خانهاخبار
گوشی OnePlus 6 در اوایل سال آینده با حسگر اثرانگشت اپتیکال عرضه خواهد شد

گوشی OnePlus 6 در اوایل سال آینده با حسگر اثرانگشت اپتیکال عرضه خواهد شد

براساس یک گزارش جدید، شرکت وان‌پلاس به دنبال معرفی رسمی گوشی پرچمدار OnePlus 6 در اوایل سال آینده است. این مدل از تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام برخوردار خواهد بود.
۱۳۹۶/۱۰/۴

عرضه OnePlus 5T در اواخر امسال، چندان غافل‎گیرکننده نبود؛ با توجه به معرفی نسخه قدرت‌مندتر OnePlus 3 در بازه زمانی مشابه با امسال، انتظار می‌رفت که نسخه بهینه شده OnePlus 5 نیز عرضه شود. با این‏حال، به‌نظر می‌رسد که OnePlus 5T عمر چندان طولانی نخواهد داشت؛ با توجه به اینکه شرکت وان‌پلاس در حال آماده‌سازی نسل جدید پرچم‌دار خود با نام OnePlus 6 است.

براساس اطلاعات به‎دست آمده، شرکت چینی تصمیم دارد تا گوشی پرچم‌دار OnePlus 6 را در مارس 2018 به صورت رسمی معرفی کند. گفته شده است که این مدل در نیمه مارس معرفی خواهد شد و ممکن است تا اواخر ماه مارس به بازار عرضه شود.

در رابطه با مشخصات سخت‌افزاری، منبع مطلع اعلام کرده است که OnePlus 6 از چیپ‌ست اسنپدراگون 845 کوالکام بهره می‎گیرد؛ اسنپدراگون 845 به هشت هسته پردازشی مجهز شده است که فرکانس 2.8 گیگاهرتزی دارند. ضمن اینکه باید اشاره کرد این تراشه از واحد پردازشگر گرافیکی Adreno 630 برخوردار شده است. عملکرد هسته‎های پردازشی قدرت‌مند اسنپدراگون 845، نزدیک به 25 درصد بهبود یافته است و واحد پردازشگر گرافیکی مورد استفاده در آن، 30 درصد عملکرد بهتری را در هنگام رندر محتوای گرافیکی ارائه می‌دهد.

image

عرضه OnePlus 6 با تراشه پرچم‌دار جدید کوالکام، قابل پیش‌بینی است زیرا شرکت سازنده، همواره گوشی‌های خود را با آخرین تراشه ساخت کوالکام ارائه می‌دهد. در OnePlus 5 و نسل‎های قبلی، سنسور اثرانگشت با دکمه‌ی Home ادغام شده بود و در پنل پشتی قرار داشت؛ در OnePlus 5T، شرکت سازنده ناچار شد تا حاشیه‌های اضافی اطراف نمایشگر را کاهش دهد و با توجه به انتقال حسگر اثرانگشت به پنل پشتی، استفاده از آن کمی دشوار به‎نظر می‌رسد. به همین جهت، گفته شده است که OnePlus 6 به سنسور اثرانگشت در زیر صفحه‎نمایش مجهز خواهد شد. البته در حال‌حاضر، جزئیاتی پیرامون شرکت سازنده سنسور اثرانگشت پرچم‌دار جدید OnePlus ارائه نشده است؛ مدتی پیش، سیناپتیکس از حسگر اثرانگشت جدید خود با نام Clear ID FS9000 رونمایی کرد که عرضه محصولات مجهز به سنسور اثرانگشت یکپارچه با صفحه‌نمایش را امکان‌پذیر می‎کند.

در بیانیه سینپاتیکس در رابطه با حسگر اثرانگشت جدیدش، آمده است که «پنج سازنده مطرح» در حال توسعه محصولاتی مجهز به این سیستم احراز هویت هستند؛ ضمن اینکه، اعلام شده که جای‎گیری طبیعی برای حسگر اثرانگشت، درون نمایشگر است. لازم به‌‏ذکر است که حسگر اثرانگشت جدید سیناپتیکس، تنها در بخشی از صفحه‌نمایش به‌کار گرفته می‎‌شود و به همین جهت، کاربر برای احراز هویت خود باید بخش مشخصی از نمایشگر را لمس کند. البته شرکت وان‌پلاس، اولین سازنده‌ای نخواهد بود که گوشی با حسگر اثرانگشت یکپارچه ارائه می‌دهد؛ گفته شده است که Vivo، به‌زودی از پرچم‎دار جدیدش با حسگر اثرانگشت Clear ID سیناپتیکس رونمایی خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست اطلاعات منتشر شده پیرامون OnePlus 6 تا چه اندازه صحت دارد؛ هرچند، عرضه این گوشی در بازه زمانی نزدیک به OnePlus 5T، چیزی فراتر از یک اشتباه برای شرکت وان‌پلاس نیست. پیش از آنکه OnePlus 5T عرضه شود، منبع انتشار گزارش جدید در رابطه با OnePlus 6، پیرامون نسخه T گوشی OnePlus 5 پیش‌بینی‌هایی را ارائه داده بود؛ به همین جهت، ممکن است اطلاعات به‌دست آمده پیرامون OnePlus 6 به واقعیت نزدیک باشد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)