خانهاخبار
تصمیم عجیب اپل به استفاده از مودم ساخت مدیاتک در آیفون

تصمیم عجیب اپل به استفاده از مودم ساخت مدیاتک در آیفون

به نظر می‌رسد دعوای حقوقی اپل و کوالکام روی همکاری این دو شرکت تاثیر بسزایی گذاشته است. اپل به دنبال شرکت دیگری برای تامین مودم آیفون‌های نسل بعدی می‌گردد که گویا مدیاتک یکی از گزینه‌های احتمالی است.
۱۳۹۶/۱۰/۷

اپل، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و فروشندگان گوشی هوشمند است و سهم بزرگی نیز از بازار فروش این دستگاه پرطرفدار دارد. همین امر نیز باعث می‌شود که شرکت‌های بسیاری علاقه‌مند به همکاری با اپل باشند و سهمی از سود فروش آیفون داشته باشند.

یکی از بزرگ‌ترین همکاران اپل در ساخت آیفون، شرکت کوالکام بود که البته به دلیل ساخت تراشه‌های سری اسنپدراگون مشهور است، البته این شرکت وظیفه ساخت مودم آیفون را به عهده داشت.

به‌لطف مشکلات قضایی موجود با کوالکام، اپل به دنبال شرکت دیگری برای تامین مودم مورد نیاز برای آیفون است. همین امر باعث می‌شود که مدیاتک بهترین گزینه برای تولید مودم آیفون‌های نسل بعد باشد.

طبق گزارش‌ها، اپل نیمی از سفارش‌های خود را از طریق اینتل تامین می‌کند که این موضوع باعث شده نیاز این شرکت به کوالکام کاهش یابد. با این حال، اینتل توانایی تامین تمام قطعات مورد نیاز اپل را ندارد و همین امر باعث شده که سازنده آیفون نیاز به بستن قرارداد با شرکت‌های دیگری داشته باشد.

مدیاتک یکی از شرکت‌های مدنظر اپل است که از نظر توانایی قادر به تامین قطعات مورد نیاز اپل، آن‌هم به قیمت بسیار کمتری است. با این حساب، به دور از ذهن نیست که شاهد استفاده آیفون‌های ۲۰۱۸ از مودم‌های مدیاتک باشیم.

در گزارش ذکر شده، علت تغییر سیاست اپل در تامین ۵۰ درصد از مودم‌های مورد نیازش از طریق اینتل، شکایات قانونی این دو شرکت از یکدیگر است. در صورتی که کوالکام به هر دلیلی تامین مودم آیفون را قطع کند، اپل با ضرر و زیان فراوانی دچار می‌شود؛ شرکتی که درصد بالایی از درآمدش از طریق فروش آیفون است. اپل در ژانویه ۲۰۱۷ شکایتی برعلیه کوالکام تنظیم کرد مبنی بر اینکه کوالکام بابت حق امتیاز پتنت‌هایش بیش از حد پول می‌گیرد.

حدس زده می‌شود که مدیاتک توان تامین مودم مورد نیاز آیفون‌های نسل بعدی را نداشته باشد. با این حال، مدیاتک می‌تواند در زمینه‌های دیگری مانند شارژ بی‌سیم، بلندگوهای هوشمند و موارد دیگر کمک کند.

با وجود توانایی‌های لازم مودم مدیاتک، مشکلاتی در پهنای باند پایین آن در مقایسه با مودم کوالکام وجود دارد. این مشکل در مودم اینتل نیز مشاهده می‌شود که در آیفون 7، آیفون 8 و آیفون ایکس استفاده شده است.

image

آزمایش‌ها نشان داده که مودم اینتل نسبت به محصول کوالکام، سرعت کمتری در دانلود LTE دارد و همچنین به میزان بیشتری انرژی مصرف می‌کند. در هر حال، با مشکلاتی که میان کوالکام و اپل پیش آمده است، بعید به نظر می‌رسد که آیفون‌های نسل بعدی مجهز به مودم کوالکام باشد. همین امر زمینه همکاری اپل با شرکت‌های دیگر را فراهم می‌کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)