خانهاخبار
مشخصات و تصاویر دو گوشی M6S و 15 پلاس میزو

مشخصات و تصاویر دو گوشی M6S و 15 پلاس میزو

کمپانی چینی میزو قصد دارد برای جبران شکست‌هایش در زمینه موبایل، 6 گوشی مختلف را در نیمه اول سال آینده روانه بازار کند. M6s احتمالا اولین گوشی بدون حاشیه سازنده مذکور در سال 2018 است و بعد از آن هم شاهد رونمایی از پرچم‌دار Meizu 15 Plus خواهیم بود.
۱۳۹۶/۱۰/۷

کمپانی میزو قصد دارد دو گوشی تازه با طراحی بدون حاشیه را به زودی معرفی کند. یکی از این گوشی‌ها Meizu M6S است و احتمالا توسط برند زیرمجموعه این سازنده چینی به نام mBlu معرفی می‌شود و گوشی دیگر هم Meizu 15 Plus نام دارد و این کمپانی قرار است به مناسبت تولد 15 سالگی‌اش از آن پرده بردارد. اطلاعات تازه‌ای درباره هر دو گوشی در روزهای اخیر منتشر شد که قصد داریم در ادامه به آن‌ها بپردازیم.

گوشی بدون حاشیه Meizu M6S یا mBlu M6S

M6S احتمالا اولین گوشی بدون حاشیه میزو است و در ژانویه 2018 معرفی می‌شود. این گوشی قبلا در آژانس اطلاعات چین با شناسه‌های M712C، M712M و M712Q هم دیده شده بود. این سه نسخه مختلف با توجه به سه اپراتور اصلی در چین مجوز گرفته‌اند و ظاهرا قرار است توسط China Mobile، China Unicom و China Telecom عرضه شوند.

شناسه منسوب به گوشی M6S همچنین مدرک موثقی است که نشان می‌دهد این نسخه درواقع جانشین نسل قبلی این سری یعنی Meizu M6 است که در سپتامبر سال 2017 معرفی شده بود. شناسه نسل قبلی M711 بود و در سه نسخه مختلف C، Q و همچنین M معرفی و عرضه شد.

image

همچنین برخی مشخصات فنی منسوب به گوشی M712Q منتشر شد که انتظار می‌رود در مورد دو نسخه C و M هم صادق باشد. ابعاد این گوشی 152 × 72.54 × 8.0 میلی متر گزارش شده است و از صفحه نمایش 5.7 اینچی بهره می‌برد. با توجه به ابعاد گفته شده می‌توان پیش بینی کرد که نسبت تصویر هم معادل 18:9 خواهد بود.

M6S ظاهرا به باتری کوچک‌تری با ظرفیت 2930 میلی آمپر ساعت مجهز می‌شود؛ در حالی که M6 از باتری 3070 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد.

image

در کنار فهرست منتشر شده، چند تصویر زنده منسوب به این گوشی هم در فضای وب فاش شدند که نشان می‌دادند دکمه فیزیکی mBack از طراحی پنل جلوی  M712 حذف شده است. یکی از این تصاویر گوشی M6S را در رنگ مشکی نشان می‌دهد و در آن شاهد هستیم که حاشیه‌های بالا و پایین صفحه هم نسبت به نسل قبلی باریک‌تر طراحی شده‌اند.

همان‌طور که گفتیم، دکمه mBack از طراحی گوشی مذکور حذف شده است اما متاسفانه تصویری از پنل پشتی آن در دسترس نیست تا حضور حسگر اثرانگشت را به طور قطعی تایید کنیم. از طرفی یک تصویر زنده دیگر هم در این باره منتشر شد و M6S را در رنگ طلایی و در نمای کناری به نمایش گذاشت. در این نما شاهد دکمه فیزیکی پاور هستیم که برخی گزارش‌ها معتقدند قرار است به عنوان حسگر اثرانگشت هم در این گوشی عمل کند.

هفته گذشته هم یک ویدیو در یوتیوب منتشر شد و نمایی از M6S را به نمایش گذاشت. در همان ویدیو هم حسگر اثرانگشت در پنل پشتی تعبیه نشده بود و در پنل جلو هم دیده نمی‌شد. این حسگر بیومتریک ظاهرا حالا در دکمه پاور تعبیه شده و در کناره سمت راست گوشی قرار گرفته است.

image

انتظار می‌رود گوشی M6S (M712x) میزو یا mBlu مانند رقیبش Redmi 5 Plus شیائومی حدودا 152 دلار قیمت‌گذاری شود. شایعه شده است که گوشی مذکور از پردازنده اگزینوس 7872 قدرت می‌گیرد و در دو نسخه با کانفیگ متفاوت معرفی می‌شود. حافظه رم این نسخه‌ها 3 و 4 گیگابایت است و حافظه داخلی‌شان هم احتمالا به ترتیب 32 و 64 گیگابایت خواهد بود.

Meizu 15 Plus

Meizu 15 Plus یک گوشی پرچم‌دار خاص است که سازنده چینی‌اش قصد دارد آن را به مناسبت تولد 15 سالگی‌اش در ابتدای سال 2018 رسما معرفی کند. این گوشی احتمالا پس از M6S رونمایی می‌شود و از طراحی بدون حاشیه بهره می‌برد. در تصاویر لو رفته قبلی منسوب به این پرچم‌دار شاهد بودیم که دکمه فیزیکی خانه از طراحی ظاهری آن حذف نشده بود و همچنان در حاشیه پایین صفحه نمایش قرار داشت.

image

حالا تصویر زنده دیگری از این گوشی منتشر شده و نسخه نقره‌ای آن را از نمای روبرو و پشت به نمایش گذاشته است. حاشیه‌های باریک در پنل جلو به رنگ مشکی هستند و عکس هم از کیفیت مناسبی برخوردار نیست اما همچنان قادر هستیم دکمه فیزیکی خانه را در حاشیه پایین گوشی مشاهده کنیم.

تصویر سوم هم نمای پشتی گوشی پرچم‌دار مذکور را نشان می‌دهد. پیش از این هم تصویر دیگری از پنل پشتی Meizu 15 Plus فاش شده بود و دوربین دوگانه اصلی‌اش را به نمایش گذاشته بود. این تصویر تازه هم تایید می‌کند که گوشی مذکور از دوربین دوگانه با چینش عمودی بهره می‌برد که تقریبا در میانه عرض پنل طراحی شده‌اند. فلش LED این دوربین هم مانند طراحی گوشی Meizu Pro 6 در ماژولی گرد زیر آن قرار گرفته است.

با توجه به تصاویر فوق می‌توان ادعا کرد که بدنه گوشی Meizu 15 Plus از جنس فلز ساخته شده است. خطوط آنتن در قسمت بالا و پایین پنل پشتی دیده می‌شود و لوگوی میزو هم در میانه این پنل نقش بسته است.

image

شایعه شده است که گوشی پرچم‌دار Meizu 15 Plus به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 835 مجهز می‌شود و Meizu 15، نسخه دیگر این خانواده، از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 660 قدرت می‌گیرد. پیش بینی می‌شود که هر دو گوشی در ماه مارس 2018 وارد بازار شوند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)