خانهاخبار
مهم‌ترین گوشی‌هایی که انتظار داریم در CES 2018 معرفی شوند

مهم‌ترین گوشی‌هایی که انتظار داریم در CES 2018 معرفی شوند

تنها چند روز به برگزاری کنفرانس جهانی مصرف کنندگان CES 2018 در لاس وگاس آمریکا باقی مانده است. با توجه به روال قبلی و آنچه در CES 2017 اتفاق افتاد، تلاش کرده‌ایم همه گوشی‌های مهمی را که پیش بینی می‌شود در این رویداد معرفی شوند گردآوری کنیم.
۱۳۹۶/۱۰/۶
image

کنفرانس جهانی فناوری CES هر سال در لاس‌وگاس آمریکا و در ماه ژانویه برگزار می‌شود. انواع گجت‌های های‌تک از خودروهای خودران تا پهبادها، محصولات مرتبط با واقعیت مجازی و حتی محصولات هوشمند خانگی مانند سشوار بلوتوثی یا توستر هوشمند هم در این کنفرانس به نمایش گذاشته می‌شوند و خبرهایشان به سرعت منتشر می‌شود. درواقع هر محصول الکتریکی که در این کنفرانس دیده شود، یعنی برای همه دنیا معرفی شده است.

کنفرانس CES 2018 همچنین فرصت مناسبی برای رونمایی از گوشی‌های هوشمند تازه است؛ اما به نظر شما امسال شاهد رونمایی از کدام گوشی‌های تازه در خلال برگزاری این رویداد جهانی خواهیم بود؟ در حال حاضر اطلاعات مشخصی در این باره در دسترس نیست؛ اما قصد داریم شایعه‌ها را مختصرا جمع‌بندی کنیم و به گوشی‌هایی که پیش بینی می‌شود در این کنفرانس معرفی شوند، اشاره کنیم.

دوگانه پرچم‌دار Galaxy S9 و S9 Plus سامسونگ؛ معرفی رسمی یا تیزر تبلیغاتی

image

سامسونگ چندی پیش دوگانه میان رده اما سطح بالای Galaxy A8 (2018) و A8 Plus (2018) را پیش از انتظارمان معرفی کرد. قبل از این معرفی زودهنگام شایعه شده بود که این غول تکنولوژی احتمالا گوشی‌های مذکور را در کنفرانس CES معرفی خواهد کرد. حالا که دوگانه مذکور رونمایی شده‌اند، نوبت به دوگانه پرچم‌دار تازه از سری Galaxy S می‌رسد. از طرفی گزارش‌های مختلفی منتشر شده‌اند و ادعا کرده‌اند که سامسونگ احتمالا به خاطر ادامه فروش سایر پرچم‌دارهای 2017 خود از معرفی S9 و S9 Plus در ژانویه خودداری می‌کند و رونمایی از آن‌ها را به کنفرانس MWC 2018 در ماه فوریه موکول می‌کند. برخی کارشناسان همچنین معتقدند که ممکن است در CES 2018 شاهد معرفی رسمی دوگانه Galaxy S9 نباشیم اما این سازنده کره‌ای احتمالا قصد ندارد دست خالی به این رویداد مهم بیاید و شاید هر دو گوشی پرچم‌دارش را در حد تیزر تبلیغاتی و کوتاه برای جهان به نمایش بگذارد.

همچنین گفته می‌شود که رویداد رسمی رونمایی از پرچم‌داران مذکور در فوریه برگزار خواهد شد و در ماه مارس هم وارد بازار می‌شوند. با این وجود نباید سامسونگ را در CES 2018 ژانویه نادیده گرفت.

پرچم‌دار سونی اکسپریا با طراحی ظاهری تازه

image

اگر نگاهی کوتاه به گوشی‌های سونی از سری اکسپریا بیندازید، متوجه می‌شوید که تقریبا همگی آن‌ها از یک الگوی مشابه در طراحی ظاهری بهره می‌برند. این رویکرد در طراحی گوشی‌های سونی با گوشه‌های تیز در سال‌های اخیر تقریبا بدون تغییر باقی مانده است. سونی امسال پرچم‌دار Xperia XZ1 را معرفی کرد؛ اما این گوشی از نظر طراحی ظاهری و همچنین رابط کاربری بسیار شبیه Xperia Z است که در سال 2013 معرفی شده بود. از طرفی گزارش‌های اخیر همگی ادعا می‌کنند که سونی قصد دارد تغییراتی اساسی در طراحی گوشی‌هایش اعمال کند و به همین خاطر بی‌صبرانه منتظریم پرچم‌دار 2018 این سازنده محبوب را ببینیم.

شایعه‌ها و خبرهای اخیر درباره گوشی  پرچم‌دار تازه سونی که احتمالا Sony Xperia XZ2 نامیده می‌شود، حاکی از آن است که در دو نسخه H8216 و H8266 با کانفیگ رم مختلف معرفی می‌شود. این نسخه‌ها به ترتیب به 4 و 6 گیگابایت رم مجهز می‌شوند و حافظه داخلی‌شان هم 64 و 128 گیگابایت خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود نسبت تصویر در پرچم‌دار تازه سونی 18:9 باشد و از دوربین اصلی با لنز دوگانه هم بهره ببرد.

برخی شایعه‌ها معتقدند اگر این گوشی در CES 2018 معرفی شود، اولین پرچم‌دار سال 2018 خواهد بود که از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 بهره می‌برد.

گوشی LG G7 چطور؟

image

کمپانی ال جی قرار است یک رویداد خبری در تاریخ 8 ژانویه (18ام دی) در کنفرانس CES برگزار کند. به همین خاطر شایعه‌های مختلفی درباره احتمال رونمایی از پرچم‌دار بعدی این سازنده تحت عنوان LG G7 منتشر شده‌اند. از طرفی با توجه به این موضوع که این گوشی اخیرا در هیچ شایعه، گزارش موثق یا ابزار بنچمارکی دیده نشده، ممکن است رویداد ال جی اصلا درباره پرچم‌دار تازه‌اش نباشد؛ بلکه قصد داشت باشد در خلال آن به رونمایی از لوازم خانگی هوشمند مانند تلویزیون و یخچال فریزری با قابلیت اتصال به شبکه ارتباطی Wi-Fi بپردازد. این سازنده در سال‌های گذشته هم چند گوشی میان رده تازه در خلال CES معرفی کرده بود و شاید در CES 2018 هم همین روند را ادامه دهد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۰/۶
معرفی s9 هیجانی ترین بخش CES است. خبرنگارا همه جمع میشن اونجا و بحال آماده باشِ کامل.
خانم کیم سونگ هیم، ابتدا میرود روی صحنه تعظیم میکنه... [تصویر یه گوشی میاد روی پردهء سالن] یه جمله نوشته شده "به s9 سلام کنید".
خانم سونگ میگه ما به خواستهء کاربران احترام میذاریم. این تنها یک شعار نیست. ما نیاز بازار را میدانیم. آنچه شما خواسته اید. s9 آخرین دستاورد بشر است و هی ادامه میده...