است. با این حساب، بهتر است از رمز عبورهای پیچیده‌تر استفاده کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)