خانهاخبار
اسامی احتمالی گوشی‌های جدید نوکیا در سال 2018 فاش شد

اسامی احتمالی گوشی‌های جدید نوکیا در سال 2018 فاش شد

بررسی‌های انجام شده روی برنامه دوربین گوشی نوکیا 5، به محصولات احتمالی HMD Global در سال 2018 اشاره می‎‌کند. به‌نظر می‌رسد در سال آینده، نوکیا 7 پلاس به همراه نوکیا 9، نوکیا 1 و نوکیا 4 معرفی خواهد شد.
۱۳۹۶/۱۰/۱۰

تعداد گوشی‌های هوشمند نوکیا در سال 2017، چندان زیاد نیست؛ HMD Global تعداد کمی گوشی در سال جاری میلادی معرفی کرده است اما انتظار می‌رود که در سال 2018 با معرفی مدل‌های جدید، تنوع گوشی‌های هوشمند این شرکت فنلاندی افزایش پیدا نماید.

پیش‌تر در جی‌اس‌ام در رابطه با احتمال عرضه دو گوشی نوکیا 1 و مدل 2018 نوکیا 6 گزارش‎هایی منتشر شده بود. براساس شایعات، نوکیا 1 یک گوشی ارزان‌قیمت است که سیستم‌عامل اندروید Go گوگل روی آن اجرا می‌شود؛ این نسخه از سیستم‌عامل اندروید برای اجرای روی گوشی‌های هوشمند با سخت‌افزار ضعیف، بهینه شده است. نوکیا 1، تنها یک گیگابایت رم دارد و به هشت گیگابایت حافظه ذخیره‎سازی مجهز شده است؛ ضمن اینکه یک نمایشگر اچ‌دی با رزولوشن 720 و 1280 و اندازه نامشخص، برای آن درنظر گرفته شده است. گفته می‎شود این گوشی در ماه مارس با قیمت نزدیک به 80 یورو عرضه خواهد شد.

image

مدل 2018 گوشی نوکیا 6 نیز نمایشگر 5.5 اینچی FHD به همراه دارد که نسبت ابعاد آن مانند مدل عرضه شده در سال جاری میلادی، 16:9 است. تراشه هشت هسته‌ای نامشخص از کوالکام با فرکانس 2.2 گیگاهرتز برای هر هسته پردازشی، به گوشی جدید سازنده‌ی فنلاندی قدرت می‌دهد. این مدل برخلاف نسل قبل، حاشیه‎های باریک‎تری داشته و سنسور اثرانگشت آن به پنل پشتی انتقال یافته است. ضمن اینکه گفته می‏شود نسخه 2018 گوشی نوکیا 6 از دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و باتری 3000 میلی‎آمپر ساعت استفاده می‏کند.

البته بررسی‌های جدید روی برنامه «دوربین» که به‌تازگی برای نوکیا 5 منتشر شده است، نشان می‎دهد که فنلاندی‌ها محصولات بیشتری در سال آینده عرضه خواهند کرد و تنوع محصولات این شرکت به دو گوشی نوکیا 1 و مدل 2018 نوکیا 6 محدود باقی نخواهد ماند.

در برنامه «دوربین» لوگوی تعدادی از گوشی‎های هوشمند معرفی نشده نوکیا به چشم می‌خورد؛ نوکیا 1 که در ابتدا نیز به آن اشاره شد، در بررسی‌های این برنامه به همراه دیگر محصولات HMD Global از جمله نوکیا 2، نوکیا 3، نوکیا 5، نوکیا 6، نوکیا 7 و نوکیا 8 جلب‌توجه می‎کند.

در برنامه دوربین «نوکیا 5»، همچنین گوشی‌های دیگری که پیش‎تر در رابطه با آن‌ها نشنیده بودیم؛ لیست شده است. از جمله گوشی‎های جدید که سازنده‌ی فنلاندی در حال توسعه آن‌ است، می‎توان به نوکیا 4 و نوکیا 7 پلاس اشاره کرد. ضمن اینکه به پرچم‌دار نیمه اول 2018 نوکیا یعنی نوکیا 9 نیز اشاره شده است.

در حال‎حاضر، مشخص نیست گوشی نوکیا 7 پلاس چه تفاوت‌هایی با مدل عرضه در سال 2017 دارد. مدل معرفی شده در سال 2017، به نمایشگر 5.2 اینچی، تراشه اسنپدراگون 630 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز برای هر هسته پردازشی از نوع Cortex A53، چهار یا شش گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی مجهز شده بود.

فنلاندی‌ها به احتمال زیاد، چندین مدل مختلف از گوشی‌های هوشمند 2018 خود را در نمایشگاه MWC 2018 به صورت رسمی معرفی خواهند کرد. امسال در نمایشگاه MWC، سه گوشی نوکیا 6، نوکیا 5 و نوکیا 3 معرفی شده بود و قابل پیش‌بینی است که این روند در سال 2018 نیز ادامه پیدا کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۶/۱۰/۲۹
باید ماهها شکیبایی کرد تا این نوکیا بیاد بازار. برای نوکیا 6 من 11 ماه شکیبا بودم تا خریدمش!

ali

۱۳۹۶/۱۰/۱۰
عزیزم شما انگار توهم زدی دورانی بود که میگفتند فقط اپل وسامسنگ اما حالا دیگه همه پا به پایه هم می رن جلو هواوی و نوکیا وشیائومی و.....
یا علی

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۰/۱۰
نوکیا من نمیدونم بخاطر چی زنده س?
دیگه الان افسارِ تکنولوژی افتاده دستِ سامسونگ؛ و میکِشد هر جا که خاطرخواهِ اوست