خانهاخبار
پرچم‌دار Xperia XZ2 سونی اولین گوشی مجهز به اسنپ‌دراگون 845؛ احتمال معرفی در ژانویه

پرچم‌دار Xperia XZ2 سونی اولین گوشی مجهز به اسنپ‌دراگون 845؛ احتمال معرفی در ژانویه

شایعه‌های تازه حاکی از آن است که سونی قصد دارد ماه آینده پرچم‌دار تازه Xperia XZ2 را با پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 و در خلال کنفرانس CES 2018 معرفی کند. این گوشی احتمالا در دو نسخه با حافظه رم 4 و 6 گیگابایت معرفی خواهد شد.
۱۳۹۶/۱۰/۶

کمپانی سونی قرار است سال آینده اولین گوشی پرچم‌دارش را با پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 و طراحی بدون حاشیه در ابتدای سال 2018 معرفی کند. البته همان‌طور که می‌دانید، خبرها و تصاویر مختلفی تا به حال درباره این گوشی منتشر شده است. این پرچم‌دار تازه در ابتدا با شناسه H8216 در فضای وب دیده شد و بعد هم شاهد فاش شدن برخی مشخصات فنی یک نسخه دیگر آن با شناسه H8266 بودیم. حالا اطلاعات جدیدتری منتشر شده است که نشان می‌دهد کمپانی سونی احتمالا قصد دارد به قلمرو تولید پرچم‌داران نوین با حافظه رم 6 گیگابایت قدم بگذارد. درواقع در ابتدا اطلاعات فنی H8216 لو رفت و حالا انتشار برخی مشخصات فنی از H8266 نشان می‌دهد که این نسخه احتمالا سطح بالاتر خواهد بود.

image

بر اساس تصویر جاسوسی که اخیرا منتشر شده است، پیش بینی می‌شود پرچم‌دار H8266 با حافظه رم 6 گیگابایت و حافظه داخلی 128 گیگابایت معرفی شود. در حالی که نسخه H8216 طبق گزارش‌های قبلی از 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. اگر این شایعه‌ها صحت داشته باشند، نسخه سطح بالای مذکور درواقع اولین گوشی سونی از سری محبوب اکسپریا خواهد بود که با این کانفیگ رم و حافظه داخلی معرفی می‌شود. تصویر فاش شده همچنین شامل مشخصات فنی زیر است.

مشخصات فنی Sony H8216 / H8266:

  • پردازنده داخلی: کوالکام اسنپ‌دراگون 845
  • حافظه: 4 + 64 گیگابایت / 6 + 128 گیگابایت
  • باتری: 3210 / 3240 میلی آمپر ساعت، پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع نسخه 3.0 و Qnovo
  • مقاومت در مقابل نفوذ آب و گردوخاک: مجوز IP65 / IP68
  • ابعاد و وزن: 157 × 78 × 8.1 میلی متر / 159 گرم
  • سیستم عامل پیش فرض: اندروید اوریو نسخه 8.1

همان‌طور که در این فهرست شاهد هستیم، H8266 به مشخصات فنی سطح بالایی مجهز می‌شود و به همین خاطر از سایر پرچم‌داران متمایز خواهد شد. این گوشی قرار است به صورت بدون حاشیه و مدرن طراحی شود و پنل نمایش Bravia آن با تکنولوژی مدرن وضوح تصویر فوق العاده 4K را ارائه دهد. کمپانی سونی همیشه از بهترین و باکیفیت‌ترین صفحه نمایش‌ها در محصولاتش بهره می‌برد و هیچ شکی در این مورد نیست. از طرفی پرچم‌داران سری اکسپریا سونی همیشه اولین گوشی‌های هر سال این سازنده هستند که با تازه‌ترین پردازنده کوالکام معرفی می‌شوند. سال گذشته هم شاهد همین روند بودیم و به نظر می‌رسد که سونی همین روال را دوباره در سال 2018 هم در پیش بگیرد. این خبر در حالی منتشر شد که همه فکر می‌کردند سامسونگ یا شیائومی قرار است اولین گوشی مجهز به اسنپ‌دراگون 845 را معرفی کند. درواقع هیچ‌کس پیش بینی نمی‌کرد که سونی قصد دارد اولین پرچم‌دار 2018 را با پردازنده اخیر کوالکام روانه بازار کند؛ اما این خبر تازه ظاهرا همه معادله‌ها را بر هم زده است.

پیش از این یک تصویر رندر شده منسوب به پنل پشتی گوشی H8266 منتشر شد و در آن شاهد ماژول دوربین اصلی با لنز دوگانه بودیم. از آنجا که سونی یکی از بهترین سازندگان حسگرهای دوربین است، بدون شک پرچم‌دار بعدی‌اش را هم به بهترین حسگرهای تازه‌اش مجهز می‌کند. در آخر هم باید اشاره کنیم که گوشی‌های سونی معمولا همگی مجوز IP68 دریافت می‌کنند و در مقابل نفوذ آب مقاوم هستند و این نسخه پرچم‌دار تازه هم به احتمال زیاد از همین روال پیروی می‌کند.

گوشی‌های H8216 و H8266 به صفحه نمایش 5.48 اینچی Triluminos با قابلیت پردازش تصویر X-Reality و محافظ صفحه Corning Gorilla Glass 5 مجهز می‌شوند. نسخه سطح بالای H8266 هفته گذشته هم در پایگاه بنچمارک Geekbench دیده شد و توانست در آزمون تک هسته‌ای و چند هسته‌ای امتیاز به ترتیب 2393 و 8300 را کسب کند. پیش بینی می‌شود که گوشی‌های مذکور دو نسخه مختلف از پرچم‌داری به نام Sony Xperia XZ2 باشند و به عنوان جانشین Xperia XZ1 امسال معرفی شوند.

پیش از این گفته شده بود که سونی گوشی‌های پرچم‌دارش را در فوریه سال آینده و در کنفرانس جهانی MWC 2018 معرفی می‌کند اما گزارش تازه‌ای منتشر شده و ادعا می‌کند که ممکن است پیش از این تاریخ و احتمالا در خلال کنفرانس CES 2018 که در ژانویه برگزار می‌شود، شاهد رونمایی از آن‌ها باشیم.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

arshia - all rights reserved

۱۳۹۶/۱۰/۶
یه شایعاتی هست مبنی بر بر xperia a edge
که علاوه بر طراحی خاص بدون حاشیه ، اولین گوشی سونی با صفحه نمایش OLED خواهد بود
صفحشو هم کمپانی joled تولید خواهد کرد

طلا

۱۳۹۶/۱۰/۶
فقط سونی عشقه هی میگفتن پردازنده امسال کوالکام مال سامسونگه به دیگه شرکتا نمیرسه خلاصه کلی حرف در آورده بودن اینگوشی با این مشخصات عالیه
ممنون از شما خانم خیامی که اخبارم سونیو تو سایت جی اس م پوشش میدین

pedarsalar

۱۳۹۶/۱۰/۶
سونی همیشه عالیه

Pourya

۱۳۹۶/۱۰/۶
شک نکنید همینطور هست که شما میگین.
بازم مرسی از شما خانوم خیامی که فقط شما هستین اخبار جدید از برند محبوب و پر سابقه سونیو به اطلاع میرسونید.